bonne 16 Anmeld indhold Skrevet May 8, 2013 Man falder jo i søvn! Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2013 Enig Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2013 Ja - det er for børn ... Eller - måske for børnenes skyld ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2013 Årsagen - fra hvad jeg har læst på Sydsvenskan - er for at mindske larmen inde i byen. Jeg ved ikke hvor meget 10 km/t har af betydning på hvor meget larm der er, men hold da op hvor er der røv dårlig skiltning, og ingen følger de 40 KM skilte der ER sat op, og hvis man endelig følger dem, har man en skare af utålmodige bilister der synes de skal op og kysse ens kofanger. F.eks. så er der 40 KM skilt når man kommer ind ved hhv. Lorensborgsgatan og Pildammsvägen. Det er så det eneste sted. Der er ingen skilte længere inde. Ved ikke om det gælder i Sverige, men normalt skal et fartskilt gentages efter et sving, for at "tilkommere" kan se den tilladte hastighed. Så hvis man ikke tænker over det, så kører man da gladeligt byhastigheden på 50 km/t Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2013 Der burde være skilte hele vejen rundt, jeg har da set på de veje jeg kører: http://www.malmo.se/images/18.3744cbfb13a77097d87277d/40omr%C3%A5de.jpg Men de er meget små og står rigtigt dårligt (midt på en vejstrækning, ikke når man "kommer op" af en rundkørsel eller noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Flemming40 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2013 Årsagen - fra hvad jeg har læst på Sydsvenskan - er for at mindske larmen inde i byen. Jeg kan ikke se, hvorfor en nedsættelse af fartgrænse skulle betyde, at larmer mindre. Jeg synes tværtimod, at jeg bliver nødt til at køre i et gear lavere men med højere omdrejninger, for at holde den på 40 km/t. Jeg har overvejet - bare for oprørets skyld - udelukkende at køre i 2. gear i 40 km-zonen. Så kan de se, om det hjælper på larmen :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2013 Jeg har overvejet - bare for oprørets skyld - udelukkende at køre i 2. gear i 40 km-zonen. Så kan de se, om det hjælper på larmen :p Næste lovforslag bliver så hvilket gear der skal køres i ved hvilke hastigheder ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2013 Jeg kan ikke se, hvorfor en nedsættelse af fartgrænse skulle betyde, at larmer mindre. Jeg synes tværtimod, at jeg bliver nødt til at køre i et gear lavere men med højere omdrejninger, for at holde den på 40 km/t. Jeg har overvejet - bare for oprørets skyld - udelukkende at køre i 2. gear i 40 km-zonen. Så kan de se, om det hjælper på larmen :p Min Skoda kører omkring samme antal omdrejninger i fjerde gear (40kmt) som i femte gear (50kmt). Hjul støjen er jo højere ved højere fart Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Flemming40 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2013 Hjul støjen er jo højere ved højere fart Hvis det er hjulstøjen, der er problemet, så burde de da fuldstændig bandlyse dubb-dæk! Når der ikke er sne på vejen lyder det jo som en flok stepdansere på speed, når en bil med dubb-dæk kører forbi :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2013 Det med at det skal väre for at sätte stöjen ned, er vist en and. Jeg spurgte en af mine venner som er motormands repräsentant i Skåne. Han ved, her er svaret: Huvudsyftet med 40 km/h är absolut ökad trafiksäkerhet, om det sedan också leder till mindre buller så är det en extra sidoeffekt. Fartgupp och vägbulor leder däremot till ett ökat buller för de som bor i närheten av dessa farthinder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2013 Det med at det skal väre for at sätte stöjen ned' date=' er vist en and. Jeg spurgte en af mine venner som er motormands repräsentant i Skåne. Han ved, her er svaret: Huvudsyftet med 40 km/h är absolut ökad trafiksäkerhet, om det sedan också leder till mindre buller så är det en extra sidoeffekt. Fartgupp och vägbulor leder däremot till ett ökat buller för de som bor i närheten av dessa farthinder.[/quote'] Jeg har det fra Sydsvenskan, men om det er den eneste årsag kan jeg jo ikke svare på: http://www.sydsvenskan.se/malmo/40-zon-i-hela-malmo/ Jeg er da også overbevist om at en motormand udemærket forstår hvor idiotisk "larm" argumentet er for at nedsætte farthastigheden at han på ingen måde vil lægge navn til det argument. Men det er engang det som står nævng (inkl. citater fra diverse politikere) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2013 Jeg kan godt li´ betragtningen omkring det reelle formål med de 40 km/t og planerne om at indføre "trängselsavgift" fra samme artikel.. I smell a cashcow! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2013 Han har nu ikke noget imod at lägge navn til. Men jeg har det ikke fra en artikel, derfor ingen länk. Jeg spurgte ham i en chat, derfor. Han ved alt om hvad trafik er og indebärer. Så mon ikke bare det var väret nogen "smarte" politikere, der ikke ved bedre. Men 40 km i byerne, det kommer til at komme i stort set de fleste byer. Dem der har råd til det altså. Det er så dyrt for kommunen i nye skilte at man vil göre det lidt efterhånden. Vi burde have 40 i vores by, men kommunen har ikke råd til skilte her, bare i "hovedbyen" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2013 40 km i byen kan vel godt give mening - men at det f.eks. skal gælde på en vej som Sallerupsvägen helt ude fra Inre Ringvägen har jeg godt nok svært ved at se logikken i. Det er en fin tosporet vej med sædvanligvis ikke særlig tæt trafik. Slet ikke når der så samtidig er 50 km på en relativt lille vej som Klågerupsvägen - hvor det eneste er at den ligger præcist på den anden side af Inre Ringvägen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2013 Jeg synes netop også at det er underligt at sænke farten på både Pildamsvägen samt Lorensborgsgatan, der begge er brede to sporede veje, der ikke er over trafikerede. Der er sikkert mange andre tilsvarende veje der er ramt af den nye fartgrænse, som giver lige så lidt mening. Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2013 http://www.malmo.se/Nyheter/Centrala/5-7-2013-Nu-justerar-vi-hastigheterna-i-Malmo.html Den främsta anledningen till att hela staden får 40 km/h är ur trafiksäkerhetssynpunkt. Vid jämförelser avseende trafikolyckor i området som fick 40 km/h i februari 2010 konstateras att antalet olyckor har minskat med 18 % sedan införandet. Sänkta hastigheter medför också ett jämnare körmönster vilket leder till lägre bränsleförbrukning och minskade utsläpp av koldioxid. Bullernivåerna kommer också att påverkas positivt av en sänkt hastighet till 40 km/h från 50 km/h. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2013 Det er "#¤%"#¤% elendig udført af de spader. Jeg har lige fundet følgende link: http://malmo.se/40 Her står følgende: Kortfattat om de hastigheter som används i tätbebyggt område: 30 km/h behålls på utsatta platser t ex vid skolor, parker och sjukhus 40 km/hm används i huvudnätet där oskyddade trafikanter blandas med biltrafik och där det finns övergångsställen 60 km/h på leder där separata cykel- och gångvägar finns, inga övergångsställen och få korsningar Det er så lige præcis den sidste sætning, som de har syltet. Lige præcis Lorensborggatan og Pildammsvägen syd for krydsningen med John Ericssons Väg er netop brede veje, hvor cykler og gående er helt fjernet fra vejen og der er ej heller parkerede biler af betydning. Størstedelen har endda 2 baner i hver retning med adskilt midterrabat. Disse burde jo helt uden tvivl være 60 km/t ud fra en rationel tilgang, mens mange af de mindre veje eller kaotiske veje godt kan tåle 40 km/t. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2013 Fra samme link... 60 km/tim Dessa vägar i Malmö har 60 km/tim på delar av sträckan: Flygfältsvägen Almviksvägen Vintrievägen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2013 I skal bruge 18 sekunder mere pr. km. Det burde vel være til at overleve!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2013 I skal bruge 18 sekunder mere pr. km. Det burde vel være til at overleve!? Ja da - men i praksis virker det bare *rigtig* langsomt. Og så virker det bare ikke helt gennemtænkt at man har sænket hastigheden på de større indfaldsveje syntes jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2013 [sänkta hastigheter medför också ett jämnare körmönster vilket leder till lägre bränsleförbrukning och minskade utsläpp av koldioxid.] Det er godt nok løgn... Jeg ramte samtlige kryds med rødt på turen ind af Sallerupsvägen til Entré - jeg kørte 40 hele vejen. Selv om det så kun er fra 0-40 der skal accelereres fra hvert kryds så udleder det da ganske meget CO2 at køre stop-start kørsel... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2013 Det virker meget langsomt, især når der åbenbart er rigtigt mange der stadig tror man må kører 50-70 km/t, som kører helt op i røven på en, dytter, giver finger og overhaler. Politiet burde indføre massivt fartkontrol og oplysningskampagne. (og så lige tage kørekortet for dem der kører op i røven på en) Jeg har ingen problemer i at snegle afsted med 40 km/t, men problemer med at blive presset MAX og faktisk hele tiden.... Ps. jeg er også begyndt at ramme hvert rødt lys, tror ikke de har tænkt flow i lysregulering sammen med fartnedsættelsen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2013 Politiet burde indføre massivt fartkontrol og oplysningskampagne. (og så lige tage kørekortet for dem der kører op i røven på en) Fartkontrol og inddragelse af kørekort, nej. Fartkampagne, ja. Så længe det er skiltet så dårligt som det er, kan de ikke forvente at folk rent faktisk ved at 40 KM grænsen er udvidet. Jeg kan f.eks. lykkeligt køre rundt og handle uden på et eneste tidspunkt se et 40 KM skilt, hvilket jo må betyde at den svenske færdselslovs byhastighed på 50 må være gældende. Ps. jeg er også begyndt at ramme hvert rødt lys' date=' tror ikke de har tænkt flow i lysregulering sammen med fartnedsættelsen.[/quote'] Selvfølgelig har de da ikke tænkt det med. Det ville da være for meget at forlange at de rent faktisk tænker alle tingene igennem inden de implementerer den nye fartgrænse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2013 Jeg kører gerne 40 (nårhja så 45 ;)), uanset hvor tæt folk vælger at ligge bagved, jeg er overbevist om at det kun er et spørgsmål om tid, før de står og måler - og det er garanteret at de gør det på de flersporede veje som egner sig fint til den dobbelte hastighed. men for h...., hvor er det svært at køre 40, det føles virkelig latterligt langsomt uden for myldretid på strækninger som f.eks. Amiralsgatan udenfor Nobelvägen - tak for fartpilot. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2013 Jeg kører gerne 40 (nårhja så 45 ;))' date=' uanset hvor tæt folk vælger at ligge bagved[/quote'] Fartpilot og så ignorér idioten bagved :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites