Jump to content
maider

Hvordan gør I med log in offentlige steder?

Recommended Posts

Hvordan logger I ind på försäkringskassan, skatteverket osv? Min bank siger at jeg ikke kan få log in, så længe jeg ikke er svensk statsborger... really?? Det er da ikke så lidt diskriminerende at jeg derfor måtte sende min deklaration ind med post og derfor ikke forventes at få penge tilbage i skat før til sidst på efteråret/jul:surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I kan også deklarere via Skatteverkets app (i mit tilfælde til iPhone). Det er nok det nemmeste i verden! Der står et nummer på papirs-deklarationen, som bare skal tastes ind sammen med personnummer = done. @ Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I kan også deklarere via Skatteverkets app (i mit tilfælde til iPhone). Det er nok det nemmeste i verden! Der står et nummer på papirs-deklarationen, som bare skal tastes ind sammen med personnummer = done. @ Tapatalk
Det virkede for mig. Säkkerhedskod fra papiret og done =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men det var bare hvis man ikke skulle ændre noget på deklarationen ik? Det stod der på hjemmesiden... Nå men nu har jeg sendt den med papir... det er nu også dejligt med ekstra penge til jul... eller noget :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg logger ind med Bank-ID dvs det samme som jeg bruger til at logge på netbank (Sparbanken Öresund) og er dansk statsborger. Deklarerede på samme måde uden problem.
Hvor mærkeligt. Vi har samme bank og fik at vide at det måtte vi altså ikke få. Kan heller ikke få log in til mobilbanken. På spørgsmålet hvorfor, svarer de bare at de må I ikke fordi I ikke er svenske... Spørger hvad jeg så skal gøre for at få log in til mobilen: "desværre, det er bare ærgerligt":rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor mærkeligt. Vi har samme bank og fik at vide at det måtte vi altså ikke få. Kan heller ikke få log in til mobilbanken. På spørgsmålet hvorfor' date=' svarer de bare at de må I ikke fordi I ikke er svenske... Spørger hvad jeg så skal gøre for at få log in til mobilen: "desværre, det er bare ærgerligt":rolleye:[/quote'] Jeg forstår heller ikke din banks holdning. Da jeg boede i Sverige havde jeg Skandiabanken, og den har jeg stadig (nu tilbage i DK), og har stadig et Bank-ID (både til web og mobil) - jeg har endda fået tilsendt nye login koder i DK, og jeg ved også at en af mine venner som kun havde et fritidshus i det svenske, havde et Bank-ID via hans organisationsnummer (svensk "personnummer" til ikke bosatte personer i Sverige, men som har behov for et nummer i.f.m. skatteafregning ol.) - og det var vist også hos Skandiabanken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor mærkeligt. Vi har samme bank og fik at vide at det måtte vi altså ikke få. Kan heller ikke få log in til mobilbanken. På spørgsmålet hvorfor' date=' svarer de bare at de må I ikke fordi I ikke er svenske... Spørger hvad jeg så skal gøre for at få log in til mobilen: "desværre, det er bare ærgerligt":rolleye:[/quote'] Det lyder som noget vrøvl fra bankens side. Hvad er det for en bank? Har I fået et svensk personnummer? Jeg kan forstå banken, hvis I ikke har fået noget personnummer eller banken ikke har registreret Jer på dette - BankId kører med personnummeret som "unik identifier". Men man behøves jo ikke at være svensk statsborger for at have et svensk personnummer - bare bosat i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites