Jump to content
Pelle!!

Bostadslån

Recommended Posts

Hej Jeg er på udgik efter en 4 værlses lejlighed, har i den anledning fået bostad låneløfte fra Danske Bank her i Sverige, på betingelse at jeg sælger min nuværende bostad inden for 3 uger efter jeg har købt det ny bostad, er det normal praksis? jeg tænker bare på at jeg så kommer til sælge min bostad til en urimelig pris når jeg har så kort frist, er der nogen i forumet der kan anbefale Bank/Bankrådgiver? Hvor der muligvis er længere tid til at sælge ens bostad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan din økonomi i praksis klare at du har to boliger i længere tid? For så kan du starte med at lave et budget som viser det hænger sammen og så prøve at få banken til at godkende det. Ellers tror jeg det er ret normal praksis for tiden at forudsætte at man har solgt før man køber. Og ja - det giver lidt hønen-og-ægget problemet! Jeg har tidligere haft gode erfaringer med Nordea, men det er flere år siden, så det kan jo have ændret sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lavede selv et godt køb og solgt/købte lejlighed. Min rådgiver i danske bank var helt cool og så jeg at det hang fornuftigt sammen. Der var aldrig nogle krav eller forventninger om hurtigt salg. Det tog han yderst roligt. Så måske vurderer de at der er en form for risiko ved din handel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites