Jump to content
holmberg80

Bolig, kæreste og opholdstilladelse

Recommended Posts

hej Jeg vil gerne vide om der er nogle som ved noget om regler for leje af lejlighed i et hus, skal forståes på den her både, jeg skal flytte til sverige nu, og har fundet 3 steder, men når jeg skal ha en svensk cpr nr og skifte adresse til sverige, skal jeg så ha en kontrakt på det, for at få det, når det er i hus, eller er det kun vis det er en lejlighed, skal ha min kæreste med over senere når hun er færdig med at studere her i danmark, hun er ikke eu borger, så vil vide om jeg er nød til at ha en kontrakt på min bolig, om det er i hus eller lejlighed? håber nogle kan hjælpe mig med svar her inde. martin :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det en del år siden jeg fik mit svenske CPR nummer, men den gang skulle man enten fremvise en købskontrakt eller lejekontrakt på et sted at bo som dokumentation når man fik udstedt sit personbevis... Med hensyn til din kæreste skal du så lige være sikker på hun overhovedet må rejse ind i Sverige eller om hun skal søge tilladelse til det (når hun er ikke EU borger)...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen det er leder efter er' date=' om Jeg skal ha et svensk cpr nr for at vi kan ansøge at min kæreste kan komme med, og skal Jeg fremvise en kontrakt for det[/quote'] Det er vel samme regler for kontrakt uanset om det er hus eller lejlighed. Hvad mener du at forskellen skulle väre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror nok at jeg forstår dit spørgsmål, så here goes: Du skal have en ny adresse og i den forbindelse skal du melde flytning fra Danmark til Sverige. Så får du CPR nummer i den forbindelse. Jeg tror måske du blander tingene sammen: Hvis din kæreste ikke er EU borger, og I ikke er gift, så vil migrationsverket (den svenske pendant til udlændingestyrelsen) sikkert godt have at du har en lejekontrakt eller en købskontrakt for at du rent faktisk kan vise at du bor i Sverige. Den skal vedlægges din kærestes ansøgning om opholdstilladelse (hvis hun altså ikke er EU borger).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites