Leth 10 Anmeld indhold Skrevet April 14, 2013 På fredag skal jeg ned og se på en bil i Tyskland. Jeg ved der er 1000 tråde herinde om import, men jeg kan ikke finde det jeg søger. Det er første gang jeg selv tager en bil hjem og jeg ved intet om de tyske exportplader - kan de skaffes i Malmö så jeg kan have dem med hjemmefra og hvad skal jeg bruge af oplysninger. Jeg ved de kan skaffes i Paborg, men det ville være så meget federe hvis jeg kunne forberede mig hjemmefra - så kan jeg også spare turen over Jylland. hvordan griber jeg det nemmest an? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2013 Køber du ved en forhandler dernede så få ham til at sørge for det. Har ikke hørt at de skulle kunne fås i Malmø, men måske Rødby? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2013 Umiddelbart synes jeg, at du virker alt for dårligt forberedt. Er du sikker på, at du ikke skal vente - forberede dig ved at søge mere information - og dobbeltchecke den information du får. Derefter med ro i sjælen tage afsted efter en bil fra Tyskland. Jeg har ingen personlige erfaringer, men har opfattet, at der en del udfordringer i dit lille projekt. Du kunne begynde her: http://www.teknikensvarld.se/importerabil/ Fundet på Google i første forsøg med "bil från Tyskland" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Leth 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2013 @Kim Hvad skulle jeg vinde ved at vente - har ledt efter den bil i over 6 måneder og vil sige jeg kender markedet for den model - nu skal den bare hjem! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2013 Kan da ikke være så svært. Hvis du har fundet den rigtige bil så er det bare at komme afsted. Worst case så tager du gennem Tyskland på alm. tyske prøveplader (ikke eksport) og køber danske prøveplader (klistermærker) ved Padborg. Brug en halv dag på Google og så afsted. Det kan jo højest gå galt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2013 ... Det kan jo højest gå galt. Det var sådan set, hvad jeg tænkte, men ikke formulerede lige så præcist som Nico. Jeg håber og ønsker naturligvis, at det går godt for dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2013 Her er lidt om det: www.daniatruck.com/dk/license-plate Hos mit forsikringsselskab IF kan man kaskoforsikre den købte tyske bil, så den er forsikret fuldt ud under hjemtransporten (samt den efterfølgende måned), men det kræver naturligvis, at du kender bilens stelnummer, inden du henter den. Jeg gør normalt det, at jeg køber prøveplader i Tyskland, hvilket jeg får sælger til at hjælpe med... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alexzuz 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2013 Når bilen er handlet, kører du du med forhandleren på motorkontoret og derefter til en "nummerplade butik". På motorkontoret skal bilen afmeldes og eksportregistreres, og du køber en 5 dages forsikring. Det er et lille grønt papbevis. Derefter tager du forhandleren i hånden og går til nummerplade biksen, der trykker den mens du ser på det. Det hele koster i omegnen af 100 euro. Det er alt andet lige nemmere at have forhandleren, eller en medarbejder med, så man undgår misforståelser og andet ballade. Det er for mig at se en del af forhandlingerne omkring bilen. Når du har fået pladerne kører du såmænd bare hjem med bilen, sender ansøgningen og alle dokumenter ind.. og venter på en synsindkaldelse:-) Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad det er for en bil du henter, men det er min erfaring, at hvis du henter en "billig" bil.. så kan bilannoncerne sagtens lyve lidt hvad angår billeder og tekst. De har tit nogen ridser eller småbuler der ikke var beskrevet. Så afhængigt af hvad du skal have, ville jeg nok bruge dagen og kigge på et par alternativer... Du skal også være obs på at i de mindre byer i Tyskland der lukker motorkontoret kl 11-12 stykker, hvorimod de i større byer har åbent til kl 18. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2013 Når bilen er handlet, kører du du med forhandleren på motorkontoret og derefter til en "nummerplade butik". På motorkontoret skal bilen afmeldes og eksportregistreres, og du køber en 5 dages forsikring. Det er et lille grønt papbevis. Derefter tager du forhandleren i hånden og går til nummerplade biksen, der trykker den mens du ser på det. Det hele koster i omegnen af 100 euro. Det er alt andet lige nemmere at have forhandleren, eller en medarbejder med, så man undgår misforståelser og andet ballade. Det er for mig at se en del af forhandlingerne omkring bilen. Når du har fået pladerne kører du såmænd bare hjem med bilen, sender ansøgningen og alle dokumenter ind.. og venter på en synsindkaldelse:-) Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad det er for en bil du henter, men det er min erfaring, at hvis du henter en "billig" bil.. så kan bilannoncerne sagtens lyve lidt hvad angår billeder og tekst. De har tit nogen ridser eller småbuler der ikke var beskrevet. Så afhængigt af hvad du skal have, ville jeg nok bruge dagen og kigge på et par alternativer... Du skal også være obs på at i de mindre byer i Tyskland der lukker motorkontoret kl 11-12 stykker, hvorimod de i større byer har åbent til kl 18. Præcis - helt enig. Og jo dyrere / exclusiv en bil - jo større serviceniveau: Jeg har hentet et par Porscher i Tyskland, og hver gang klarede forhandleren det hele for mig ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Leth 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2013 Update: Endte med at bestille plader i Harislee hos http://www.windgroup.de/page/proeveplader--eksportplader-13 - hentede dem på vej sydover og handlede. Det var ca 600 km nede i Tyskland så vi tog en overnatning lige syd for grænsen så vi også kunne fylde op på basislageret inden vi ramte Danmark. Processen med pladerne var som beskrevet længere oppe bortset fra at det hele var klar og det foregik på dansk så vi sparede turen til et tysk motorkontor. Det gik meget nemmere end jeg havde regnet med og jeg gør det gerne igen. Nu mangler vi bare at vente på ursprungskontrollen - papirerne er sendt ind :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites