Jump to content
LotsOfFreckles

Forudbetaling af børnebidrag ikke mulig længere.....

Recommended Posts

Jeg har fået forudbetalt normalbidrag til mine sønner i over 4,5 år af min tidligere kommune. Men da alt offentlig betaling er overgået til Udbetaling DK, så er der lavet en regel(som jeg så bliver berørt af) at alle dem som er udrejst efter 1 Februar 2010 ikke længere kan få det forudbetalt pr. 1 Maj 2013 :surprise: For mit vedkommende er jeg så i klemme, da det er en vigtig pulje penge som bruges på mine sønner. Jeg har en væsentlig god grund til at få dem forudbetalt da faderen(som mine sønner ikke ser eller har noget med at gøre de sidste 3 år) ikke vil betale og aldrig gjort det af egen hånd. Udbetaling DK meddeler mig så at betaler han ikke, kræves de til sidst ind via lønindholdelse. Ja, men det kan jeg så regne ud vil tage en evighed, når det højst sandsynligt vil blive aktuelt med lønindholdelse for hver eneste mdr. :sad: Jeg spurgte ind til det, at hvis nu manden sidder i fængsel(det er der nemlig en stor mulighed for)??, så kan i jo ikke indkræve noget. Svaret jeg fik : Du kan klage! :sad: Jeg arbejder/studere i DK og netop betaler alt min skat til DK. Men har man fået bopæl her på denne side af Øresund efter den dato såååå..... :( Dette er en god viden at have hvis man overvejer at flytte til Sverige og at man netop er i sådan en situation at modtage normalbidrag forudbetalt af en eller anden grund. Det kan man så ikke få hvis du har bopæl her!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg står med samme problem. Er afhængig af disse penge som jeg hele tiden har fået betalt af kommunen fordi mit barns far er forsvundet. Men har søgt om underhålsbidrag fra försäkringskassen her i Sverige og venter på svar. De havde også stoppet udbetalning af de alm børnepenge. men den tager försäkringskassen med udbetalning danmark for her siger de at det er Danmark der skal betale fordi jeg betaler skat i danmark

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites