Jump to content
Lollikken

Sygeforsikring: Dansker/Danskansat bosati Sverige som rejser til USA

Recommended Posts

Hejsa Er der nogen som kan fortælle mig hvordan det hænger sammen med sygeforsikringen når man er Dansker (og arbejder for/ejer en virksomhed som ligger i DK), bor i Sverige og skal til USA. Eller rettere hvad skal man fremvise hvis man kommer til skade?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Med "rejser til USA" mener du så et midlertidigt eller et permanent ophold? Hvis der er tale om en tur-retur er man så vidt jeg ved nødt til at købe noget rejseforsikring og være meget sikker på at syge og ansvarsforsikring er inkluderet. At blive sagsøgt for et eller andet i USA, eller at blive indlagt på et amerikansk hospital kan meget hurtigt blive stjernedyrt. Det danske gule sundhedskort gælder IKKE i USA. Jeg skal dog ikke kunne sige om den rejseforsikring, som indgår i ens svenske hemförsäkring, gælder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Med "rejser til USA" mener du så et midlertidigt eller et permanent ophold? Hvis der er tale om en tur-retur er man så vidt jeg ved nødt til at købe noget rejseforsikring og være meget sikker på at syge og ansvarsforsikring er inkluderet. At blive sagsøgt for et eller andet i USA, eller at blive indlagt på et amerikansk hospital kan meget hurtigt blive stjernedyrt. Det danske gule sundhedskort gælder IKKE i USA. Jeg skal dog ikke kunne sige om den rejseforsikring, som indgår i ens svenske hemförsäkring, gælder?
Tak for info. Ringede til Skåne Länsforsäkringar og via hemförsäkring er man forsikring med SOS international. Ansvar og sygdom. EDIT: De dækker de første 45 dage af ens rejse. Glad påsk! =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for info. Ringede til Skåne Länsforsäkringar og via hemförsäkring er man forsikring med SOS international. Ansvar og sygdom. EDIT: De dækker de første 45 dage af ens rejse. Glad påsk! =)
Jeg tror det er standard i svenske hemforsikringer, for vi har Folksam og det var det samme da vi var 1 måned på New Zealand - i øvrigt også med bagageforsinkelse. Vi fik ca. 3000 fordi vores bagage var 1 døgn forsinket i Tokyo. Derudover fik vi også refunderet vores nødvendige indkøb fra Lufthansa (dog med nogle måneders forsinkelse). Vi rejste rundt med et stykke papir hvor det stod på engelsk med Folksams logo og telefonummer mm til SOS.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes normalt også en rejseforsikring på ens internationale kreditkort (Master Card Guld, AMEX Guld o.l.) - med et Master Card Guld fra DK er denne forsikring dog afhængig af hvilke bank som er udstederen, nogle har kun en EU dækning, og andre en Verden dækning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der findes normalt også en rejseforsikring på ens internationale kreditkort (Master Card Guld' date=' AMEX Guld o.l.) - med et Master Card Guld fra DK er denne forsikring dog afhængig af hvilke bank som er udstederen, nogle har kun en EU dækning, og andre en Verden dækning.[/quote'] Ja jeg ser frem til de dage hvor min virksomhed har fremlagt første regnskab så jeg kan få et sådan et ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du burde vel kunne få sådan en, bare ved at have en lønkonto og et lån i f.eks. Nordea? Jeg håber da du får løn et par gange om året ,-) Vi har både visa guld (svensk) og MasterCard guld (dansk) og har bare fået det smidt i nakken, fordi vi har 5 produkter i Nordea (lønkonto, netbank, aktieportal, børneopsparing, lån) og produkterne fra den ene side tæller også med på den anden..... Det kræver dog at man køber hele rejsen eller et produkt fuldt ud på kortene, så får man rejseforsikring eller udvidet garanti.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med forsikring VISA/MC guld er en rigtig fin løsning. Dog er der mange steder, nok mest ved køb i DK og direkte hos flyselskaberne at det koster gebyr at betale med kortet - men de er stadig en billigere løsning end at købe en løs forsikring er vores erfaring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites