Kim Andersen 10 Anmeld indhold Skrevet March 24, 2013 Hej med jer. Jeg arbejder på en skole som holder ferielukket. i påsken. Spørgsmålet lyder: Jeg blev fritstillet i November pga sygdom og har min sidste tilknytnings dag på arbejdspladsen den 31.3.2013 Må min arbejdsgiver bruge min rastferie den uge eller skal jeg have fuld løn. Jeg håber der er en som kender reglerne og kan henvise til div § mm VH kim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2013 Hej med jer. Jeg arbejder på en skole som holder ferielukket. i påsken. Spørgsmålet lyder: Jeg blev fritstillet i November pga sygdom og har min sidste tilknytnings dag på arbejdspladsen den 31.3.2013 Må min arbejdsgiver bruge min rastferie den uge eller skal jeg have fuld løn. Jeg håber der er en som kender reglerne og kan henvise til div § mm VH kim Det har din fagforening 100% styr på så mon ikke det er bedst at spørge dem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2013 Kommer an på din overenskomst, om du er omfattet af ferieloven eller ferieaftalen, hvordan du er ansat osv. Jeg ville også kontakte min fagforening hvis det var mig ,-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2013 Din egen fagforening skulle gerne kunne svare dig på hvad som gælder for dig. Det kommer også an på hvordan du var ansat, og hvor meget ferie du havde tilbage. Som funktionær på fast løn? timebetalt? overenskomst? Jeg har fundet et link til, hvad der typisk gælder for mange akademikere: https://www.ja.dk/loenogansaettelse/ophoer/fritstilling/Sider/default.aspx For funktionærer vil man anse ferien for afholdt i fritstillingsperioden ved en 4 måneders opsigelse og fritstilling. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites