Jump to content
anton

Selvangivelse 2012

Recommended Posts

Hej Jeg har tilbage den 16-03-2013 ændret min selvangivelse 2012, da der manglede Befordningsfradreg og renteudgifter, jeg har forsat ikke hørt noget fra -Skat efter jeg tilføjede disse ændringer. Jeg er lige logget på i Skat og det er stadig den første opgørelse der er aktiv hvor jeg skal indbetale restskat, er der nogen der ved hvor lang tid der går inden man for svar? PFT
Det virker som om den ikke er registreret så, det må väre en ommer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for hjælpen Anton. Som sædvanlig kom jeg først i gang da jeg fik "gælden" på tryk. At se Skats påstand om at jeg skylder dem et par og tyve tusind er altid et godt spark til at komme igang med at regne befordringsfradraget ud - og dine kommentarer er opskriften der bare får det til at glide. Gæld pist væk, en slat penge på vej retur :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der andre end mig der "pludselig" er tilknyttet: SKAT Postboks 9 4930 Maribo ? Normalt varetages grænsegænger-forholdene jo af: Grænsegængercenter SkatØresund Sluseholmen 8 b 2450 København SV ! Jeg har fint modtaget Servicebrev 2012 vedr. grænsegængerregler/begrænset skattepligt - men afsenderen er, som skrevet, pludselig Skat i Maribo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Desuden oplever jeg at den dannede årsopgørelse, efter (første omgang) egne ændringer, pludselig forsvandt. Fint nok, på en måde - eftersom jeg havde yderligere rettelser. Men derfor sidder jeg stadig og undrer mig lidt. Jeg har nu ændret for anden gang i dag, og har siden sidste ændring for en time siden, ikke fået dannet en ny opgørelse endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lige finde gemalens selvangivelse, men var det ikke Maribo der havde med en pensions erkläring at göre sidste år? Mere underligt med skat er at de sender den förste opgörelse ud lige pludselig, ikke den der er aktuel (Den rettede)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mere underligt med skat er at de sender den förste opgörelse ud lige pludselig' date=' ikke den der er aktuel (Den rettede)[/quote']Jeps - og det endda selvom jeg har frameldt alle opgørelser på papir! :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sjovt nok pludselig fået en årsopgørelse tilsendt på papir... Det har ellers fungeret fint de sidste år har jeg intet modtaget i posten fra Skat. Men den seneste årsopgørelse som blev lavet efter min hustruen havde afleveret sin og jeg fik lidt fradrag overført fra hende - den kom så på papir udover at jeg også havde fået mail om at den lå i min skattemappe på nettet. Underligt... Det kan være de har ændret noget ifm at de har registreret at jeg er blevet gift.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har sjovt nok pludselig fået en årsopgørelse tilsendt på papir... Det har ellers fungeret fint de sidste år har jeg intet modtaget i posten fra Skat. Men den seneste årsopgørelse som blev lavet efter min hustruen havde afleveret sin og jeg fik lidt fradrag overført fra hende - den kom så på papir udover at jeg også havde fået mail om at den lå i min skattemappe på nettet. Underligt... Det kan være de har ændret noget ifm at de har registreret at jeg er blevet gift.
Måske er din opsætningen hos SKAT (under TastSelv) blevet ændret, så du nu står til at modtage diverse dokumenter på papir - igen ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har sjovt nok pludselig fået en årsopgørelse tilsendt på papir...
Gik også min tilsendt på papir. Endda den første hvor jeg ikke havde tilføjet kørsel og svenske renter på to uger forinden på nettet. Tror bare der er rod hos Skat. Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nøjagtig samme oplevelse, meget frustrerende, især fordi skats selvforståelse er at situationen slet ikke kan opstå :-/

Desuden oplever jeg at den dannede årsopgørelse, efter (første omgang) egne ændringer, pludselig forsvandt. Fint nok, på en måde - eftersom jeg havde yderligere rettelser. Men derfor sidder jeg stadig og undrer mig lidt. Jeg har nu ændret for anden gang i dag, og har siden sidste ændring for en time siden, ikke fået dannet en ny opgørelse endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også fået papir tilsendt, og gætter på at det er i (godt nok ikke offentlig) erkendelse af at NemId og udenlandsdansker situationen for øjeblikket er mildt sagt mangelfuld (mange udenlandsdanskere oplever problemer med at logge ind med NemId, og borger.dk har en hel del funktioner som ophører med at være tilgængelige når man ikke kan angive en dansk kommune, mmm)

Gik også min tilsendt på papir. Endda den første hvor jeg ikke havde tilføjet kørsel og svenske renter på to uger forinden på nettet. Tror bare der er rod hos Skat. Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SKAT åbner 4. marts kl. 9 for adgangen til vores årsopgørelser. I første omgang laver SKAT en årsopgørelse med de kendte beløb, dvs. løn, fradrag for A-kasse og fagforening. Hvis man for 2012 var forskudsregistreret med renteudgifter på lån og befordringsfradrag, vil det i første omgang resultere i en gedigen restskat. Så derfor vil jeg opfordre alle til at 1) få et nogenlunde overblik over renteudgifter for 2012 (gns.kursen er 85,6229 iflg. Nationalbanken - tak til anden tråd for denne oplysning) 2) beregne befordringsfradraget for 2012 (fra 24 til 120 km: 2,10 kr./km, over 120 km dagligt: 1,05 kr./km). En ordentlig beregning af befordring for 150 km ser derfor således ud: fra 24 til 120 km: 96 km á 2,10 kr./km = 201,60 kr. fra 120 km til 150 km: 30 km á 1,05 kr./km = 31,50 kr. befordring for km pr. dag: 233,10 kr. ekstra fradrag for fx tog pr. dag: 16,00 kr. befordring pr. dag i alt: 249,10 kr. Befordring for fx 210 dg: 210 dgX249,10 kr. 52.311,00 kr.
Er dette ikke et ligningsmæssigt fradrag, således at skatteværdien af fradraget for 2012 kun beløber sig til: Sundhedsbidrag(7,0%) + Indkomstskat(24,0%) = 31% (dvs kr. 4,96 i stedet for kr. 16)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er dette ikke et ligningsmæssigt fradrag' date=' således at skatteværdien af fradraget for 2012 kun beløber sig til: Sundhedsbidrag(7,0%) + Indkomstskat(24,0%) = 31% (dvs kr. 4,96 i stedet for kr. 16)[/quote'] Det ville jeg da også mene det var...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites