leon 0 Anmeld indhold Skrevet February 27, 2013 Hej alle Kæmper lidt med at få tilskud til tandlægen som jeg går til Sverige. Jeg har fået afslag fra forsikringskassen og øresundsdirekt har ikke styr på det. Hvem ved hvad der gælder nu? Mvh Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2013 Samme her, fatter ik hvorfor man får afslag : / Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2013 Så spørg dem, hvad problemet helt præcist er. Jeg fik mit intyg efter lidt debat med dem - først en prøvetid på 3 mdr. og herefter den sædvanlige løbetid. I mit tilfælde sku de ha et bevis for, at jeg nu osse _var_ i arbejde... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2013 Ellers nap en dansk :) Jeg går hos Svaneklinikken på Østerbro og de er super søde og yder en kompetent og behagelig service. Det er ikke særlig dyrt, jeg var forbi til alm kontrol + tandrensning i går og betalte 331,53 dkk. De har så flinkt estimeret at jeg får yderligere 169,00 dkk retur fra Sygeforsikringen Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2013 Jeg går hos Svaneklinikken på Østerbro og de er super søde og yder en kompetent og behagelig service. Det er ikke særlig dyrt' date=' jeg var forbi til alm kontrol + tandrensning i går og betalte 331,53 dkk[/quote'] Uha, jeg gir langt mer hos Per Malmros i Djäknegatan, men jeg gi'r det gerne, fordi vi hygger os gevaldigt med den megen bil-snak ved hvert besøg (Per ææælsker som jeg at tale om biler he he). Det hjælper mig lidt, at jeg får refunderet noget fra såvel Sverige som Danmark... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2013 Det lyder ellers også hyggeligt! :) Med i vurderingen for mit vedkommende var nu så også at det tager 5 minutter at gå til tandlægen fra mit arbejde! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2013 Så spørg dem' date=' hvad problemet helt præcist er. Jeg fik mit intyg efter lidt debat med dem - først en prøvetid på 3 mdr. og herefter den sædvanlige løbetid. I mit tilfælde sku de ha et bevis for, at jeg nu osse _var_ i arbejde...[/quote'] De skriver det er fordi jeg ikke akter at arbejde i Sverige og derfor ikke er dækket af svensk social forsikring. Det er lettere for mig med en svensk tandlæge, derfor vil jeg jo gerne have tilskuddet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2013 De skriver det er fordi jeg ikke akter at arbejde i Sverige og derfor ikke er dækket af svensk social forsikring. Det er lettere for mig med en svensk tandlæge' date=' derfor vil jeg jo gerne have tilskuddet.[/quote'] Tænkte det nok - det er lidt af samme skuffe som mig dengang. Du må finde lovteksten frem og maile dem den... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2013 http://www.forsakringskassan.se/privatpers/tandvard/ratt_till_statligt_tandvardsstod/personer_som_bor_eller_vistas_i_sverige_och_ar_anstallda_i_ett_annat_eu_ees_land_eller_schweiz/!ut/p/b1/hZLJbqNAFEW_pT_AoQozLsGAmW2gGMwGUThgwIBtbIb6-k5Hveoo6be70rnS1dGjUiqh0j6f6ip_1kOfX__klMu2EABRhhIQZCACY7tTfVNDtCDwH8DpAwDfnAQ--wINHPmzHwABGKIuqppI7yUeUDGV2CdWxqMpKWp0bOkQDJ6x2Pro0FqzZ9bgJbcCcO99CGjnfh2zbFo3fczf_c0rfbwqBrlJFLsL1z2K12Hq99tTYodj50yziHw9Wu5ycgRWO3kmQUQb6C1IPT7WJ2lKkioeXHpXaNKs49fYSCCuVH5wchEOhl_Ea2M1j1llKzdvl6y0jvC6CacFj9i-klPqaplR97fDRZg1ciuWnhzeEVnbEAtWE7yTWzOZLOm7gL-1yWaT8LfqvBd-_XX2g5T_OI-p9BP5yfo_3iUOAgPqCHqu7CsW-wX4ssHVh-6dOn1g_LdbDhyFqAQwWdCsN4O0xG_ATJDtGwHKAbTD-ckrnhu2MDinrqveTNiEEPG-4bTQCcDTfj7R8Rz5oSwpdWQSkzKptMbd21x0b-CNZXgWCgwEtMCyPAOp6HnaLMXozDsjL_3OaciZ5sRZL2x5jYPc4-1DJ9FqVx4fdcKJ61XNFEWc3aW-Zhq2V11zrQ3PFdyDKwvIKi-LFG4eXkrv-vCAzCneeBf3KLZZNmtxr3MwDQ4Cvl8U39SV82sdUPXKpTTuQv182UzRHZ4RPDGaLKp4F1_K0zuzWw4kii7Qu1sSDjAIRG2WZLxjyWOtnkItjujjx-XRs7CMp23jpnnJ6WVGsyFHmtZcM1fXtG0tkIgQz9EiZttVV1zmdgMP2XaeMSuUCFQTGqRf1K0LJ5vz9RkK82_kBq4t/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2013 Det er da egentlig utroligt. Nu har broen eksisteret i 13 år, og så dukker dette gamle problem op til overfladen igen. Og ikke engang Øresund Direkt kan give ordentligt svar efter alle disse år, hvor hundredvis af øresundspendlere har stået med problemet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2013 Ja jeg man bliver lidt gammel af hele tiden at skulle finde facts selv. Det tager bare 30 min at komme igennem til forsikringskassen det ender med at blive et evighedsprojekt. Tak for linket Rasmus. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tina 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2013 Jeg fik nedenstående mail som jeg fulgte.......og nu er jeg medlem af forsikringskassen: Som jag skrev till dig så ska du skriva ett brev till Internationell vård och begära intyget som heter 5163. De utfärdar intyget och skickar till dig. Inget som finns på vår hemsida. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2013 [ATTACH]4559[/ATTACH] http://www.forsakringskassan.se/privatpers/tandvard/ratt_till_statligt_tandvardsstod/personer_som_bor_eller_vistas_i_sverige_och_ar_anstallda_i_ett_annat_eu_ees_land_eller_schweiz/!ut/p/b1/hZLJbqNAFEW_pT_AoQozLsGAmW2gGMwGUThgwIBtbIb6-k5Hveoo6be70rnS1dGjUiqh0j6f6ip_1kOfX__klMu2EABRhhIQZCACY7tTfVNDtCDwH8DpAwDfnAQ--wINHPmzHwABGKIuqppI7yUeUDGV2CdWxqMpKWp0bOkQDJ6x2Pro0FqzZ9bgJbcCcO99CGjnfh2zbFo3fczf_c0rfbwqBrlJFLsL1z2K12Hq99tTYodj50yziHw9Wu5ycgRWO3kmQUQb6C1IPT7WJ2lKkioeXHpXaNKs49fYSCCuVH5wchEOhl_Ea2M1j1llKzdvl6y0jvC6CacFj9i-klPqaplR97fDRZg1ciuWnhzeEVnbEAtWE7yTWzOZLOm7gL-1yWaT8LfqvBd-_XX2g5T_OI-p9BP5yfo_3iUOAgPqCHqu7CsW-wX4ssHVh-6dOn1g_LdbDhyFqAQwWdCsN4O0xG_ATJDtGwHKAbTD-ckrnhu2MDinrqveTNiEEPG-4bTQCcDTfj7R8Rz5oSwpdWQSkzKptMbd21x0b-CNZXgWCgwEtMCyPAOp6HnaLMXozDsjL_3OaciZ5sRZL2x5jYPc4-1DJ9FqVx4fdcKJ61XNFEWc3aW-Zhq2V11zrQ3PFdyDKwvIKi-LFG4eXkrv-vCAzCneeBf3KLZZNmtxr3MwDQ4Cvl8U39SV82sdUPXKpTTuQv182UzRHZ4RPDGaLKp4F1_K0zuzWw4kii7Qu1sSDjAIRG2WZLxjyWOtnkItjujjx-XRs7CMp23jpnnJ6WVGsyFHmtZcM1fXtG0tkIgQz9EiZttVV1zmdgMP2XaeMSuUCFQTGqRf1K0LJ5vz9RkK82_kBq4t/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2013 Jeg har aldrig nogensinde gjort noget af ovenstående og jeg får alligevel tandvårdsbidrag og högkostnadskydd. Mystisk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2013 Så fik lige 2000 kr tilbage for mine tandlæge regninger fra sidste ; ) knapt et års tid med at behandle min sag og jeg var berettiget tilskud eller ej. 1 mmo2424 reacted to this Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2013 Fra sidste år. Skulle det stå Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
henrik vettergren carlsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2013 Hej Leon, jeg har samme problem, er dansk, bor i Sverige og arbejder i Danmark. Forsäkringskassen giver ingen hjælp til tandlægeregningen og jeg ved ikke hvor i Danmark jeg skal indhente refusion. Har du fundet ud af det? Mvh Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites