Mads Wulff Nielsen 10 Anmeld indhold Skrevet February 20, 2013 Hej Jeg står og skal flytte til Sverige inden så længe, en af de største fordele (for mit vedkommende) er de billige biler. De har selvfølgelig allerede en super pris i Sverige, men umiddelbart kan jeg se at det er lidt billigere i Tyskland. I Danmark er der jo en registreringsafgift der skal betales ved import af biler. Mit spørgsmål er om det samme gør sig gældende i Sverige? Hvis jeg skulle hente mig et ordentligt skur af en BMW ville prisen ligge på 120-125.000+ SEK, hvis jeg derimod valgte at hente den i Tyskland ligger de på 12-13.000+ EUR (ca 100.000 DKK). Der er jo lidt penge at hente, medmindre at den Svenske stat synes at de skal have lidt for at udskrive nummerpladerne. Kan det betale sig og er der nogen der har erfaringer med dette? Eventuelt nogle der kender rutinerne omkring import? Udfra almindelig logik vil jeg tro at man kun skulle have bilen til en slags syn i Sverige. Jeg har læst mig til at importbilers forsikring stiger lidt, men det er jo noget man så må tage med i hatten. :) Tak for et super forum :th2: /Mads Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2013 Der er ingen afgift i Sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2013 Der er ingen afgift i Sverige Højst moms såfremt bilen kommer fra et ikke EU-land... Derudover skal TS huske på at svenskerne "ser ned" på importerede biler hvorfor de generelt går for færre penge end tilsvarende svensksålde som svenskerne ynder at kalde dem... Jo mere speciel bilen er jo mindre gør det sig dog gældende... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mads Wulff Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2013 Hvornår ved man om der er tysk moms på? Gælder disse regler for alle lande det er muligt at importere fra? /Mads Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2013 Når du generelt vil importere en bil fra udlandet, ska du blot sikre dig, at det fremgår klart og tydeligt af handlens bilag (slutseddel), at bilen er købt inkl. moms. I Tyskland er bilen ofte uden moms, når de i annoncen skriver: Kun til export. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2013 Du betaler 3000 sek ialt, om det e ren fiat du importerer, eller en ferrari:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites