Jump to content
mbo212

Kender i området: Almhög i Malmö

Recommended Posts

Hej jeg skal til at købe bolig i Malmö og har fundet en bolig jeg syntes godt om i Almhög, er der nogen af jer der kender til området? Gode offentlig transports muligheder? Meget kriminalitet? Tæt på byen? Jeg er taknemmelig for jeres hjælp

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har boet i området for 5år siden og var udemærket tilfreds. Det er ikke umiddelbart tæt på centrum men kig på kortet. Kriminalitet mærkede jeg ikke noget til men det er der nok lige så meget der som i resten af det "alm"Malmö.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Almhøg ligger tæt på Hyllie station (både i cykel og bus-afstand). Let at komme til centrum. Der bor en del danskere (det gjorde der i hvertfald for nogle år siden) - kender nogle der bor i området og er meget glade for det. Held og lykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Almhög er et ret lille område, og vi bor midt i det. I villa kvarteret. Her bor ikke sååå mange danskere, men fra mange andre lande. Vi har argentiske, polske, japanske, danske, bosniske, kroatiske, serbiske naboer, men ingen arabiske. Det er altså i villa kvarteret - detbor mange fra mellemøsten i lejlighederne her omkring. Det skyldes nok blandt andet at vi er på kanten af rosengården med kun augustenborg i mellem, som er meget somalisk domineret. Der er 3 km til trianglen og kun 1,1 til sygehuset, Pildamsparken ligeså. Vi føler os ret tæt på centrum, for det taget min kone 10-12 min at cykle helt ind til torvene hvor hun arbejder. Bus 8 kører lige igennem og bus 1 ganske tæt på og de kører begge ind til centrum eller til trianglen station hvis du skal til toget. Her er ikke så gode skoler og børnehaver/vuggestuer er der ikke så mange svenske børn i. Med hensyn til kriminalitet, så er det ikke mit indtryk at her er vold nogen steder. Jeg har i hvert fald aldrig set noget. Her i villa kvarteret har der været indbrud i bilerne og i husene - vi har selv været ramt en del gange. Men hvordan der ser ud i lejlighederne ved jeg ikke - det er vel sværere da alle ejendomme har hegn med låse omkring og dør telefon systemer. Vi har en politistation lige ovre ved hermodsdal, så her er altid politi - og det er nu meget rart. Brand/ambulance stationen ligger 600 meter herfra. En del af bostadsräts områderne er ganske pæne - ihvert fald set udefra. Fx. munkhätten er meget nydelig og gør vildt meget ud af deres udenomsarealer. Det har jeg set flere områder der gør. Ica Max og Coop forum ligger ca 2 km væk, her er en lille coop og så et par af de sædvanlige kiosker der har åbent længe. Der er fitness i det lille center i nydala, og på almhögstorvet er der pizzaria, frisør, kiosk osv. Vi har været lidt utrykke pga indbruddene, men vi har nu i nogle år været forskånet. De tyve der er blevet knaldet har alle været narkomaner - så måske sidder de i fængsel nu, og så får vi andre fred. Alle har også alarmer i husene - så det skræmmer jo nok også væk. Fys løs hvis du har flere spørgsmål

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites