Jump to content
Martin_M

Firmabil - leaset i Sverige

Recommended Posts

Tak. Hvis det er skat der skal finde prisen, hvordan sikrer jeg at beskatningsgrundlaget bliver lavt? Yderligere, hvem hos skat gør dette? Havde nemlig i mandags far i skat, og det var først den 5. person jeg blev stillet videre til der vidste lidt. Og hans svar var at det var virksomheden der skulle fastsætte en rimelig værdi... Har dog ingen referencer til noget, da det blot var en telefonsamtale.
Jeg vil gå ud fra at det er SKAT i Høje Taastrup, som står for fastsættelse af værdien - og sikker også i dit tilfælde, da SKAT's "bil eksperter" bla. sidder i Høje Taastrup. Her har du de SKAT kontorer hvor en fastsættelse kan ske: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1950673

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der flere gange nævnt køreprnde/kørselsgodtgørelse, men dette er ikke muligt, da kørsel for 85% af tiden er privat - dvs. mellem bopæl-job. Når jeg selv har lavet et regnestykke på privat bil ser det således ud: Netto udgifter Kørsel* 59.179 Renter** 7.300 Total = 66.479 Derudover kommer der afskrivninger i omegnen af 40-50.000 pr år. Dvs at de totale nettoomkostninger er mellem 8-9000 pr måned ved at have egen bil. Det overstiger langt firmaets omkostninger, når de kan lease en bil til 6000 SEK, hvortil brændstof og bro skal ligges. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad der er smartest, leasing eller køb. * inkluderer brændstof, forsikring, service, dæk, vejskat, bro, samt fradrag for bro og kilometer kørt til fra job ** fratrukket beregnet værdi af rentefradrag

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites