Jump to content
Kubert

Hjælp vi går fra hinanden med barn

Recommended Posts

I kan også hægte jer på næste Øresundslan hvis det skulle have interesse (Bonne har været med tidligere som jeg husker det' date=' men Kubert har vi vidst ikke set).[/quote'] Også en god ide - især hvis man er interesseret i IT. Jo, min søn og jeg har været med for vel et års tid siden. Husker at jeg fik så mange tæv, at jeg ikke kunne sove de næste nætter (-; Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange ufaglærte (selvlærte/autodidakt) it folk er startet i en servicedesk/helpdesk/call center stilling (inkl. undertegnede). Stream i Helsingborg samt Aditro på Frederiksberg er to jeg er bekendte med. Lønnen er lort på call center (tror den var på 19-21k før skat hos Aditro og 17-19k hos Stream, for ca. 8 år siden) og arbejdet ikke noget at råbe hurra for, men det giver erfaring og et trinbræt. Det vigtigste i sådan en stilling er ikke en eksisterende teknisk viden, men at man kan lægge røret og taske med en kunde, og det skal call centeret nok give uddannelse i. Den tekniske viden kommer af sig selv, især hvis interesse og flair er der. Lidt mere hands-on kunne være onsite it support. Der kunne man jo prøve at finde noget vikar job, f.eks. gennem Elan IT (hvis de stadig eksisterer). Job mulighederne er noget andet i dag end for 8 år siden, men jeg holder på at hvis man virkelig vil, så kan man også i dag. Sendt fra min Nexus 7 med Tapatalk2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Også en god ide - især hvis man er interesseret i IT. Jo, min søn og jeg har været med for vel et års tid siden. Husker at jeg fik så mange tæv, at jeg ikke kunne sove de næste nætter (-; Vh, Lars.
I skal også være velkomne til næste arrangement i starten af marts :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan forresten også lige tilføje at jeg altid har haft en drøm om en it uddannelse, mest Fordi jeg altid har rodet med computere, men også fordi lønnen bare er væsentligt bedre end kok, med tanke på hvor hårdt det til tider er.
Hvad har du af erfaring med IT? Vi er jo en del folk fra branchen herinde, så kunne du skrive lidt var der måske en der "faldt" over dig til en ledig stilling...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo ikke dig, men jeg ville selv lave mindst mulige ændringer i sådan en situation. For min datter og min egen skyld. Blive boende og beholde samme arbejde og spænde livremmen ind i 6-12 mdr. Du skrive du skal betale for bro og benzin. Men du har jo også fradrag. Så netto er det mindre. Hvis du arbejder i en personale restaurent, så må der findes hundrede i i kbh. Ring rundt, sendt ansøgninger osv. Og tjek malmö ud. Selvom mange går ud og spiser er der også firmaer er serverer frokost. Og ja, du bor i et andet land., Og ja dit liv er i DK. Men du har jo stadig retten til at være der så meget du kan i den uge du ikke har din datter. Måske kan du sove hos en kammerat af og til og spare lidt brændstof og lidt aftensmad. Og spis rigeligt på jobbet - du vader jo i mad :-) Og i weekenden i din uge med din datter kan du vel også besøge familien eller venner. Så vi taler om 5-6 dage på en fjorten dags periode hvor du lige skal glo på svenskTV. Det klarer du mand - tænk på at din datter har brug for dig - de kan sgu ikke klare sig med moderen alene - så bliver de tossede i hovedet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har altid været en lidt usikker person og har derfor ikke lært sproget flydende.
De to ting hænger da ikke nødvendigvis sammen? Jeg kan da efter 8 år i Sverige heller ikke tale svensk, og det er fordi jeg er et dovent røvhul, og iøvrigt ikke synes jeg behøver at kunne tale Svensk for at begå mig i Skåne. :D Anyway, dine indlæg præges forståeligt nok af en solid omgang sortsyn, men i et omfang så man mistænker at du nærmest dyrker det. Er der overhovedet nogen mulighed for at skyde jeres separation til hjørne? Det er vintermørke, og det kan se sort ud efter så lang tids besvær. Måske du kunne peptalke hende til at vente med sin beslutning til forår-sommer og indtil da sørge for at få en god omgang familieterapi? For Jeres fælles datters skyld? Og husk iøvrigt: If you love somebody, set them free. Det er ikke en medfødt kunst, og dine indlæg ser ud til at du ikke har lært det. Hvis hun føler sig omklamret, så vil hendes reaktion være at skubbe dig væk. Hvis det viser sig for hende at det reducerer dig til en geleklump af en mand som ikke kan hvile i sig selv, så skubber hun dig endnu længere væk. Du må gerne tale om dine problemer, men du må tænke og handle beslutsomt her. Det nytter ikke at tude "jeg kan ikke.. jeg kan ikke..". Du bliver nødt til at finde den anden vinkel. Den der hedder "jeg kan.. jeg kan.."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites