Jump to content
Ipkiss

Valg af nyt pengeinstitut - væk fra Danske Bank!

Recommended Posts

Prisen er 0 kr - http://www.nordea.dk/erhverv/betalinger/betalinger/nordea+intercompany+payment/856632.html Nordea Intercompany Payment i Nordeavalutaer til Nordeaenheder Det er dog korrekt at "Nordea Payment i Nordeavalutaer til Nordeaenheder" koster 40 kr. umiddelbart er forskellen at det ene er overføring fra din konto i Nordea.dk til din konto Nordea.se, hvor det der koster penge er fra din konto, til en andens Nordea konto. Kan være det ikke er samme navn dine kontoer er i eller andet problem....
Du linker til erhvervssiderne. Jeg er privatkunde ;) Men som sagt kontakter jeg dem lige på mandag. Selv om det er en nem og standardiseret overførsel, som jeg har lavet mere end 100 gange, kan jeg jo have lavet en fejl ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

haha, du har ret... ellers opret 2 koncerner ,-) Jeg har lige gennemgået mine månedlige betalinger mellem Nordea kontier fra dk til se og der er ikke trukket noget gebyr, men kan jo være at det kommer når året er omme

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige forsøgt - og jeg får ikke pålagt gebyr ved overførslen fra DK til SE. Ved overførsler har de - i det mindste hidtil - taget gebyret med det samme hvis der er er gebyr forbundet med overførslen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Forslag til billige og gode løsninger. Jeg oprettede i tiders morgen en kassekredit i Finansnetbanken (den gang det var Skandiabanken). Jeg har ikke brugt kontoen i de sidste mange år eftersom jeg blev kunde i Danske Bank. Nu efter jeg er flyttet til Sverige så forhørte jeg om jeg ikke kunne få et gratis VISA/DK kort i finansnetbanken og det var ikke noget problem. Så blev det bye-bye Danske Bank. Gebyrfrit kreditkort får man mange steder i Sverige. Jeg kan klart anbefale: OK/Q8 - Gratis - 1% bonus på alle køb. Statoil - Gratis - 0,5% bonus på alle køb. Nordnet - Gratis - Hæve penge i EU er gratis. Inget valutavekslingpålæg (er tit 1,5-2.5%) GeMoneybank - Gratis - Har flere varianter hvor man gratis kan hæve penge. Inget valutavekslingpålæg. Skandiabanken i Sverige kan anbefales (sammen med et eller to af de gebyrfri kreditkort). Overførsel af DKK til Sverige kan jeg anbefale Nordnet. Jeg har set at Avanza har en lignende løsning nu, men jeg har ikke prøver den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg oprettede i tiders morgen en kassekredit i Finansnetbanken (den gang det var Skandiabanken). Jeg har ikke brugt kontoen i de sidste mange år eftersom jeg blev kunde i Danske Bank. Nu efter jeg er flyttet til Sverige så forhørte jeg om jeg ikke kunne få et gratis VISA/DK kort i finansnetbanken og det var ikke noget problem.
Det forstår jeg ikke. Jeg har også en konto i Finansbanken, men jeg har fået at vide, at jeg ikke kan få et Dankort, fordi jeg ikke bor i Danmark. Så skal jeg flytte til DK, bestille kortet, og så må jeg tage det med over broen, når jeg igen flytter til Sverige. Er forskellen at du havde Finansbanken inden du flyttede til SE? Jeg mener dog at huske, at der tjekkes ved produktion af Dankortet, om man bor i DK. Nå... lad mig høre, hvis du får det. Har Jyske Bank samme problematik? Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det forstår jeg ikke. Jeg har også en konto i Finansbanken, men jeg har fået at vide, at jeg ikke kan få et Dankort, fordi jeg ikke bor i Danmark. Så skal jeg flytte til DK, bestille kortet, og så må jeg tage det med over broen, når jeg igen flytter til Sverige. Er forskellen at du havde Finansbanken inden du flyttede til SE? Jeg mener dog at huske, at der tjekkes ved produktion af Dankortet, om man bor i DK. Nå... lad mig høre, hvis du får det. Har Jyske Bank samme problematik? Vh, Lars.
Man kan sagtens få Dankort selvom man har bopæl i Sverige. Har haft det i tidligere banker. Men da jeg forsøgte mig hos Finansnetbanken fik jeg svaret at de ikke ville sende kort til udlandet. Den virkede dog lidt tynd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ellers vælg Basisbank - deres indlånsrente er også bedre - det koster dog 100 kr/år for et VISA/Dankort eller et MasterCard
Husk at basisbank er under skærpet tilsyn, da der er stor risiko for at de ikke vil overleve ,-) De 7 banker der er under særligt opsyn er: Vestjysk Bank Andelskassen JAK Slagelse Totalbanken Alm. Brand Bank FIH Erhvervsbank Basisbank Vorbasse-Hejnsvig Sparekasse De var 8 på listen, men den ene er allerede "røget" og f.eks Vorbasse-Hejnsvig Sparekasse er ved at overgå til anden bank.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selfølgelig op til en selv om hvilke bank man vil vælge. Siden den liste du referere til blev lavet er der bla. sket en ledelses ændring, og deres solvens er efter en påtale fra Finanstilsynet kommet over lovkravet. Personligt er jeg ikke nervøs for deres fremtid - og så længe at mit indeståendet er max 750.000 mister jeg ikke noget - hvis noget skulle gå galt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt, jeg havde en konto i banken før jeg flyttede til SV. Dog kan man sagtens oprette en lønkonto i finansnetbanken efter man er flyttet til Sverige (det gjorde min kone, vi har dog ikke prøve at oprette et DK kort til hende). Afgørende for banken var at jeg allerede havde en bevilget kassekredit, jeg tror det var det som gjorde at de sendte en VISA/DK kort til mig i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er rigtigt, jeg havde en konto i banken før jeg flyttede til SV. Dog kan man sagtens oprette en lønkonto i finansnetbanken efter man er flyttet til Sverige (det gjorde min kone, vi har dog ikke prøve at oprette et DK kort til hende). Afgørende for banken var at jeg allerede havde en bevilget kassekredit, jeg tror det var det som gjorde at de sendte en VISA/DK kort til mig i Sverige.
Men jeg er jo ikke intereesseret i et Visakort. Kun Dankort. Så er kreditvurdering vel lige meget. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været væk i en uge på en campingplads - uden ordentlig internet :/ så jeg har ikke fulgt op. Jeg har ikke fået svar på min mail fra i søndags, hvilket undrer mig en del. Jeg har lige forsøgt med en prøve-overførsel for at se om gebyret fortsat er der. Det kunne slet ikke lade sig gøre. Mit IBANnr. osv., som jeg har sat op som beløbsmodtager er blevet slettet og jeg skal starte helt forfra med at angive land for Nordea-banken. Noget siger mig, at der er gået noget galt med hele min kundeopsætning, og at der ikke er tale om et generelt gebyr. Som kronen på værket, var min seneste bankoverførsel en dag forsinket, så en af mine regninger blev ikke betalt til tiden (selvfølgelig også lidt dumt, at have en så snær overførsel, men der har jo ikke været problemer før. Nå på den igen. De kunne dog godt leve op til deres egen 2-døgns politik ift. besvarelse af henvendelser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og så indførte Nordea DK så lige et overførselsgebyr på 40 kr. pr. overførsel mellem Nordea DK og Nordea SE... Så vidt jeg kan se uden at de har reguleret deres overførselskurser ned.
Det skete også for mig, normalt når jeg overfører til min egen konto i nordea, er der automatisk afkrydset i feltet 'egen konto'. Men nu skal jeg manuelt krydse det af hver gang. Jeg måtte ringe til både den danske afdeling og få slettet gebyret manuelt, og derefter til min svenske bank, som også havde pålagt mig et gebyr, tror det var på 65 sek. Så husk selvom du har valgt din egen konto at krydse af ved EGEN KONTO, det er ikke default længere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg opdagede lige en ny feature i Nordeas netbank i Sverige. Man kan for hver enkelt kort man har vælge hvor kortet kan anvendes - Sverige/Norden/Europa/Verden samt om kortet kan anvendes som betaling i netbutikker. Det er da egentlig meget fikst - selv om det selvfølgelig primært kommer bankerne til glæde at man på den måde kan kan begrænse muligheden for misbrug af kortet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg opdagede lige en ny feature i Nordeas netbank i Sverige. Man kan for hver enkelt kort man har vælge hvor kortet kan anvendes - Sverige/Norden/Europa/Verden samt om kortet kan anvendes som betaling i netbutikker. Det er da egentlig meget fikst - selv om det selvfølgelig primært kommer bankerne til glæde at man på den måde kan kan begrænse muligheden for misbrug af kortet.
Jeg har haft denne feature i Skadiabanken - både Web og mobil app - i et godt stykke tid. I DK har bankerne under BEC også fået det nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

FYI: Man kan nu tage sine svenske engagementer i danske bank med i beregningen af kundeprogram. Jeg blev ringet op af min rådgiver i DK som fortalte mig at nu var de klar til at godkende de svenske aktiviteter i danske bank som en del at kundeprogrammet. Så nu betaler jeg gratis for danske bank i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har haft denne feature i Skadiabanken - både Web og mobil app - i et godt stykke tid. I DK har bankerne under BEC også fået det nu.
Ah - smart.. Jeg opdagede det helt tilfældigt fordi jeg roede rundt med kort i netbanken for at finde ud af at spærre mit VISA kort og bestille et nyt efter at kløgtige jeg havde fået smidt mit nye VISA kort ud.. :-/ Man kan dog kun spærre kort i Netbank'en så jeg endte med at ringe og bestille et nyt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites