Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2013 Danske Bank Sverige tager nu 30 SEK i gebyr hver måned for at have en helt almindelig konto. Det gebyr har slet ikke været annonceret nogen steder, mig bekendt, og det begynder at blive lidt smådyrt med den bank. Fra efteråret indføres der også gebyr hos bankens danske afdeling. What to do? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kiwi 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2013 Nordea er stadig nogenlunde gebyrfri så længe man har et engagement på mindst 250.000 dkk og kan samle 5 produkter. Realkredit tæller med så hvis man har bolån hos dem er det ret let at opnå de 250.000. Så kan man blive Fordel+ kunde. Jeg har VISA Dankort og Mastercard Gold i Danmark uden gebyr i Danmark. Samt konto med VISA Bankkort til 144 sek årligt og VISA Gold uden gebyr i Sverige. Der er ingen andre gebyrer' date=' kun hvad de nu tjener på kursen når jeg overfører penge til Sverige samt selvklart renter på bolån.[/quote']. Har ingen lån hos Nordea og måske derfor betaler jeg 36 sek om måneden for at ha et Visakort (som jeg aldrig bruger bortset fra til at gå på netbank med en lille lommeregner). Det irriterer mig da lidt men jeg beholder Nordea Sverige da det er gratis at overføre mellem landene i modsætning til hvis jeg skulle overføre direkte til min primære bank i Sverige som er Sparbanken Öresund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2013 . Har ingen lån hos Nordea og måske derfor betaler jeg 36 sek om måneden for at ha et Visakort (som jeg aldrig bruger bortset fra til at gå på netbank med en lille lommeregner). Det irriterer mig da lidt men jeg beholder Nordea Sverige da det er gratis at overføre mellem landene i modsætning til hvis jeg skulle overføre direkte til min primære bank i Sverige som er Sparbanken Öresund. Du kan bede om et innlogningskort i stedet. Det koster intet :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2013 Danske Bank Sverige tager nu 30 SEK i gebyr hver måned for at have en helt almindelig konto. Det gebyr har slet ikke været annonceret nogen steder' date=' mig bekendt, og det begynder at blive lidt smådyrt med den bank. Fra efteråret indføres der også gebyr hos bankens danske afdeling. What to do?[/quote'] Danske Bank Sverige har altid taget gebyr for at have en konto. Vi har i hvert fald betalt for det i de sidste 9 år. Paul: vedr. din step 1,2,3 passer den ikke. Jeg kender flere som har huslån i via Danske Bank, dvs. gæld på over DKK 2 mio. og de er exsklusiv kunder og betaler ingen gebyr for at have en konto. Sagt på en anden måde er det lige meget om din formue er på + eller - mere end 750.000; så betaler du ikke gebyr. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2013 Sagt på en anden måde er det lige meget om din formue er på + eller - mere end 750.000; så betaler du ikke gebyr. Det er samme som Nordea ihvertifælde - det er det dit engagement i kr som gælder - både positiv og negativ tæller med. Så hvis man har huslån er det sædvanligvis ikke svært at opnå den grænse :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2013 Danske Bank Sverige tager nu 30 SEK i gebyr hver måned for at have en helt almindelig konto Så er det jo godt, at det er så fremragende en bank med venlige medarbejdere, super rådgivning samt mulighed for fri bevægelighed af eens penge på tværs af landene :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2013 Danske Bank Sverige tager nu 30 SEK i gebyr hver måned for at have en helt almindelig konto. Det gebyr har slet ikke været annonceret nogen steder' date=' mig bekendt, og det begynder at blive lidt smådyrt med den bank. Fra efteråret indføres der også gebyr hos bankens danske afdeling. What to do?[/quote'] Det opdagede jeg netop... der var trukket 30,- i slutningen af sidste måned. Jeg oprettede kontoen i sin tid, fordi den var gebyrfri. Ligesom den danske DB-konto, der også var gebyrfri... til at starte med. Så jeg tror at Handelsbanken er billigere alligevel. Vi snakker om håndører, men alligevel. Bemærk også, at Handelsbankens overkurs ved vekslinger er mindre en Danske Banks. Igen småpenge, men det løber jo altsammen op. Og så rar og flink synes jeg nu ikke Danske Bank er... Alle deres ændringer i indgåede aftaler - og så skal man pludselig have både Mastercard og AMEX, Så lukker de AMEX ned, så koster Mastercard penge. Så *SKAL* man have et Visa/Dankort. Så *BEHØVER* man ligepludselig ikke Visa/Dankort... Først er kontoen helt gebyrfri... og så opdager man pludselig, at det er den ikke længere... og med den begrundelse, at der nu er en anden kontofor, der er gebyrfri. Fint, lad mig få den så... og så efter et år, så er den heller ikke gebyrfri længere. Hmrpf... (i bedste Anders And stil) Er der nogle, der har en sammenligning af, hvad det koster (totalt) for en typisk dansker (arbejde i DK) i Sverige, at have konto i hhv. Danske Bank og Handelsbanken? Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2013 Ja, det er blevet det rene Anders And med uigennemskuelige priser og produkter, som ikke umiddelbart kan sammenlignes med hinanden, hvis man forsøger. Nogen ide om, hvad almindelige konti og kort hos Handelsbanken koster? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2013 Ja, det er blevet det rene Anders And med uigennemskuelige priser og produkter, som ikke umiddelbart kan sammenlignes med hinanden, hvis man forsøger. Nogen ide om, hvad almindelige konti og kort hos Handelsbanken koster? Tænker lige på en kombination af https://www.finansnetbanken.dk/ og https://www.nordnet.se - men jeg har ikke helt gennemskuet det endnu. Men det er vist "helt gratis" og med fornuftige vekselkurser... Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2013 Som tidligere nævnt i tråden har jeg Handelsbanken både i DK og SE. Her kort en beskrivelse af de gebyrer jeg har betalt de sidste mange år. HANDELSBANKEN DK Visa/Dankort: 165 kr/år Hæve i automat i fremmede bank: 5 kr/gang Indbetalingskort via netbank: 1 kr/stk Alm. bankoverførsel: 1 kr/stk Overførsel til Handelsbaken SE: Gratis lige så mange jeg har lyst til. Overførsel sker samme dag HANDELSBANKEN SE Visakort (allkort): 250/år Overførsel til Handelsbaken DK: Gratis lige så mange jeg har lyst til. Overførsel sker samme dag Indbetalingskort via netbank: 0,- Betaler ikke andre gebyrer men det er måske fordi jeg ikke benytter mig af andre services- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2013 Det er jo tæt på at være det samme som i Danske Bank. Jeg er for nærig til at betale gebyrer. Vil kæmpe efter at finde en løsning, der er så godt som gebyrfri. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2013 Skandiabanken SE med deres Allt i Ett-konto 0 kr/år - MEN de tager 20 kr/md (240 kr/år) for et VISA kort, så hvis ikke man har brug for et svensk bankkort kan man altså få en konto til 0 kr i SE. I DK har jeg stadig Basisbank, og her betaler jeg 100 kr/år for at have et Visa/Dankort - en hvilken som helst bank konto koster 0 kr. Overførelse (manuel valuta veksel) mellem DK og SE sker via Nordnet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2013 Skandiabanken SE med deres Allt i Ett-konto 0 kr/år - MEN de tager 20 kr/md (240 kr/år) for et VISA kort, så hvis ikke man har brug for et svensk bankkort kan man altså få en konto til 0 kr i SE. I DK har jeg stadig Basisbank, og her betaler jeg 100 kr/år for at have et Visa/Dankort - en hvilken som helst bank konto koster 0 kr. Overførelse (manuel valuta veksel) mellem DK og SE sker via Nordnet. og Nordnet kan altså godt anbefales, det fungerer virkelig godt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2013 Hvad er det jeg ville få ud af at bruge NordNet til overførsler fra dk til se i stedet for at gøre det via Nordeas netbank? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2013 Hvad er det jeg ville få ud af at bruge NordNet til overførsler fra dk til se i stedet for at gøre det via Nordeas netbank? Bedre vekselskurs - men ikke nemmere overførelse end Nordea, da ALT foregår ved selv at veksle DKK til SEK, og så selv videre sende SEK til sin svenske bank. Det er også kun et foreslag - ikke noget med at "det er bare den bedste løsning" :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2013 Ja ok! Er der nogen af jer som har regnet på besparelsen i kr? Hvis jeg nu overfører 20.000 DKK om måneden - 240.000 årligt. Hvad koster det så at være doven og køre via netbank? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2013 Ja ok! Er der nogen af jer som har regnet på besparelsen i kr? Hvis jeg nu overfører 20.000 DKK om måneden - 240.000 årligt. Hvad koster det så at være doven og køre via netbank? Der er af "bananas" blevet opstillet et lille (eller et par) regnestykke® her: http://www.sunddebat.com/showthread.php/4396-Valutaveksling-i-stor-skala-hvor-f%C3%A5r-man-det-billigst Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2013 Tænker lige på en kombination af https://www.finansnetbanken.dk/ og https://www.nordnet.se - men jeg har ikke helt gennemskuet det endnu. Men det er vist "helt gratis" og med fornuftige vekselkurser... Vh, Lars. Finansnetbanken er ganske fin hvis du kan leve uden er dansk kort. Jeg har været i dialog med dem den seneste uge om at blive kunde og alt gik rigtig godt. Lige til de til aller sidst sagde: "Du skal for øvrigt lige være opmærksom på at vi ikke udsteder kort til kunder med bopæl udenfor Danmark" Så stoppede snakken ligesom der... Jeg kan ikke undvære et dansk kort. Det hjalp ikke med CO-adresser eller tilbud om at afhente det hos dem. Men frem til det med kortet var det meget lovende og god service. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
worthy42 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2013 Danske Bank Sverige har altid taget gebyr for at have en konto. Vi har i hvert fald betalt for det i de sidste 9 år. Paul: vedr. din step 1,2,3 passer den ikke. Jeg kender flere som har huslån i via Danske Bank, dvs. gæld på over DKK 2 mio. og de er exsklusiv kunder og betaler ingen gebyr for at have en konto. Sagt på en anden måde er det lige meget om din formue er på + eller - mere end 750.000; så betaler du ikke gebyr. Har været afhængigt af kontoen. Det er først fra 1/4 at alle kontoer har været pålagt gebyr. Min kones konto benytter vi ikke så meget. Den var gratis og i 0 på et tidspunkt. Da hun loggede ind for at se ang. en transaktion for nyligt var den i -da der var trukket for at have kontoen. Så det var som en tyv om natten. Jeg har funderet på at skifte i længere tid. Har oplevet ringe service i forbindelse med deres nye skodprogram i dk. Nu er jeg i aktiv søgning efter andre løsninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Isengaard 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2013 Og så indførte Nordea DK så lige et overførselsgebyr på 40 kr. pr. overførsel mellem Nordea DK og Nordea SE... Så vidt jeg kan se uden at de har reguleret deres overførselskurser ned. Dermed tjener de både et gebyr og på kursmargenen (kunne ikke lige finde den præcise, men mener, at det er noget i stil med 0,2, så hvis dagens officielle kurs er 85, bliver overførslen 85,2. Jeg overførte penge i går. Den officielle kurs var 86,82, Nordeas overførselskurs var 87,02. At overføre 20.000 kr. kostede den 19/7 dermed: Overførsel (20000/,8682) - (20000/,8802) = 23.036 - 22.983 = 53 kr Gebyr = 40 kr. Udgift i alt 93 kr. for en elektronisk overførsel mellem 2 konti eget af mig selv. Jeg overfører ca. 20 gange om året, så de nye gebyrer kommer til at koste mig 800 kr. årligt. Nice. Det skal så i øvrigt siges, at Nordea ved samme lejlighed har løftet loftet for daglige overførsler mellem mine egne konti fra 20.000 kr. til 25.000 kr. Overvejer stærkt at skifte. I forvejen er jeg slemt utilfreds med Nordea SE, men det er en helt anden snak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2013 Er du helt sikker på at du ikke bare fik valgt forkert i Netbank da du overførte? Måske ændret dit kundeniveau ved en fejl? Jeg har overført her i Juli måned uden gebyrer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Isengaard 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2013 Er du helt sikker på at du ikke bare fik valgt forkert i Netbank da du overførte? Måske ændret dit kundeniveau ved en fejl? Jeg har overført her i Juli måned uden gebyrer... Nope. Same procedure som i de seneste 7½ år... Har lige dobbeltchekket. Kan ikke se nogen forskel. De nye priser blev i januar varslet her: http://www.nordea.dk/sitemod/upload/root/cash_management/Internationale_betalinger_privatkunder_0713.pdf. De 40 kr. bliver trukket fra kontoen for sig selv og fremgår dermed ikke af mailen med betalingsbekræftelsen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2013 Hvilken 'kundetype' er du? Nordea har så vidt jeg ved 3 forskellige kundetyper/grupper og der er forskellige fordele jo 'højere' man kigger i deres kundegrupper. Ved I om ændringen gælder alle kundegrupper? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Isengaard 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2013 Hvilken 'kundetype' er du? Nordea har så vidt jeg ved 3 forskellige kundetyper/grupper og der er forskellige fordele jo 'højere' man kigger i deres kundegrupper. Ved I om ændringen gælder alle kundegrupper? Jeg er fordel+ kunde, som jeg hele tiden har været (Nordea har 4 niveauer - og så naturligvis private banking, men der skal man have et par håndfulde flere millioner på kontoen end jeg har). Der har ikke været nogen ændringer. Jeg har dog først opdaget det nye gebyr i dag, så jeg sender lige Nordea en mail og hører om det er en fejl fra enten min eller deres side. Specielt når det ser ud til, at ingen andrer har oplevet problemet. Det passer ellers meget godt, med varsling i januar og ikræfttrædelse 1. juli. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2013 Prisen er 0 kr - http://www.nordea.dk/erhverv/betalinger/betalinger/nordea+intercompany+payment/856632.html Nordea Intercompany Payment i Nordeavalutaer til Nordeaenheder Det er dog korrekt at "Nordea Payment i Nordeavalutaer til Nordeaenheder" koster 40 kr. umiddelbart er forskellen at det ene er overføring fra din konto i Nordea.dk til din konto Nordea.se, hvor det der koster penge er fra din konto, til en andens Nordea konto. Kan være det ikke er samme navn dine kontoer er i eller andet problem.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites