Jump to content
Alexia

Findes der G-dage i Sverige?

Recommended Posts

Hej, Er der nogen af jer der har erfaring med om der findes g-dage i Sverige? Når man er blevet opsagt af svensk virksomhed skal de så betale de 3 første ledighedsdage? Venlig hilsen A.
Ja herover hedder de karensdage og der er 7 af slagsens.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja herover hedder de karensdage og der er 7 af slagsens.
Jeg korrigerer lige mig selv da jeg i første omgang forstod spørgsmålet om man får dagpenge for de første ledighedsdage. I Sverige får man ikke dagpenge for de første 7 ledighedsdag mod de første 3 i Danmark. For dem der er blevet arbejdsløs efter et job i Danmark skal den danske arbejdsgiver betale disse 3 dage (G-dage) hvis man er medlem af en a-kasse. Hvis man bliver ledig efter et job i Sverige tror jeg ikke man får noget fra sin svenske arbejdsgiver, men det kan jo være der er nogen herinde der har erfaringer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg korrigerer lige mig selv da jeg i første omgang forstod spørgsmålet om man får dagpenge for de første ledighedsdage. I Sverige får man ikke dagpenge for de første 7 ledighedsdag mod de første 3 i Danmark. For dem der er blevet arbejdsløs efter et job i Danmark skal den danske arbejdsgiver betale disse 3 dage (G-dage) hvis man er medlem af en a-kasse. Hvis man bliver ledig efter et job i Sverige tror jeg ikke man får noget fra sin svenske arbejdsgiver' date=' men det kan jo være der er nogen herinde der har erfaringer?[/quote'] Det nåede aldrig at blive en nødvendighed, men tak for svaret :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites