Ipkiss 10 Anmeld indhold Skrevet January 14, 2013 Kom til at tænke på et par ting: 1) Hvordan er priser og serviceniveau hos postvæsnet sammelignet med DK? I DK har vi godt nok GLS og andre, men det er jo stadig utroligt dyrt hvis man er privatperson. Det er det sikkert også for en lille virksomhed. 2) Bruger man også kun salt mod sne? Jeg mener, der findes jo andre ting. 3) Har svenskerne samme kedelige tendens til at gå syge på arbejde? "Nej tak, jeg vil ikke have en snotburger". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2013 Kom til at tænke på et par ting: 1) Hvordan er priser og serviceniveau hos postvæsnet sammelignet med DK? I DK har vi godt nok GLS og andre, men det er jo stadig utroligt dyrt hvis man er privatperson. Det er det sikkert også for en lille virksomhed. 2) Bruger man også kun salt mod sne? Jeg mener, der findes jo andre ting. 3) Har svenskerne samme kedelige tendens til at gå syge på arbejde? "Nej tak, jeg vil ikke have en snotburger". 1. Det irriterer mig lidt at pakker (typisk bøger, cd/dvd'er osv.) som sagtens kan gå i min postkasse, alligevel næsten altid skal hentes hos et ombud. Jeg sender ikke ret meget post men priser til udlandet (Europa) er typisk dyrere end at sende fra Danmark. Ang. pakker i Sverige kan man som privatperson også benytter DB Schencker som er LANGT billigere end at sende med Posten. 2. Man bruger i stor stil også grus, hvilket blot sand-sliber bunden af din bil så det er ikke bedre end salt, men nok bedre for miljøet. 3. I Sverige betaler man selv første sygedag. Så det kan godt være der er en tendens til at folk går halvsyge på arbejde, men jeg ved det slet ikke da jeg arbejder i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2013 1. Det irriterer mig lidt at pakker (typisk bøger, cd/dvd'er osv.) som sagtens kan gå i min postkasse, alligevel næsten altid skal hentes hos et ombud. Jeg sender ikke ret meget post men priser til udlandet (Europa) er typisk dyrere end at sende fra Danmark. Ang. pakker i Sverige kan man som privatperson også benytter DB Schencker som er LANGT billigere end at sende med Posten. Eller bussgods.se som er super godt hvis du skal sende lidt større ting... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ipkiss 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2013 OK. Men grus er bedre for fodtøjet og miljøet :) Er der nogen der har et bud på hvad "højt til loftet" typisk betyder i meter og cm.? Der er en del der fremhæver det i beskrivelsen nemlig. Og jeg kan rigtig godt lide at der er højt til loftet :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2013 Er der nogen der har et bud på hvad "højt til loftet" typisk betyder i meter og cm.? Der er en del der fremhæver det i beskrivelsen nemlig. Og jeg kan rigtig godt lide at der er højt til loftet :)Højere end i en "normal" lejlighed Tænk ældre københavnske herskabs-lejligheder med stuk - så tror jeg du får en idé om højden de taler om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ipkiss 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2013 Højere end i en "normal" lejlighed Tænk ældre københavnske herskabs-lejligheder med stuk - så tror jeg du får en idé om højden de taler om. Uh, lyder godt :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2013 Typisk 2,85 - 3,00 meter. Det har vi her på Västra Hamn :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ipkiss 10 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2013 Nu står der tit at lejen er inkl. varme - men hvor varmt må man så typisk have det? Og jeg hører ikke noget fra dem jeg har skrevet til - så hjælper ikke meget at spørge dem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2013 Nu står der tit at lejen er inkl. varme - men hvor varmt må man så typisk have det? Og jeg hører ikke noget fra dem jeg har skrevet til - så hjælper ikke meget at spørge dem Inkl. varme, så laver du bare sauna hvis isoleringen ellers tillader ;) Men når det drejer sig om privat udlejning, og faktisk også de små boligselskaber er det altid tilrådeligt at ringe... De fleste er maksimalt dårlige til overhovedet at svare på mails... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2013 Normal stuetemperatur, dvs. mindst 18 grader. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2013 Nu står der tit at lejen er inkl. varme - men hvor varmt må man så typisk have det? Og jeg hører ikke noget fra dem jeg har skrevet til - så hjælper ikke meget at spørge dem Jeg kan tilføje at jeg aldrig har set varmemålere på radiatorerne her så man har ikke begrænsninger. Man kan åbne vinduer og fyre løs - alle deles om udgifterne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2013 Normal stuetemperatur' date=' dvs. mindst 18 grader.[/quote'] 18 grader.. Brrr.. :-p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2013 21 grader - er der termostater på, løsner du dem blot for at hæve temperaturen yderligere ;-) (hvis ellers fremløbstemperaturen er ok) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ipkiss 10 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2013 Du mener at jeg bare kan fyre op for varmen? Hehe, så ville jeg godt nok være glad for Sverige Jeg skal helt sikkert ikke have 18 grader. Så har jeg is på næsen jo Prøver bare at få en fornemmelse af hvad varmen kommer til at koste mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ipkiss 10 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2013 21 grader - er der termostater på, løsner du dem blot for at hæve temperaturen yderligere ;-) (hvis ellers fremløbstemperaturen er ok) Se det var straks bedre! Vil faktisk gerne have 23 tror jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ipkiss 10 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2013 Jeg kan tilføje at jeg aldrig har set varmemålere på radiatorerne her så man har ikke begrænsninger. Man kan åbne vinduer og fyre løs - alle deles om udgifterne. Missede lige denne - jamen det er jo fantastisk :) Bliver nok nødt til at spørge alligevel, for tit ved jeg ikke præcis hvilken slags lejebolig der er tale om. Det er lige det der med det svenske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2013 Värme ingår i hyran, du skruvar upp på termostaten/radiatorerna så myket du har lust med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2013 Reglerne i Sverige er sådan, at der skal være mindst 18 grader midt i rummet, når det opvarmes. Forskning viser i øvrigt, at ældre mennesker behøver højere temperatur for at føle sig tilpas ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ipkiss 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2013 Reglerne i Sverige er sådan, at der skal være mindst 18 grader midt i rummet, når det opvarmes. Forskning viser i øvrigt, at ældre mennesker behøver højere temperatur for at føle sig tilpas ;) *rækker tunge* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2013 Forskning viser i øvrigt' date=' at ældre mennesker behøver højere temperatur for at føle sig tilpas ;)[/quote'] Det passer meget godt - jeg er efterhånden fyldt 38 så 21-22 grader må vel være passende... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites