Peter M 10 Anmeld indhold Skrevet January 9, 2013 Jeg bor i SE og bruger stort set ikke mit danske mobilnummer, men vil gerne beholde det. Har idag 3's billigste abonnement (69kr/md tror jeg). Men der findes jo fx Oister basic til 9kr/md : Perfekt til dig der taler mindre end 1 time om måneden, og ikke bruger mobilen til at gå på nettet med. OiSTER Basic kan også med fordel bruges, hvis du fx har fået arbejdstelefon eller skal ud og rejse, og gerne vil gemme dit nummer. Der er nemlig intet minimumsforbrug, ingen opkaldsafgift og ingen binding. Men, de godkender ikke mit danske CPR nr under oprettelsen. Og der er laaaaang svartid på mailhenvendelser, skriver de selv. Er der nogen der har fået Oister basic til at fungere med adresse i SE, eller et tilsvarende produkt ? /Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2013 Du har helt ret, det virker ikke med et CPR-nr som er registreret som udrejst af Danmark, med et dansk CVR-nummer virker det dog fint. Jeg ved ikke om det er til nogen hjælp for dig eller om det letteste ikke bare er at skifte mobilselskab? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter M 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2013 Tak for svaret. Det er netop det jeg prøver : at skifte mobilselskab. Jeg vil gerne væk fra 3 og flytte til det billigste mulige abonnement for at kunne beholde mit mobilnummer. Og Oister med 9kr/md så rimeligt ud. Selve abonnementet skal være så billigt som muligt, det er udelukkende for at beholde mit nummer. Bruger det meget begrænset, men alligevel nok til at jeg vil beholde det. /Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2013 har du prøvet at ringe til 3? tit har de jo noget i ærmet som ikke står på hjemmesiden. Vi fik et nummer lagt i dvale i 6 mdr uden omkostninger og derefter kostede det 29 kr om måneden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret January 28, 2013 Hvorfor får du ikke bare et taletidskort i stedet? Kan fx oprettes hos Telenor/Selvhenter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter M 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2013 >>Hvorfor får du ikke bare et taletidskort i stedet? Kan fx oprettes hos Telenor/Selvhenter. jeg har lige snakket med Telenor om det. Kundeservice manden lød lidt træt og henviste til deres FAQ : Nej, du kan ikke oprette Selvhenter.dk, når du har en udenlandsk adresse. Men kom gerne med andre gode forslag på hvordan man billigst får lagt sit danske mobilnummer i dvale med adresse i Sverige. Ellers må jeg jo sætte mig i telefonkøen hos 3 og høre hvad de kan gøre. Der er pt over 30 min kø til 3's kundeservice og de er igang med at svare på mail henvendelser fra 20.jan nu :-( /Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2013 Du har været inde på 3's hjemmeside og se hvornår på dagen de har (burde have) bedst tid ?? http://www.3.dk/Modules/Om3/Generic-Lightbox/Ventetid/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter M 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2013 ja, de burde have bedst tid da jeg ringede mellem kl 10 og 11. Men jeg prøver igen på et andet tidspunkt, man kan jo håbe... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
warming 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2013 Dansk mobilnummer med lavt forbrug Jeg bor i SE og bruger stort set ikke mit danske mobilnummer, men vil gerne beholde det. Har idag 3's billigste abonnement (69kr/md tror jeg). Men der findes jo fx Oister basic til 9kr/md : Perfekt til dig der taler mindre end 1 time om måneden, og ikke bruger mobilen til at gå på nettet med. OiSTER Basic kan også med fordel bruges, hvis du fx har fået arbejdstelefon eller skal ud og rejse, og gerne vil gemme dit nummer. Der er nemlig intet minimumsforbrug, ingen opkaldsafgift og ingen binding. Men, de godkender ikke mit danske CPR nr under oprettelsen. Og der er laaaaang svartid på mailhenvendelser, skriver de selv. Er der nogen der har fået Oister basic til at fungere med adresse i SE, eller et tilsvarende produkt ? /Peter Så vidt jeg ved, er kravene hos det danske selskab ymobile.dk ikke personnummer. De har desuden ingen minimumsforbrug eller abonnement på deres "Mobil 0". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter M 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2013 Tak for tippet om ymobile. De spørger også om cpr-nr, men laver ikke noget online-chek på det i modsætning til de andre. Men man skal også indtaste en adresse som kun accepterer dansk postnummer. Nu tastede jeg så et amputeret svensk postnummer ind og kom igennem oprettelsen på den måde, så må vi se om det virker :-) De burde jo være tilfredse med danske bankoplysninger til PBS og en email-adresse. /Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter M 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2013 Desvärre, YMobile har også afvist mig som kunde pga adresse i Sverige. Til gengäld svarede de lynhurtigt på mail, så kundesupporten er sikkert top-notch :-) /Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2013 Tidligere kunne man oprettes som kunde med udenlandsk adresse hos CBB. Det koster et taletidskort (uden forbrug) ca. 8 kroner på måned. Et andet alternativ som måske virker er M1.dk. 50 minuter gratis per måned. Ingen afgift hvis man mindst laver et opkald per måned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter M 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2013 CBB laver cpr-nr lookup som de andre, så webformularen fejler. Og når man prøver at kontakte dem via kontaktformularen til kundeservice kommer den med en "Der skete desværre en fejl" meddelelse. M1 giver muligheden "send faktura til anden adresse" i deres webformular, men kun danske postnumre. Det er ikke let... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites