Jump to content
Ipkiss

Brug for jeres hjælp - lejebolig i sverige

Recommended Posts

Jeg håber at blive meget klogere på nogle ting HURTIGT. Jeg vil rigtig gerne flytte i lejebolig i Sverige. Jeg ved bare ikke om det overhovedet kan lade sig gøre. Jeg skal studere og arbejde i København, og jeg vil da skulle benytte den offentlige transport. Men: 1) Er det til at finde en lejebolig hvor man må have 2 katte - og hvis det er, hvilken slags vil det så være (størrelse med videre)? 2) Den skal koste max. 4000,- DKK. alt inklusive. Kan det lade sig gøre? 3) Fungerer den offentlige transport godt nok? Jeg vil helst bo i et roligt område. Jeg holder ikke fester, men vil da gerne kunne spille musik indimellem ;-) Hvis der er nogen jeg må ringe til med spørgsmål vil jeg også være meget taknemmelig :D Send mig da en besked.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er sikkert nogle, som vil stille spørgsmålstegn ved, hvorfor du vil bo i Sverige, og om det overhovedet vil kunne betale sig for dig at bo i Sverige, men som svar på dine spørgsmål:

1) Er det til at finde en lejebolig hvor man må have 2 katte?
Ja, naturligvis.
2) Den skal koste max. 4000' date='- DKK. alt inklusive. Kan det lade sig gøre?[/quote'] Tjo, hvis du leder længe nok, eller har været skrevet op et sted længe nok. Den fungerer lige så godt (eller dårligt) som den Københavnske, vil jeg mene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...og flytter du adressen herover' date=' så skal du ikke betale skat af din SU(hvis du da modtager dette ved siden af dit arbejde) :th2:[/quote'] Ja, det har jeg lige fundet ud af ved at læse herinde :) Ikke en dårlig sidegevinst hehe :) Det jeg tænkte på med den offentlige transport er sådan set hvor godt den strækning/rute har det med at fungere. Havde håbet at den fungerede lidt bedre end DSB gør generelt :rolleye: Da jeg ikke er så god til geografien ville det være godt hvis nogen kunne liste en masse steder som jeg med fordel kunne søge bolig. Det skal bare være sådan så jeg nemt kan hoppe på toget til København :laugh: Jeg tænker at jeg vil leje af private, for jeg vil helst ikke vente så længe. Jeg ville faktisk være i stand til at flytte rimelig hurtigt, hvis det rette sted lige var ledigt. Jeg vil gerne til Sverige af flere grunde: * Leveomkostningerne * Jeg kan bedre lide Sveriges politik end den danske * Jeg har hørt at naturen er smuk * Ingen skat på SU, og en masse andre ting som jeg ikke kender til endnu... * Min ene kat har et blåt øje og et gult. Vi passer vist bedre ind i Sverige :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forstår jeg denne ret - der er i alt tre rum til udlejning, men man ved ikke hvor stort rummet man lejer, er? http://www.blocket.se/malmo/1_rum_uthyres_i_centrala_Malmo_44744808.htm?ca=23_11&w=0
Du får et værelse for dig selv, og deler stue/køkken/bad med udlejer i en 3v - men ja, udlejer mangler vist at informere om hvor stort det private værelse bliver. Men det er bare at ringe til udlejer og høre ad :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige en advarsel' date=' Blocket er fyldt med fuskere. Mange er blevet narret til at betale et dipositum til en lejlighed der ikke findes!![/quote'] Tak for advarslen. Kan man egentlig svare herinde uden at citere nogen? Gio: Jeg skulle bare lige se hvad jeg forstod, det værelse er ikke noget for mig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ups, ja det kunne man :) Er der forresten nogen der ved hvad transporten til København koster, både når man er studerende og når man ikke er?
Ikke studerende: Måendskort Købt i Danmark DKK 1520,- Købt i Sverige SEK 1900,- Studerende: Månedskort Købt i Danmark DKK 578,- (kræver at du er SU berettiget) Købt i Sverige SEK 1235,- (35% rabat ift. normalprisen. Kræver at uddannelsen i DK er godkendt i SE)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Best bet er nok den her, hvis man ikke har noget mod kvarteret... http://www.blocket.se/malmo/Studentlagenhet_till_Varterminen_2013_42356546.htm?ca=23_11&w=0
Den er lige billig nok og der kan man vist heller ikke have dyr :-) Grænsen var 4000 DKK, ikke svenske kroner. Og jeg har fundet ud af at det gerne må være 5000 DKK i stedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De har problemer med at sælge lejlighederne på Västra Hamnen i Malmö (attraktivt tæt på centrum), hvorfor de udlejes istedet. Du kan derfor med fordel surfe lidt på emnet (et eksempel http://vhamnen.com) - ligesom de store byggefirmaer som f.eks. Peab, JM, NCC, you name it annoncereer med det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De har problemer med at sælge lejlighederne på Västra Hamnen i Malmö (attraktivt tæt på centrum)' date=' hvorfor de udlejes istedet. Du kan derfor med fordel surfe lidt på emnet (et eksempel [url']http://vhamnen.com) - ligesom de store byggefirmaer som f.eks. Peab, JM, NCC, you name it annoncereer med det...
Også en god måde at komme op over 5000 DKK i husleje :). Men kig endelig i Västra Hamnen, det er et fedt område.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites