Jump to content
Liverpool CHL 5X

Forening vil ikke forlænge fremleje og er P.... lige glade med mit liv.

Recommended Posts

Hej Alle sammen Jeg står i en situation at forening ikke har nogen sans for menneskelighed og medfølelse. Jeg har nu fremlejet min bostadsratt ud i 2 år og nu vil de ikke forlænge aftale for jeg nu ikke høre under 2:a handuthyring og får af vide at de prøve at oprette holde deres egnen bostadsratt lov. ifgl loven må jeg fremleje så lang tid jeg vil men de lokale aftaler gør ikke. Jeg fatter ikke man kan være så kold og pisse ligeglad med om man skal ud med en gæld på 500.000 svk hvis jeg solgte den idag, De vil have at jeg skal sælge den mere tvinge mig til at sælge den og bare F... min og min familie liv op fordi de synes det nok med 2 år. Jeg har ikke mulighed for at flytte tilbage i lejligheden. Kan det passe at såden nogle fjolser kan styre det hele med hård hånd og bare ødelægge mit liv på den måde.? Hvad kan jeg gøre? Fatter ikke hvorfor ik bare forlænge det kommer ikke til have NOGEN SOM HELST indflydelse på deres privat liv eller andet kun MIN og min familie´s liv. Hvad tror i engang i fremtiden når man skal købe noget andet og man har 500.000 svk i gæld for noget andet ???..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det korte svar er, Ja. De kan håndhæve deres lokale regler som du selv har accepteret da du flyttede ind. Ærgeligt for jer men som jeg ser det har i intet at komme efter ifbm klage over det. Håber i finder en løsning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Surt, men BS har ret. Du har selv accepteret reglerne. Regler der er der for at undgå spekulanter. Og for at undgå at man har mange forskellige boende hele tiden. Men uanset om de ville forlänge med 2 år, står du stadigväk med en gäld på 500.000. Så der er vel bare en lösning: at bo der selv, selvom du siger det er umuligt. Men der findes vel ikke andre lösningerne end at löse det problem. Held og lykke med det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja regler er for at undgå spekulanter men ikke for at ødelægge ens liv. Og regler er for at følge men kan også bøjes fra sag til sag. Og regler dækker ikke ALT det er derfor der er ændringer hele tiden. Ja kan godt være jeg skrev under på de regler men det er da pisse F... up at de godt kan forlænge den men ikke gider det er da at være magt liderlig og bare lige glad med andre mennesker. Jeg synes da heller ikke det sjovt at der andre der bor i min lejlighed og ikke selv kan bruge den. De Aber er bare stupis ass hell. og vil intet godt for andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah mon dog deres ærinde er at ødelægge dit liv eller lege magtliderlige. Mon ikke nærmere at de har ens regler for alle, for netop at undgå den form for personlige angreb, anklager om korruption eller magtliderlighed. Det er rigtigt surt for dig og jeg håber du finder en løsning på problemet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

plup jeg har nu ikke været personlig jeg har ikke nævnt nogen. Men hvorfor så ikke forlænge aftalen hvad sker der med deres liv eller andre. jeg kan forstå hvis jeg kunne få det jeg vil have for den så det en anden problem. Jo regler er ens for alle men regler er ikke til at f.... ens liv op. Jeg kan simpelthen ikke hvad der skulle ske at jeg kan få lov til at forlænge og håbe eller vente til tiden vender til normal igen. Det lige før man har lyst til at sige okey så f....ker vi hele lortet op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan simpelthen ikke hvad der skulle ske at jeg kan få lov til at forlænge og håbe eller vente til tiden vender til normal igen.
Hvad står der i din foreningens regler omkring videre-udlejning specifikt?
Det lige før man har lyst til at sige okey så f....ker vi hele lortet op.
Virkelig voksent :scared: Og så undrer du dig over foreningen håndhæver reglerne!? :p Det er en super-ærgerlig situation, enig. Men det er jo nu engang ikke foreningens skyld, at verden så en recession og økonomisk nedtur. Havde du købt lejligheden 500.000 billigere, så havde der jo ikke været et problem. Med andre ord, så har foreningen ikke tvunget dig til noget som helst mod din frie vilje. Du har afvejet din økonomi på købstidspunktet - skrevet under på købskontrakt - og efterfølgende fået nogle problemer. Igen, ikke noget foreningen er skyld i (går jeg ud fra?). Reglerne kunne lige så godt have været til din fordel, hvis andre i foreningen havde stået i en situation som din, og forsøgte at, på sigt, underminere grundlaget for en god og sund bostadsrättsförening, ved at udleje til højre og venstre (læs: spekualtion) - eller direkte misligholde aftaler og betalinger. Livet er ofte ikke fair. Men det er, trods alt, kun penge det drejer sig om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bor du i DK nu? Du kunne eventuelt flytte delvist tilbage til bostadsrätten og så udleje et eller flere værelser som "inneboenede", på denne måde vil du kunne dække noget af udgiften og beholde boligen. Det er dog kun lovligt hvis du selv beboer et af rummene, så vidt jeg ved kan du stadig have din adresse i Danmark. I denne situation skal du blot sige til foreningen af du bruger lejligheden selv igen, og du behøver ikke spørge dem omkring at udleje til "inneboende". Det er jo en måde, ikke perfekt, men en midlertidig løsning et år eventuelt, og derefter søge om at udleje 1 eller 2 år via anden hånds kontrakt. Håber du kan se løsningen. vh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yderligere 2 år vil jo ikke hjælpe. Tvivlsomt at din lejlighed vil stige 500k som markederne ser ud.
Det er jeg så enig i, men ideer er jo netop at man på den måde jeg foreslog kunne fortsætte udlejningen så længe man vil, ved at veksle mellem hel og delvis udlejning. dermed behøver TS ikke at realisere sit tab, og kan teoretisk og praktisk set beholde lejligheden i (skal vi sige) 7-15 år, hvor priserne har rettet sig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det var en idé at læse følgende link omkring faldgrupper ved udlejning: http://www.privataaffarer.se/bostad/sa-hyr-du-ut-i-andra-hand-456136 bl.a. følgende: Besittningsskydd Om du hyr ut bostaden längre tid än två år får hyresgästen besittningsskydd. Det innebär att hyresgästen får bo kvar så länge hon vill. Se därför till att skriva ett avtal där hyresgästen avsäger sig besittningsskyddet. Ett sådant avtal går att ladda ner här.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mon ikke det var en idé at læse følgende link omkring faldgrupper ved udlejning: http://www.privataaffarer.se/bostad/sa-hyr-du-ut-i-andra-hand-456136 bl.a. følgende: Besittningsskydd Om du hyr ut bostaden längre tid än två år får hyresgästen besittningsskydd. Det innebär att hyresgästen får bo kvar så länge hon vill. Se därför till att skriva ett avtal där hyresgästen avsäger sig besittningsskyddet. Ett sådant avtal går att ladda ner här.
Enig Bananas, jeg TROR at besittningsskydd kun gælder hvis der er tale om anden håndsudlejning og ikke når der er tale om værelsesudlejning (inneboende), ved du om dette er rigtigt? og ja man kan aftale sig ud af dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gio det bare meget fusterene at bare få de holdninger. Og det jeg skriver at f... hele lortet op har ikke noget med de regler at gøre. Det er heller ikke min skyld at der er finanskrise og banker der f... up. Og hvorfor skriver du såden noget meget logisk at hvis jeg havde købt den 500.000 billigere så har der ikke været et problem... tak for det den havde jeg ikke set komme :rolleye: keep it up

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gio det bare meget fusterene at bare få de holdninger. Og det jeg skriver at f... hele lortet op har ikke noget med de regler at gøre. Det er heller ikke min skyld at der er finanskrise og banker der f... up. Og hvorfor skriver du såden noget meget logisk at hvis jeg havde købt den 500.000 billigere så har der ikke været et problem... tak for det den havde jeg ikke set komme :rolleye: keep it up
Det er piv-surt - ingen tvivl om dét...men du skyder dig selv i foden, ved at gå mod foreningens regler. Og jeg skriver ikke hvad jeg gør, for at insinuere "nåååårh piv-piv". Tværtimod. Jeg er sikker på alle herinde vil være konstruktive, og komme med deres bedste råd. Hvis du så lige mander dig op, og ikke lader superlativer og de umiddelbare uretfærdigheder få dig ned med nakken - så skal der såmænd nok komme lys for enden af tunnelen. Du må kaste lidt mere lys over sagen. Hvorfor vil foreningen ikke lade dig genforhandle ny kontrakt med lejer? Hvilke regler går dig imod? Hvad har foreningen sagt som går dig imod? Hvorfor? Var der problemer med at få lov oprindeligt? Osv osv. Facts, tak. Og lad os så se om vi kan hjælpe dig i rette retning. Fordi, jeg går da ud fra det er derfor du skrev dit oprindelige indlæg?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Står selv med samme problem, og er sgu også sur og frusteret. Men det er nu sådan som reglerne er herovre. Den måde vi klare os på, er at vi har skåret ned på alt forbrug, betalt alt klat gæld der ikke er i ejendomme, og så skal der bare betales af på dem efterfølgende. Vi ønsker nu heller ikke at flytte tilbage til lejligheden, men det kan jo være en løsning for 1 års tid, og så få sparet en del penge op, til at kunne sælge lejligheden endnu billigere. Du kan jo også forsøge at lave en vedtægtsændring på den næste generalformsamling. Bestyrelsen er jo (som de også siger til dig) tvunget til at følge deres vedtægter. Få dem lavet om.....Tag til foreningen. Snak med dine naboer. Overbevis dem om at vedtægterne er forældet osv. Det kan være en måde du kan komme videre på. Held og lykke med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Enig Bananas' date=' jeg TROR at besittningsskydd kun gælder hvis der er tale om anden håndsudlejning og ikke når der er tale om værelsesudlejning (inneboende), ved du om dette er rigtigt? og ja man kan aftale sig ud af dette.[/quote'] Det gälder ikke indeboende. Og ikke altid for andenhåndsudlejning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg må prøve at snakke med dem igen og se om de kommer til fornuft... Men hva koster det at sælge har hørt det rimligt dyrt passer det ??
Det handler jo ikke om fornuft, men vedtägter du har har accepteret da du köbte lejligheden! Har der väret forslag om vedtägtsändringer på noget årsmöde du har väret på? Det er meget forskelligt havd det koster at sälge, men dyrt ja. Og du skal nok lige have din bank med på ide`en.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg må prøve at snakke med dem igen og se om de kommer til fornuft... Men hva koster det at sælge har hørt det rimligt dyrt passer det ??
En mægler tager normalt en procent sats af salgsprisen - og den procent sats er normalt en "trappestige sats" dvs. jo dyre salgspris jo lavere procent. Procent satsen ligger på omkring 2,5 % => 5 %

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg ser din situation, tror jeg ikke du får foreningen til at "besinde sig". De reagerer bare på vedtægterne. Derfor er den bedste mulighed at udleje 1 eller 2 værelser til en eller flere personer (inneboende), dette skal du ikke søge om tilladelse til! Du skal selvfølgelig også selvbebo lejligheden i samme periode, men du kan jo veksle mellem to boliger foreksempel? Eller hvad der nu passer til din situation. Du laver denne udleje i eksempelvis 9 måneder (så skulle du undgå problemer med besitningsstött og opsigelse jf tidligere posts). Derefter søger du om at lave endnu en anden håndskontrakt, og den får du sikkert, da du imellemtiden selv har beboet lejligheden. Denne nye kontrakt løber 1 år. OG det hele starter forfra igen. Hvis du ikke vil tage tabet nu, så er dette måde at gøre det på!.. Held og lykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry to say,men jeg kan godt forstå foreningen har disse regler, vi har den faktisk oppe på næste bestyrelsesmøde om vi skal stramme reglerne fordi vi har en i foreningen der vidreudlejer til 5-6 kinesere ad gangen, hvilket har medført flere ødelagte vaskemaskiner i fælles vaskekælderen samt 2 vandskader fordi de er gået 6 mennesker i bad lige efter hinanden uden at skænke en tanke hvor meget vand der kan løbe ud på gulvet før det løber ned til underboen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites