Jump to content
hsahirf

Kørekort stjålet

Recommended Posts

PISFUCKLORT, så blev det min tur til at komme ned i garagen og opdage at der har været indbrud i bilen ... og som om det ikke var nok, havde de været så "venlige" lige at tømme en pulverslukker ind i bilen efterfølgende :fight::fight::fight::fight::fight: Nå, men de har blandt andre ting også stjålet mit danske kørekort, og jeg mener jo at have læst herinde at man ikke kan få et nyt, men skal have sig et svensk? Kørekortstråden handler vist mest om at erhverve/generhverve kørekort i Sverige, og jeg er en spasser til at søge herinde :flov: ...håber der er en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med et link til de tidligere posts omhandlende emnet? :thumbup: [ATTACH]4531[/ATTACH]

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.google.dk/cse?cx=partner-pub-9806254195315652%3Apfkyq5-89q0&ie=ISO-8859-1&q=mistet+k%F8rekort&sa=S%F8g&siteurl=www.sunddebat.com%2Fforum.php&ref=www.sunddebat.com%2Fshowthread.php%3Ft%3D23292%26p%3D248617&ss=2394j500006j15#gsc.tab=0&gsc.q=mistet%20k%C3%B8rekort&gsc.page=1 De er nogle knallerter, dem der gør sådan noget! :rolleye: Og tilsyneladende helt uden smag, eftersom de lader din Zippo ligge :o Synes at have læst et sted, at de laver tricket med pulverslukkeren for at slette evt. spor, såsom fingeraftryk o.l.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linket - det er nu ikke en zippo, det er en æske tictac, den gad de ikke have. ...og ja, det virker åbenlyst som en sikring mod at der kan tages fingeraftryk og lign. - som om polisen nogensinde ville tage sig tid til at komme og undersøge en bil efter indbrud, ham der modtog min anmeldelse lød ret forundret over at jeg troede de havde tid til at komme og kigge :rolleye: Til eventuelle fremtidigere læsere, så skal man herind https://etjanster-kk.vv.se/BlankettBestallning.aspx og bestille ansøgning om udbytte af udenlandsk körkort...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kom de ind i bilen? Hvilen mercedes er det? (vacuumproblem) Åbnede de døren(fingeraftryk) prøv at snakke med borgerservice ang. din kørekort. sig din pung er blevet stjålet i byen(lav evt. politirapport) som myndighederne kan bruge dom dokumentation

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan kom de ind i bilen? Hvilen mercedes er det? (vacuumproblem) Åbnede de døren(fingeraftryk)
Politiet gider ikke gøre en skid ved det. Surt, hsahirf... har selv prøvet det for et halvt års tid siden. Hvordan kan bilen i øvrigt stå i D uden nøgle? Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, nu kan jeg ikke lige få det der multi-citér til at virke, så de kommer lidt rodet ;) Stå i D uden nøgle? Man kan ikke tage nøglen ud uden at sætte den i P, og ikke starte bilenm uden den er i P, men jeg mener sagtens man kan flytte gearstangen mellem positionerne når nøglen ikke sidder i? Ved det faktisk ikke... Hvilken mercedes? CLK ´99, måske derfor man kan flytte gearstang uden nøgle, hvis man ikke kan i nyere modeller - hun er jo en gammel dame efterhånden. Hvilket også er hvorfor jeg frygter om jeg overhovedet får den tilbage, det kan vel have ødelagt en del af det elektriske og være ret dyrt at sanere? Og forsikringen giver jo ikke en skid for at den er passet og plejet i alle ender og kanter og har stået i garage ... Smooth med forsikringen ... jo mange tak, det er også min værste bekymring lige pt :scared: ... men de har nu virket OK indtil videre Jatak til at tømme en pulverslukker i gerningsmændene :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, lidt gode nyheder skal der også være plads til - polisen har fået indleveret mit kørekort og nogle andre effekter, så jeg slipper for at skulle igennem udbytningen til svensk kørekort - jeg var heldigvis ikke nået så langt i processen, så det sparer mig da for de 750,- SEK + det løse sådan en ombytning løber op i. Men jeg var dog kommet langt nok i processen til at kunne komme med en beskrivelse til eventuelle fremtidige læsere: Man skal have et bevis fra de danske myndigheder på at man har et kørekort samt hvilke kategorier - denne fås ved at sende en anmodning til de danske pas- og kørekorts-myndigheder indeholdende cpr-nr og underskrift ... en scannet anmodning kan sendes til adm-paskk@politi.dk , jeg fik svar samme dag med en vedhæftet bekræftelse på dansk kørekort. Så skal man bestille ansøgning om udbytte af udenlandsk körkort her https://etjanster-kk.vv.se/BlankettBestallning.aspx ... den sendes med posten sammen med et indbetalingskort på 600,- for behandling af ansøgningen, og skal indsendes sammen med dokumentationen på det danske kørekort samt bevis på fast bopæl i Sverige (f.eks. personbevis fra Skatteverket) ... ansøgningen behandles først når de har registreret betalingen af de 600,-. Processen er derefter: När din ansökan blir godkänd skickar vi en grundhandling för tillverkning av ett nytt körkort. På grundhandlingen står det hur du ska göra med fotografi och namnteckning. Det kostar 150 kronor att få ett nytt körkort tillverkat och ett inbetalningskort för det följer med. Läs gärna mer om utländska körkort och beställ blanketter på www.körkortsportalen.se/jag-har-korkort/utlandska-korkort/ Jeg fik som sagt heldigvis besked om at mit danske kørekort var fundet, inden jeg nåede at modtage den bestilte ansøgning om udbytte til svensk, og jeg slap endda med 10 min. ventetid på hittegodtkontoret for at hente det. Og forsikringssagen kører indtil videre også uden skyggen af problemer, bilen bliver ikke kasseret og jeg skulle gerne have den tilbage i løbet af denne uge :thumbup: ... så må tiden vise om det elektriske begynder at opføre sig underligt med tiden, det skal så nok straks blive værre at føre bevisligt tilbage til denne skade :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tog min kone 6 mdr at få et svensk kørekort efter denne procedure - så lucky you, at du fik det igen.

Nå, lidt gode nyheder skal der også være plads til - polisen har fået indleveret mit kørekort og nogle andre effekter, så jeg slipper for at skulle igennem udbytningen til svensk kørekort - jeg var heldigvis ikke nået så langt i processen, så det sparer mig da for de 750,- SEK + det løse sådan en ombytning løber op i. Men jeg var dog kommet langt nok i processen til at kunne komme med en beskrivelse til eventuelle fremtidige læsere: Man skal have et bevis fra de danske myndigheder på at man har et kørekort samt hvilke kategorier - denne fås ved at sende en anmodning til de danske pas- og kørekorts-myndigheder indeholdende cpr-nr og underskrift ... en scannet anmodning kan sendes til adm-paskk@politi.dk , jeg fik svar samme dag med en vedhæftet bekræftelse på dansk kørekort. Så skal man bestille ansøgning om udbytte af udenlandsk körkort her https://etjanster-kk.vv.se/BlankettBestallning.aspx ... den sendes med posten sammen med et indbetalingskort på 600,- for behandling af ansøgningen, og skal indsendes sammen med dokumentationen på det danske kørekort samt bevis på fast bopæl i Sverige (f.eks. personbevis fra Skatteverket) ... ansøgningen behandles først når de har registreret betalingen af de 600,-. Processen er derefter: När din ansökan blir godkänd skickar vi en grundhandling för tillverkning av ett nytt körkort. På grundhandlingen står det hur du ska göra med fotografi och namnteckning. Det kostar 150 kronor att få ett nytt körkort tillverkat och ett inbetalningskort för det följer med. Läs gärna mer om utländska körkort och beställ blanketter på www.körkortsportalen.se/jag-har-korkort/utlandska-korkort/ Jeg fik som sagt heldigvis besked om at mit danske kørekort var fundet, inden jeg nåede at modtage den bestilte ansøgning om udbytte til svensk, og jeg slap endda med 10 min. ventetid på hittegodtkontoret for at hente det. Og forsikringssagen kører indtil videre også uden skyggen af problemer, bilen bliver ikke kasseret og jeg skulle gerne have den tilbage i løbet af denne uge :thumbup: ... så må tiden vise om det elektriske begynder at opføre sig underligt med tiden, det skal så nok straks blive værre at føre bevisligt tilbage til denne skade :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Var det ved tyveri, eller stod du med dit danske i hånden? Men ja hold da op - det kan være de har fået styr på tingene - så er der da noget som der er styr på med os pendlere :-)

Fra start til slut tog det 19 dage for mig at ombytte mit dk kørekort til det svenske.... så jeg har nok været heldig :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit arbejde ville have jeg skulle tage et erhvervskørekort. Derfor var jeg nød til at bytte det om til et svensk for derefter at tage et svensk taxakort der så kunne ligestilles med et dansk erhvervskort..... Men ja...var da også overrasket over hvor smidigt det var :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites