carbon-customs 10 Anmeld indhold Skrevet December 3, 2012 Hej jeg er ved at importere en mercedes R-klasse 320 cdi 4Matic jeg kan se at man skal MÅSKE have en COC attest: Ett ”Certificate of Conformity” (CoC), det vill säga fordonets helfordonsgodkännande, eller ett intyg som visar att fordonet uppfyller samtliga särdirektiv. Normalt tas helfordonsgodkännandet in av registreringsmyndigheten i det land där fordonet först registreras och det dokumentet saknas därför för ett begagnat fordon. Men om du ändå har ett sådant dokument för fordonet, ska det tas med till registreringsbesiktningen. En sådan här handling kan du få av tillverkaren, generalagenten eller i vissa fall säljaren. der står at hvis du har det dokument skal du tage det med, og bagefter står der at du kan få det ved forhandleren??? men så nettet kan man købe disse for ca. 150€ og det tager 14!!!!! dage at få sådan en.. er der nogen af jer der har importeret en bil for nylig som ved hva der er op og ned? jeg troede at når en bil var typegodkendt var der ingen problemer.. medvidere skriver de: Uppgifter om fordonets tekniska data. Dessa uppgifter kan du få i en handling utfärdad av tillverkaren eller generalagenten, eller via en annan handling från föregående registreringsland. alle de data stod jo på den originale reg attest som jeg har sendt ind til dem? og en til...: Vågsedel. I vissa fall utfärdas en vågsedel på plats vid registreringsbesiktningen, men i de fall det inte sker kan du behöva ha med en sådan. hvad er det? og til sidst...: Protokoll på en tidigare godkänd trafiksäkerhetsprovning. I vissa fall kan du tillgodoräkna dig en trafiksäkerhetsprovning som utförts i ett EU-/EES-land. mener de bare en godkendelse på tidligere syn? mange tak hvis der er nogen der kan hjælpe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2013 Har lige hentet en bil fra Tyskland. Ansøgte på nettet, Transportstyrelsen, betalte de SEK 700,- sendte den gamle tyske reg attest sammen med ansøgningen, en uge senere var den godkendt, regi besigtning dagen efter, to dage senere fik jeg pladerne med posten. En EU reg attest beviser vel at bilen er godkendt indenfor EU. Medmindre det er en Subaru Impreza med eftermonterede justerbare støddæmpere eller andet gejl, tror jeg ikke der er et problem. Slet ikke med en MB R 320.....at importere en bil i SV er nemmere end at få et ID kort!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites