Jump to content
skallstorp

Broen lukket 2 dec 2012

Recommended Posts

Information från Trafikcentret Starttid: 2012-12-02 06:37 Förväntad sluttid: 2012-12-02 09:00 Plats: Øresundsbron Till: Øresundsbron Riktning: Båda riktningarna Händelse: Olycka Restriktion: Bron är stängd för motorvägstrafik Kommentar: Olycka på Kastrup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Godt men ikke skulle over til morgen/formiddag. De har ikke åbnet den endnu! Længe siden den har været lukket SÅ lang tid ad gangen.... @ Tapatalk
Ja, meget länge siden heldigvis. Der er totalt trafikkaos nu. Har manden på förste parket (Siden kl 7, tror bare han vil hjem fra arbejde nu!)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Grotesk! 5+ timer. :sick: Det forekommer mig helt ufatteligt, at man ikke kunne nøjes med at lukke i den ene retning og så afvikle trafikken i anden retning (1 bane til hver retning; nedsat hastighed og uden mulighed for at overhale). Redningskøretøj m.v. kan vel godt nøjes med 2xbaner+nødspor til at komme frem og tilbage??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for at jeg nåede over broen og hjem lidt over kl. 3 i nat. Der var ikke så meget sne på Peberholm, hvor den var smeltet væk, men der hvor broen startede lå der sne. Næsten som en ret hvid linje på tværs af vejen. Det må have noget at gøre med at broen køler meget hurtigere af end almindelig vej, når der også kan komme luft ind under. Der lå vel omkring 5 cm sne henover hele broen, og man kunne se hjulspor. Der var ikke rydtet noget sne overhovedet. Af uransagelige årsager havde broen for en gangs skyld ikke reageret ved at sætte hastighedsgrænsen ned, så 110 var stadig tilladt hele vejen. Det kørte jeg dog ikke. Jeg tør knageme ikke køre 110 på en snædækket vej med uregelmæssige hjulspor, en ukendt mængde is under, sidevind, og en teoretisk mulighed for at ryge ud over kanten af broen, hvis man tog en snurretur (ud over kanten = sikker død). Omkring 60-70 km/t var den hastighed jeg var tryg ved. Men det er jo også ens eget ansvar at anpasse hastigheden, efter forholdende (hvilket jeg også gjorde), så der er teknisk set ikke noget galt i broens skiltning. Man kan bare undre sig over at de normalt er yderst overbeskyttende og sætter hastigheden ned for selv de mindste uregelmæssigheder, mens der denne gang var alvorligt glat og ingen reaktion. Jeg har en stærk mistanke om at de på en eller anden måde er blevet taget på sengen af snevejret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ekstrabladet har skrevet følgende omkring ulykken: http://ekstrabladet.dk/112/article1875968.ece En lastbil er tordnet ind i afspærringsbommen på Øresundsbroen. Formentlig på grund af snevejret er lastbilen skredet ud og påkørt afspærringsbom ved tunnelen. - Det er en forholdsvis stor metalbom med en del teknik til, som han også har ramt, og det gør, at bommen står på tværs i øjeblikket ovre i vognbanen Danmark mod Sverige, siger vagtchef Kristiansen, Københavns Politi. - Vi afventer teknikere fra Sverige og det kommer derfor til at tage tid. Chaufføren af lastvognen er blevet kørt på Hvidovre Hospital, han har fået et par småskrammer. En modkørende personbil har ramt bommen, men der er kun materielskader. - Så er der en anden bil, der påkører lastbilen bagfra og chaufføren har klaget over nakkesmerter og han er også blevet kørt til Hvidovre, oplyser vagtchefen. Bommen forventes åbnet klokken 15.00 ifølge Øresundsbroens Trafikcenter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

...og ja - jeg er på vej til dk, men fik heldigvis beskeden omkring lukningen i tide, så jeg ikke skal hænge i en lang kø. Tror jeg slår tiden ihjel på en McD e.l. *suk* Tapatalk @ iPhone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lukket igen Information från Trafikcentret Starttid: 2012-12-02 17:52 Förväntad sluttid: 2012-12-02 19:52 Plats: Øresundsbron Till: Øresundsbron Riktning: Båda riktningarna Händelse: Olycka Restriktion: Bron är stängd för motorvägstrafik Kommentar: På grund av olycka är bron stängd

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lukket igen Information från Trafikcentret Starttid: 2012-12-02 17:52 Förväntad sluttid: 2012-12-02 19:52 Plats: Øresundsbron Till: Øresundsbron Riktning: Båda riktningarna Händelse: Olycka Restriktion: Bron är stängd för motorvägstrafik Kommentar: På grund av olycka är bron stängd
Sikkert en ny trafik dåre, suk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites