Jump to content
ronny85

Bostadsrätt vs Villa - hvad koster det?

Recommended Posts

Hej Når jeg kigger på en bostad. i malmø, er de hunde dyre(fx. skal jeg lægge 70.000 sek i udbetaling) MEN køber jeg en vila i svalöv til 450.000 skal jeg kun lægge 30.000 sek i udbetaling Hvordan går jeg det til at hænge sammen. Og hvad er omkostningerne ved at bo i villa fx. Vh Ronny

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kontantbeløb der som minimum skal betales afhænger i udgangspunktet af hvor meget det du køber koster. Omkostningerne ved at bo i villa - tja - der er et bud i salgsopstillingen baseret på sælgers udgifter. Dertil kommer løbende vedligehold og uforudsete omkostninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kontantbeløb der som minimum skal betales afhænger i udgangspunktet af hvor meget det du køber koster. Omkostningerne ved at bo i villa - tja - der er et bud i salgsopstillingen baseret på sælgers udgifter. Dertil kommer løbende vedligehold og uforudsete omkostninger.
Jamen, så er det næsten det samme som at bo i en andelslejlighed, der betaler man jo selv, hvis noget går i stykker. Vila er bare vand, og skrald afgift, og højere varme afg. Er det korrekt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen, så er det næsten det samme som at bo i en andelslejlighed, der betaler man jo selv, hvis noget går i stykker. Vila er bare vand, og skrald afgift, og højere varme afg. Er det korrekt?
En bostadsrätt er jo stadig inkl. en forening, som varetager reparation og vedligehold af visse (dyre) ting, som du i et hus selv skal bekoste, selvfølgelig. Men overordnet set, så indebærer et hus udgifter til:
  • vand (og afgift til samme)
  • varme
  • el
  • renovation
  • ejendomsskat (hvis du har svensk indkomst)
  • skorstensfejning (hvis du har brændeovn er det lovpligtigt med besigtning og fejning - og de er sgutte billige *hehe)
  • evt. udgift til grundejerforening/vej-laug
  • alm. vedligehold
  • forsikringer, som alt andet lige er dyrere end for en bostadsrätt.

Har jeg glemt noget? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Når jeg kigger på en bostad. i malmø, er de hunde dyre(fx. skal jeg lægge 70.000 sek i udbetaling) MEN køber jeg en vila i svalöv til 450.000 skal jeg kun lægge 30.000 sek i udbetaling Hvordan går jeg det til at hænge sammen. Og hvad er omkostningerne ved at bo i villa fx.
Du sammenlinger lidt æbler og bananer, idet der himmelvid forskel på at bo i Svalöv og Malmö, hvilket afspejles i boligens pris. Udgiftsmæssigt skal du desuden ikke lukke øjenene for den månedlige afgift, man må betale til bostadsrättens forening - dén kan der i samme område / samme størrelse bolig være stor forskel på, fordi den er afhængig er foreningens økonomi. Med villakøbet er du dig selv, uafhængig af andre - det er du langt fra i en forening. Det er ikke noget problem - man skal blot være opmærksom på det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja... det är ju också en fråga om vad du vill. Med ett hus kommer förmodligen en trädgård som ska skötas, trottoarer ska skottas, häcken (om det finns) ska klippas osv. I en lägenhet bor du inne i stan, villor ligger ju lite längre ut och Svalöv är ju en bit om man ska på bio eller gå ut och äta. I ett hus är det mer att ta hand om, men å andra sidan kan man grilla på sommaren och ta en öl på terassen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites