ronny85 10 Anmeld indhold Skrevet November 22, 2012 Hej Jeg har lige hørt en fugl synge om at det kommer til at koster 155 at kører over broen, fra næste år! Passer det Vh Ronny Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2012 Det være farten de sætter op til 155 : ) Ellers må de være syge i potten ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2012 Går ud fra at du taler om tur 1-16? I dag koster det 149 kr pr tur så en prisstigning på 6 kr fra næste år lyder meget sandsynligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2012 Jeg vil nu lige se det før end jeg tror det. Det er en 3% stigning, hvilket er klart over den nuværende inflation og især de nuværende lønstigninger. Det vil i hvert fald være knald i låget set ud fra et samfundsmæssigt synspunkt. Både hovedstadsregionen og Skånes økonomier er i tiltagende recession - det sidste der er behov for er at sænke mobiliteten ved at sætte ekstra afgift på transport over sundet. Det er jo ikke fordi broen er i økonomiske vanskeligheder - den har positive cashflows og kan se frem til faldende fremtidige renteudgifter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2012 [ATTACH]4521[/ATTACH] [ATTACH]4522[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Risager 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2012 Ja desværre http://www.sydsvenskan.se/oresundsbron/oresundsbron-hojer-priserna/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2012 Jeg skal da love for at der bliver pulet igennem.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2012 Jeg skal da love for at der bliver pulet igennem....Er der nogle der har en hæmo-pude jeg kan låne? *av for s***n* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2012 Man sætter stor pris på man ikke længere er slave af den forpulede bondefanger bro :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
janjensen2 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2012 Det er vel bare Monopol misbrug ? Er der en måde at klage på? Nogen der ved præcis hvor meget der er betalt af på den? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2012 Hmm .... 153 kr og mc stiger fra 50kr til 68kr ..... Spændene at se hvad togkortet kommer til at stige med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2012 Årsafgiften har da også lige fået et hak opad fra 300 SEK til 320 SEK, hvilket er 6.67% noget af en stigning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2012 Det er ikke godt. Ved ikke hvorfor de bare sætter priserne op! Nogen som ved hvad dsb vil tage for broen. Det er hul i hoved! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2012 Ved ikke hvorfor de bare sætter priserne op! Fordi de kan - og fordi det rager dem en høstblomst. Deres eneste ståsted i denne verden er at tjene penge. Integration og mobilitet i regionen rager dem en papand. *suk* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2012 Desuden blænder de med deres fravær af pressemeddelelser, når prisen ryger i vejret...sjovt nok Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2012 Må jeg lige spørge , måske dumt, men hvorfor f..... Skal de have så stort driftoverskud ? Og hvorfor skal det være billigere for fritidsfolket end det er for pendlere at komme over broen ? - Salget af Bropas stiger støt, præcis som tidligere. Det er vi glade for, eftersom vi bevidst har gjort en stor indsats for at øge fritidstrafikken. Flere og flere danskere og svenskere opdager muligheder på den anden side af sundet i deres fritid, så den side af integrationen er virkelig kommet i gang, siger Øresundsbrons administrerende direktør, Caroline Ullman-Hammer. Øresundsbron har nu 269.000 Bropaskunder, hvilket overstiger årets mål. Ved årsskiftet var der 241.000. Persontrafikken med tog steg med 5,1 %. I perioden rejste 8,2 millioner mennesker over Øresundsbron med tog. Samtidig rejste 11,3 millioner mennesker over med bil. Vejindtægterne steg med 30 millioner DKK. Driftsomkostningerne faldt med 3 millioner DKK til 206 millioner DKK, og resultatet af primær drift blev et overskud på 836 millioner DKK, hvilket er en forbedring på 38 millioner DKK sammenlignet med samme periode i 2011. Renteudgifterne udgør 514 millioner DKK, hvilket er 21 millioner DKK mindre end samme periode sidste år. De faldende renteudgifter er primært en konsekvens af et historisk lavt renteniveau i Europa og aftagende inflationstakt i forhold til forrige år. Resultatet før værdiregulering blev et overskud på 322 millioner DKK, hvilket er en forbedring på 59 millioner DKK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2012 Desværre kan vi jo ikke rigtigt boycotte broen i praksis.... men man kunne opfordre til mere samkørsel. På den anden side... hvis deres indtægter falder markant, sætter de jo bare prisen op igen næste år "pga. faldende indtægter" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2012 Nogen der har regnet på hvor stor ekstra udgift det er i måneden ved en normal 20-22 dages måned? Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2012 Nogen der har regnet på hvor stor ekstra udgift det er i måneden ved en normal 20-22 dages måned? Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2 Hvis man tager en lommeregner, og lægger 22 ture (uden smutturrabat) sammen får man: 2012: DKK 2.570 2013: DKK 2.640 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2012 Nogen der har regnet på hvor stor ekstra udgift det er i måneden ved en normal 20-22 dages måned? Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2 Det er 1.600 kr. om året... Er der nogen der har tid til at skrive en god artikel med de punkter Igenlotter nævner? Hvis den er godt underbygget, og velskrevet så kan den sendes til journalisten.dk, og er den god... ja, så tager de øvrige medier den derfra. Pt. er jeg totalt ophængt og har ikke tid, og det skal jo være nu, hvor det er aktuelt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2012 Nogen der har regnet på hvor stor ekstra udgift det er i måneden ved en normal 20-22 dages måned? Hvis man tager en lommeregner, og lægger 22 ture (uden smutturrabat) sammen får man: 2012: DKK 2.570 2013: DKK 2.640 Skulle det ikke være for 22 dage og ikke 22 ture! Hvis jeg lægger sammen for 22 dage (= 44 Ture) Kommer jeg frem til følgende: 2013: 2448(1-16)+896(17-44) = 3344 kr. pr Md. ex. Abb 2448(1-16)+896(17-44) + 22,5 Abb. pr md = Total 3366,5 kr pr Md. Inkl. Abb 2012: 2384(1-16)+868(17-44) = 3252 kr. pr Md. ex. Abb 2384(1-16)+868(17-44) + 21,666 Abb. pr md. = Total 3273,66 kr pr Md. Ekstra udgift pr md. (3366,5-32,73,66) 92,84 kr. pr md. På et år giver det en ekstra udgift på (12*92,48) 1114,08 kr. inkl. abb. ved 22 arbejdsdage! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2012 Skulle det ikke være for 22 dage og ikke 22 ture! Jo! Og jeg får det samme. Som en sidebemærkning kan jeg oplyse at break even SEK/DKK kursen ved 44 ture er: i 2012: 86,12 i 2013: 85,13 Er SEK kursen højere end dette kan det bedst betale sig at sætte et dansk kreditkort på sin aftale. Bliver den lavere end dette kan det bedst betale sig at sætte et svensk kreditkort på aftalen, da man så afregner med den svenske listepris i SEK. Man kan bytte kreditkortet ved at logge ind på Øresundsbroens hjemmeside. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2012 Er der nogen der har tid til at skrive en god artikel med de punkter Igenlotter nævner? Hvis den er godt underbygget' date=' og velskrevet så kan den sendes til journalisten.dk, og er den god... ja, så tager de øvrige medier den derfra. Pt. er jeg totalt ophængt og har ikke tid, og det skal jo være nu, hvor det er aktuelt.[/quote'] +1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2012 Årets obligatoriske prisstigning kan jo umuligt komme som nogen overraskelse for nogen! De er pisse ligeglade, og det har de vist i 12½ år.. De har monopol på deres produkt og opfører sig som alle andre lignende firmaer gør. Der blir justeret på skruen hvert år, så man kan hive max profit hjem, uden at miste sine kernekunder. Seriøst, hvor mange promille af deres kunder forsvinder hvert år, fordi de lige strammer skruen et kvart omgang til? Jeg gætter på utroligt få, for folk nøjes med at brokke sig til hinanden (mig selv inklusiv), og så kører vi videre et år til, præcis som vi plejer, år efter år.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2012 Årets obligatoriske prisstigning kan jo umuligt komme som nogen overraskelse for nogen! De er pisse ligeglade' date=' og det har de vist i 12½ år.. De har monopol på deres produkt og opfører sig som alle andre lignende firmaer gør. Der blir justeret på skruen hvert år, så man kan hive max profit hjem, uden at miste sine kernekunder. Seriøst, hvor mange promille af deres kunder forsvinder hvert år, fordi de lige strammer skruen et kvart omgang til? Jeg gætter på utroligt få, for folk nøjes med at brokke sig til hinanden (mig selv inklusiv), og så kører vi videre et år til, præcis som vi plejer, år efter år....[/quote'] Hvad kan man andet end gi´ manden ret. Hatten af for dig, Toft. Mvh. Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites