Jump to content
larscph

Parkering max 24 timer i Malmö

Recommended Posts

Jeg var ikke OBS på det - så måske andre heller ikke er. Men det er i Malmö kommune ikke tilladt at parkere mere end 24 timer langs vejen hvor der ikke er skiltet med øvrigt P-restriktioner. Det kostede os 400 kroner fordi den ene bil holdt parkeret langs vejen i villakvarteret hvor vi bor(!) for at give plads til at håndværkerne der renoverer vores stuegulv kunne komme til at bære materialer ind og affald ud fra vores hus. Da vi var på ferie imens har bilen i sagens natur ikke været anvendt. http://www.pmalmo.se/tjanster/parkeringsalternativ/parkering-fran-15-min---24h/ Tak for det siger jeg bare kære kommune - for at sende parkeringsvagter forbi og udstede p-bøder for at holde langs vejen i mere end 24 timer hvor folk bor.. :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Edit: Glemte at skrive min pointe... Ja, der findes mange underlige regler i Sverige. ;) Siden du henviser til bringer et eksempel på hvorfor reglerne findes. De fleste steder i Malmö har kommunen opgaven med at feje og rengøre vejene på en bestemt dato i måneden. PS. I Sverige kan man iøvrigt også få en bøde for at parkere mod færdselsretningen, dvs. i venstre side af vejen i kørselsretningen. Det erfarede vi da vi havde besøgende fra udlandet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe... Jeg kan ikke huske jeg har oplevet kommunen feje eller rengøre hvor jeg bor... Og snerydning foretages typisk først efter et par uger! Men ja så kan man jo i stedet bruge resourcerne på at sende en p-vagt rundt og holde øje med fejlpakeringer i villakvarterer - det giver super god mening. Men så har jeg jo lært det og er blot nu endnu gladere for at have p-plads til 2 biler ved huset :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Edit: PS. I Sverige kan man iøvrigt også få en bøde for at parkere mod færdselsretningen' date= dvs. i venstre side af vejen i kørselsretningen. Det erfarede vi da vi havde besøgende fra udlandet.
Det kan du faktisk også i Danmark på de veje hvor der kører busser. Det er dog ikke noget man gør i praksis, men jeg nævnte det for en betjent i DK og hun fortalte det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan du faktisk også i Danmark på de veje hvor der kører busser. Det er dog ikke noget man gør i praksis' date=' men jeg nævnte det for en betjent i DK og hun fortalte det.[/quote'] Det har vel intet at gøre med hvor der kører busser... Man skal parkere i kørselsretningen. vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites