Jump to content
ronny85

bil sælges HJÆLP

Recommended Posts

Hej alle Jeg har fundet en køber til min bil. Han bor i DK. Problemet er at han skal rejse på mandag til udland. Og bilen skal med. Jeg har pillet nr plader af bil. Skal jeg bare sende nr plader. slutseddel og det gule reg. attest til transportstyrrelsen(trafikstyrrelsen) Vh Ronny

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej alle Jeg har fundet en køber til min bil. Han bor i DK. Problemet er at han skal rejse på mandag til udland. Og bilen skal med. Jeg har pillet nr plader af bil. Skal jeg bare sende nr plader. slutseddel og det gule reg. attest til transportstyrrelsen(trafikstyrrelsen) Vh Ronny
Lidt mere besværligt end som så... Se guide her: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Export-och-tillfallig-registrering/Export-av-fordon/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hej igen. Tror ikke engang jeg har tid til det! Tror bare jeg giver ham reg. attest den blå, og sender den gule og nr plader til trasportstyrelsen Eller er jeg helt galt på den. Pga. bilen SKAL afsted på mandag, ellers mister jeg køberern!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hej igen. Tror ikke engang jeg har tid til det! Tror bare jeg giver ham reg. attest den blå, og sender den gule og nr plader til trasportstyrelsen Eller er jeg helt galt på den. Pga. bilen SKAL afsted på mandag, ellers mister jeg køberern!
Det gør du KUN hvis du stoler på han gennemfører resten af processen... Ellers vil du til tid og evighed stå som ejer af bilen her i Sverige...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mener jeg før har nævnt det for dig ! Brug transportstyrelsen app ! Du kan ejerskifte på stedet via smartfhone ! Nemmere bliver det ikke.
Men ikke når bilen skal eksporteres... Følg den vejledning fra Transportstyrelsen til punkt og prikke, ellers går det bare udover en selv...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bilen er solgt. Det var til en bekendt. Han skulle til udlandet. Nu står jeg med reg, attest, og svenske nr plader. Jeg har avstallet min bil. Hvad gør jeg så nu?
Følger guiden som jeg har linket til... Men du er pretty fucked, for du skal bruge et bevis for at bilen er eksporteret som godtages af transportstyrelsen. Og jeg skal hilse og sige at papirer fra modtagerlandets myndigheder er de pænt ligeglade med... Jeg havde papirer fra SKAT om at bilen var blevet registreret i DK, det var de fuldstændigt ligeglade med, det var først da jeg fremskaffede en kopi af registreringsattest på bilen i DK at den blev accepteret... Men har du kun reg attest og nummerplader og ingen chance for at få mere så er du på røven...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope... Uden de papirer er det eneste du kan gøre at avställa bilen og så ellers betale avställningsavgift hvert år til tid og evighed... Og så ellers håbe at modparten registrerer og forsikrer bilen korrekt i udlandet, ellers hænger du på eventuelle erstatningskrav da du er den lovformelige ejer af bilen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får lige hele historien nu: Jeg fik bilen i gave af en ven. 2: vennen blev sur og forlangte bilen tilbage(Sej ven) 3: vennen bor i DK, og jeg exporterede den til sverige 4: Vennen er ligeglad med bilen, den holder uden foran han hus, og jeg har de org. papire på bilen, den vil han hellere ikke have(han sagde at bilen er solgt, og det er den ikke)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med på der er en historie, men dit problem er at Transportstyrelsen er ligeglade... Kan du ikke følge de regler som de har opsat hænger du på den... Har en kammerat som hænger på en Golf der røg til DK for 4-5 år siden, han solgte den på samme måde som dig med at få en reg-attest underskrevet og nummerpladerne med... Så du skal have fat i ham du har solgt den til og få en kopi af reg-attesten fra det land han indregistrerer den i...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg har læst nu' date=' at hvis jeg avstalla bilen, så betaler jeg ikke noget?[/quote']Du står stadig med ansvaret for bilen. Så hvis din "ven" kører i den, eller den involveres i andet (eks. 36 parkeringsbøder), så hænger du på ansvaret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du står stadig med ansvaret for bilen. Så hvis din "ven" kører i den' date=' eller den involveres i andet (eks. 36 parkeringsbøder), så hænger du på ansvaret.[/quote'] Selvom jeg har pillet nr plader af bilen(de kan måske kigge på stelnr)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nja' date=' ikke 100% korrekt... Du skal betale en afgift til Transportstyrelsen på et par hundrede kroner om året som jeg lige husker det... Og skal du være nogenlunde sikker på ikke at stå med et kæmpe erstatningskrav ville jeg også forsikre kareten...[/quote'] 65 SEK var hvad jeg gav for SAABen de år den levede som avställt. De kigger på stelnr. Når en bil først har fået plader i Sverige så følger det reg nummer bilen (stelnr.) resten af bilens dage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis din "ven" virkelig er så stædig at han ikke vil give dig en kopi af indregistrerings attesten i DK, så kan du vel med rette melde bilen stjålet ? Indtil han har omregistreret den (og du har fået en kopi) er bilen vel lovmæssigt din (og som der nævnes hænger du på næsten alt hvad han foretager i bilen), så han har den vel ikke lovmæssigt, så meld den stjålet ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis din "ven" virkelig er så stædig at han ikke vil give dig en kopi af indregistrerings attesten i DK, så kan du vel med rette melde bilen stjålet ? Indtil han har omregistreret den (og du har fået en kopi) er bilen vel lovmæssigt din (og som der nævnes hænger du på næsten alt hvad han foretager i bilen), så han har den vel ikke lovmæssigt, så meld den stjålet ?
Nope, for har han underskrevet slutseddel så kan han ikke med rette påstå den er stjålet.... I DK kan man tvangsafmelde bilen, men den mulighed eksisterer afaik ikke i Sverige... Normalt ville man bare sende papirer ind til omregistrering, men her er der tale om export så den går ikke... Der skal proceduren følges, eller bliver den ikke afregistreret
Det er problemet' date=' Men ved ikke hvor bilen holder. Har fået at vide, at han kører rundt i bilen, på andre nr plader. Jeg har lavet en slutseddel med han snavn og adresse osv.[/quote'] Jeg vil anbefale at du tager kontakt med en jurist der kan råde dig til hvordan du skal tackle situationen... Men det der bør ske er at du får fremskaffet bevis for at bilen er exporteret så du kan få den afmeldt i SE... Ring eventuelt til Transportstyrelsen og spørg dem ordret hvilke typer af papirer de accepterer som bevis for export, så du ved hvad du skal fremskaffe... At bilen kører rundt på andre plader i DK (som jeg tolker som nogle der ikke er officielt tilhørende bilen) betyder stadig at du hænger på regningen for hvad der end sker... For du er stadig den lovmæssige ejer af bilen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du kommer til at betale 65 kr. årligt indtil du dør! :-) Det fik jeg læst på Flashback Forum | Yttrandefrihet på riktigt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...