Jump to content
Henrik7995

Lærlinge-uddannelse i Danmark - bo i Sverige ??

Recommended Posts

hvis du er dansk statsborger kan du modtage uddannelse i DK uden at betale en rød reje for det! Er uddannelsen berettet til SU kan du også få det! (Eller rettere sagt' date=' det var sådan det var for mig)[/quote'] Okay jeg er dansker.. Er kun bosat i Sverige da jeg arbejder her. Men har fået lære plads i dk :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som sagt gratis skole for DK statsborgere. En af grundende til at vi aldrig har byttet vores statsborgerskab og dermed ungernes.
nu når jeg tænker over det, kan svenskere ikke også tage uddannelse gratis i DK, hvorfor er der ellers så mange svenskere der læser til læge i DK???? (er lige ved at tro at de også får dansk SU, ifølge et EU direktiv)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nu når jeg tænker over det' date=' kan svenskere ikke også tage uddannelse gratis i DK, hvorfor er der ellers så mange svenskere der læser til læge i DK???? (er lige ved at tro at de også får dansk SU, ifølge et EU direktiv)[/quote'] Det er de tekniske skoler der skal betales af lärepladsen, hvis man ikke er DK statsborger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lärling

nu når jeg tænker over det' date=' kan svenskere ikke også tage uddannelse gratis i DK, hvorfor er der ellers så mange svenskere der læser til læge i DK???? (er lige ved at tro at de også får dansk SU, ifølge et EU direktiv)[/quote'] Det er de tekniske skoler der skal betales af lärepladsen, hvis man ikke er DK statsborger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites