bonne 16 Anmeld indhold Skrevet October 18, 2012 Har nogle af jer erfaring med hvordan man mest smidigt får en nyt sundhedskort evt. automatisk, når det gamle udløber? Synes altid jeg skal bøvle med min fraflytningskommune. Sende min sidste lønseddel ind. Vente på svar, rykke, vente på den havner hos rette person, bede om midlertidigt kort indtil det endelige kommer, rykke for dette også... og kommunen er elendig til at svare. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2012 Det afhænger af personen du snakker med, desværre. Der er ikke nogen fast procedure, som du kan bede om at komme ind under. Tilføjelse: Selvfølgelig findes der en beskrevet procedure - men ofte kender de kære medarbejdere ikke denne til bunds, og det bliver ofte et små-bureaukratisk cirkus, med lønsedler og ventetid. Og, som skrevet, så afhænger smoothness-faktoren desværre af hvem du får fat i, den dag du begiver dig i kast med det. Efterhånden går det, for mit vedkommende, nogenlunde glat. Jeg får fra Frederiksberg Kommune - men de skulle også lige op i omdrejninger. Det tog nogle år ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2012 Som udgangspunkt gælder det særlige sundhedskort i to år - men mit skal fornys hvert år, og jeg få automatisk et brev fra min fraflytter kommune (Slagelse) ca. 1 1/2 måned før det udløber. Af og til vil de have nye lønsedler, men normalt foregår det bare ved at jeg sætter et par krydser på den blanket de har fremsendt, hvor de spørger til om jeg har skiftet job, er blevet arbejdsløs osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2012 Hvem herinde har et sundshedkort der gælder 2 år? Vores gælder også kun 1 år og der skal greve kommune have en mail hvert år med en lønseddel på.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2012 Hvem herinde har et sundshedkort der gælder 2 år? Vores gælder også kun 1 år og der skal greve kommune have en mail hvert år med en lønseddel på.... Her! (fra Københavns Kommune) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2012 Vores løber også 2 år, vi mailer seneste lønseddel til borgerservice i Hvidovre og skriver at vi vil have tilsendt et nyt. Det fungerer fint. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2012 Mit blev også lavet 2-årigt sidste gang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2012 Mit gælder også i to år (udstedt af Sorø kommune i sommers). Tidligere har det kun været for et år ad gangen, men det er cirka 4 år siden jeg sidst fik lavet det. Måske ændringen er skedt ifm at de gik fra pap-kort til dem af plastic? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2012 Også mit, det har det været de sidste par gange jeg har fået lavet det... Og det er Roskilde Kommune... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2012 Vores gælder kun 1 år (Kbh kommune). Vi skal dog kun indsende lønseddel, hvis vi har fået ny arbejdsgiver i mellemtiden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotsOfFreckles 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2012 Jeg har lige fået fornyet mit særlige sundhedskort da det udløber næste uge d. 30 okt. Men det gælder også kun i 1 år... ligesom det første kort. Jeg skulle søge inden d. 2 oktober og har lige modtaget det nye kort med posten. Jeg får ikke kortet fra min fraflytterkommune(slagelse), men fra Kbh`kommune. Søgte det via den kommune som min arbejdsplads ligger i... Jeg sendte bare mine lønsedler ind og har ikke skiftet arbejdsplads i mellemtiden. Hvis jeg havde skiftet job, så skulle de også have haft en kopi af den nye kontrakt. :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kiwi 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2012 Mind mand og jeg bliver behandlet på 2 forskellige måder fra samme fraflytterkommune (Guldborgsund). Jeg får kort der gælder 1 år og han får kort der gælder 2 år. I vejledningen som jeg engang fandt på nettet står at kommunen kan udstede for 2 år ad gangen. Jeg spurgte så hvad der skulle til og de administrerer på den måde at hvis man har haft ansættelse samme sted i flere år så udsteder de for 2 år ad gangen. Da vi så skrev at det havde min mand så fik han et kort med 2 års gyldighed. I øvrigt hedder reglen, at det er når man har haft ophold mellem job at det bliver (den nye) arbejdskommune der er udsteder. Hvis man bare rykker direkte fra job til job er det stadig fraflytterkommune. Men som der fremgår tydeligt så bliver reglerne administreret forskelligt. Vi får aldrig påmindelser men skal selv huske at bede om nyt kort og da vores udløber 1. august er det midt i ferietiden det skal produceres så de sidste par gange har vi endt med at få et midlertidigt stykke papir indtil kortet kom. DET ER NOGET ROD! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites