Alperne 10 Anmeld indhold Skrevet October 16, 2012 Hej, Er der nogen som kender et værksted som renser partikelfilter på personbiler? Nogen som har erfaringer med filter rens? nu har jeg googlet det hele, men syntes kun jeg findet et sted i Ringsted og ikke andet. Kender i nogen i kbh området eller i skåne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2012 Jeg må indrømme at jeg troede sku de fabriksmonterede gjorde sig selv rene... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Alperne 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2012 det gør det også de regenerer, men hvis belastningen har været for høj kan de godt stoppe til. Især hvis du har korte ture og kun køre bykørsel. Jeg har bare ikke været hos BMW endnu, men er sgu sikker på at de vil have at jeg skal proppe en ny på, den koster ca 15000 kr :-) rens koster 2500 kr i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2012 Er det slemt med forstopningen ? Ellers en god tur på hiway / autobann burde kunne rense ud. Men ellers prøv BMW værksted i Svedala. Der ligger også et firma i svedala som renovere kat og partikelfilter, men jeg mener ikke de sælger til private. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2012 Mener bell add har også noget til at rense med. Google det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JakobH 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2012 AmagerMøller ude i kirstinehøj i kastrup gør det også. Jeg mener de tager ca 2500 incl moms og de skal have det natten over, da det bliver bagt i en meget varm ovn. www.amagermoller.dk mener jeg det er. Hvad er det for en bmw vi snakker om? Det er jo ikke alle sammen der er lige hysterisk morsomme at pille partikelfilteret af på :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TNI 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2012 Nyttigt link til et produkt som fungerer - så kan Autobahn i Svedala sikkert hjælpe med tvangs-regenereringen som skal gøres samtidigt.... TNI Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2012 www.ubd.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2012 Ved en tredjeparts re-generering skal DPF'en stadig afmonteres. Så det er noget der koster timer og penge - og sjældent billigt. Men stadig billigere end et nyt filter inkl. montering. Hvis den automatiske re-generering sjældent afsluttes, så hober partiklerne sig op i filteret - og systemet vil på et tidspunkt smide en fejl af sig, og derefter ikke forsøge automatisk re-generering længere. Ergo, i normale tilfælde, så ville bilen skulle på værksted. Op til en vis mætnings-procentdel kan en re-generering tvinges igang med diagnose-software, efterfulgt af en længere køretur på motorvej. Afhjælper dette heller ikke problemet...så er der kun tilbage at rykke direkte til afmontering/udskiftning/industriel re-generering. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TNI 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2012 Jeg er sgu lidt imponeret over vores moderator, troede bara det var en helt almindelig data/radio-nørd Har du selv haft problemet inde på livet? Bell Add partikelfilter rens anvendes forholdsvis ofte af den etablerede bil branche i DK, specielt i storkøbenhavns området, hvor mange bilister har higet efter at få små brændstofbesperande dieselbiler. Desværre er der mange som morgen og aften hver dag kører i kø-kørsel og dermed ikke giver motoren mulighed for at regenerere filtret. Selv Toyota har problemer med at efter 15-20.000 km kørsel lukker filteret stille og roligt til. Hvis bilejeren reagerer med det samme på symptomerne så klarar man det med en tvangsregenerering på værkstedet - alternativt giver man det en gang rens som beskrevet her. I nogle tilfælde er det dog håbløst, så kan man sende det til UBD eller et lille firma i Varde/Esbjerg området som kan stort set det samme. Men der er klart billigere hvis det kan klares på bilen. MVH TNI Ved en tredjeparts re-generering skal DPF'en stadig afmonteres. Så det er noget der koster timer og penge - og sjældent billigt. Men stadig billigere end et nyt filter inkl. montering. Hvis den automatiske re-generering sjældent afsluttes, så hober partiklerne sig op i filteret - og systemet vil på et tidspunkt smide en fejl af sig, og derefter ikke forsøge automatisk re-generering længere. Ergo, i normale tilfælde, så ville bilen skulle på værksted. Op til en vis mætnings-procentdel kan en re-generering tvinges igang med diagnose-software, efterfulgt af en længere køretur på motorvej. Afhjælper dette heller ikke problemet...så er der kun tilbage at rykke direkte til afmontering/udskiftning/industriel re-generering. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fgde 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2012 BMW har generelt ikke aktive, men passive partikelfiltre hvilket betyder at de skal skiftes på et eller andet tidspunkt. BMW skriver selv, at filteret skal skiftes mellem 16000-22000 mil, med en omkostning på omkring SEK 20.000!!!!!!!! Desværre for mange BMW ejere bliver dette ikke oplyst og for flere kommer skiftet før 15.000 mil. Se denne artikel om emnet på BMW: http://www.teknikensvarld.se/2011/02/18/12086/byta-partikelfilter-ar-hutlost-dyrt/ Dette forhold sammen med andre ligende historier gør at jeg valgte et andet mærke end BMW da jeg købte bil sidste gang. VW og Audi er ikke meget bedre med priserne. Se denne artikel: http://www.vibilagare.se/reportage/partikelfiltret-kan-bli-en-prisbomb-34306 Håber du får løst problemet til rimelige penge. /Frederik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TNI 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2012 Fuldstændig rigtigt at man på næste alla personbiler finder passive filtre - men det betyder ikke att man absolut må skifte filtret fordi der har lukket sig - regenereringen er noget motorstyringen tager sig af, i tæt samarbejde med diverse sensorer på bilen, på både indsugnings og udstødningssiden. Hvis bilen ikke har kørt særlig langt så er der store muligheder for at redde det. MVH TNI BMW har generelt ikke aktive, men passive partikelfiltre hvilket betyder at de skal skiftes på et eller andet tidspunkt. BMW skriver selv, at filteret skal skiftes mellem 16000-22000 mil, med en omkostning på omkring SEK 20.000!!!!!!!! Desværre for mange BMW ejere bliver dette ikke oplyst og for flere kommer skiftet før 15.000 mil. Se denne artikel om emnet på BMW: http://www.teknikensvarld.se/2011/02/18/12086/byta-partikelfilter-ar-hutlost-dyrt/ Dette forhold sammen med andre ligende historier gør at jeg valgte et andet mærke end BMW da jeg købte bil sidste gang. VW og Audi er ikke meget bedre med priserne. Se denne artikel: http://www.vibilagare.se/reportage/partikelfiltret-kan-bli-en-prisbomb-34306 Håber du får løst problemet til rimelige penge. /Frederik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2012 Jeg er sgu lidt imponeret over vores moderator' date=' troede bara det var en helt almindelig data/radio-nørd Har du selv haft problemet inde på livet[/quote']Kører selv i en DPF-udstyret Ingolfstadt-øse... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Alperne 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2012 Tusind tak for alle de gode råd, tror lige jeg køre forbi UBS.se og ser hvad den kan tilbyde af rens osv. elllers må jeg til amager og se :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2012 Tusind tak for alle de gode råd' date=' tror lige jeg køre forbi UBS.se og ser hvad den kan tilbyde af rens osv. elllers må jeg til amager og se :-)[/quote'] Meld lige tilbage : ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Alperne 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2012 jeg har prøvet at komme i kontakt med www.ubd.se men de renser åbenbart ikke på BMW'er så den er droppet.. Jeg har kontaktet BMW, og spurgt til problemet, det er noget mange BMW'er får, men de kan sagtens køre videre på, den fejl skal bare nulstilles, så det vil jeg lige prøve. Er der nogen som ved om man kan komme igennem syn med partikelfilter fejl? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2012 Pil pæren ud i instrumentbordet : p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2012 Er der nogen som ved om man kan komme igennem syn med partikelfilter fejl?De tjekker om du forurener mere end du må - uagtet din fejl på DPF. Men med et defekt filter stiger forureningen jo, selvfølgelig. --> http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=23213&p=248312#post248312 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2012 Når du er til syn, så aflæser de data via OBD stikket og her vil en evt fejlmelding der vedrører forurening, herunder fejl i partikkelfilter medføre et omsyn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2012 Har da aldrig oplevet de udlæser data via OBD. Jeg står som regel lige i nærheden af kareten og tyller kaffe, når den er til syn :) --> http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=23213&p=248312#post248312 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TNI 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2012 Jo da, i princippet skal alle biler fra 1992 og fremefter have koblet et OBD læsere på og have udlæst fejlkoder.... TNI Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2012 Jo da' date=' i princippet skal alle biler fra 1992 og fremefter have koblet et OBD læsere på og have udlæst fejlkoder....[/quote']Så blev jeg det klogere! Tak http://www.bilprovningen.se/bp/main.nsf/content.xsp/Bilprovningen/Privat/Kontrollbesiktning/Vad+vi+kontrollerar/Elektronisk+milj%C3%B6kontroll/07EDDA7105537550C12578D20031BF07 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2012 Men det gør de da ikke konsekvent... Jeg har ikke været ude for at de har udlæst fejlkoder når jeg har været til syn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2012 Men det gør de da ikke konsekvent... Jeg har ikke været ude for at de har udlæst fejlkoder når jeg har været til syn.Jeg har heller ikke observeret det, som skrevet tidligere. Men ovenstående link skriver jo at de gør...såeøh... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites