AbarthMau 10 Anmeld indhold Skrevet October 14, 2012 Jeg skriver dette emne med røde øren, da jeg lige har indset at jeg har snydt mig selv for rentefradrag på mit svenske boliglån i de seneste 5½ år. Jeg har simpelthen overset muligheden! Flovt! Der er flere tråde her i dette forum der siger man godt kan trække det fra på den danske selvangivelse. Jeg arbejder i DK og bor i Malmø i en bostadsrätt. Er der nogen der ved om man kan have held til at få Skat til at refundere de tabte fradrag? Og hvordan? Angiver man bare det samlede beløb for de sidste 5½ år under renter af gæld? På forhånd tak! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2012 Jeg skriver dette emne med røde øren, da jeg lige har indset at jeg har snydt mig selv for rentefradrag på mit svenske boliglån i de seneste 5½ år. Jeg har simpelthen overset muligheden! Flovt! Der er flere tråde her i dette forum der siger man godt kan trække det fra på den danske selvangivelse. Jeg arbejder i DK og bor i Malmø i en bostadsrätt. Er der nogen der ved om man kan have held til at få Skat til at refundere de tabte fradrag? Og hvordan? Angiver man bare det samlede beløb for de sidste 5½ år under renter af gæld? På forhånd tak! Du kan kontakte SKAT og bede dem genåbne de seneste 3 år under henvisning til du har lavet fejl i disse... Så deklarerer du de nye tal under hvert år, og SKAT vil så genberegne... Ældre end 3 år kan du så desværre glemme... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2012 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2060508&vId=0 Ændre årsopgørelse for 2008 eller tidligere (ekstraordinær genoptagelse) Årsopgørelser, hvor fristen er udløbet for mere end tre år siden, kan kun ændres under særlige omstændigheder, som SKAT skal vurdere, og du kan ikke selv ændre via TastSelv. Du kan ringe til SKAT på 72 22 18 18 - eller sende din anmodning via "Send e-mail/kontakt" i TastSelv. Du skal selv begrunde og dokumentere/specificere de ønskede ændringer. En årsopgørelse, der har haft frist for mere end tre år siden, kan ændres under særlige betingelser Der skal generelt være tale om udefra kommende forhold, som ikke kan bebrejdes hverken dig eller din rådgiver Det er et krav, at du anmoder om ændringen senest 6 måneder efter, at du er blevet bekendt med det forhold, der begrunder ændringen Gå til TastSelv for at sende en anmodning via "Send e-mail/kontakt" Om de særlige omstændigheder Der skal generelt være tale om udefra kommende forhold, som ikke kan bebrejdes hverken dig eller din rådgiver. Det forhold, at du eller din rådgiver har glemt et fradrag, har misforstået reglerne eller har bogført forkert, giver dig ikke ret til at ændre årsopgørelsen efter 3-årsfristen. Det er heller ikke en særlig omstændighed, at du ikke tidligere har indsendt selvangivelse, sådan at SKAT har fastsat din indkomst efter et skøn. Du kan derfor ikke forvente at få ændret årsopgørelsen, blot fordi du får udarbejdet et regnskab og en selvangivelse. En af følgende omstændigheder skal være opfyldt, for at du kan få ændret årsopgørelsen: Det grundlag, den pågældende årsopgørelse var dannet på, er ændret, fx fordi der er afsagt en dom om, at du skal betale SU eller dagpenge tilbage, eller fx at SKAT har godkendt, at en tidligere udbetalt erstatning fordeles på en anden måde. Din eller din ægtefælles skatteansættelse er blevet ændret for et tidligere indkomstår, og det har så efterfølgende betydning for det pågældende indkomstår. En udenlandsk skattemyndighed har truffet en afgørelse, der har betydning for beskatningen af dig. Du eller nogen på dine vegne har forsætligt eller groft uagtsomt bevirket, at SKAT har dannet din årsopgørelse på et urigtigt eller ufuldstændigt grundlag. Hidtidig praksis er blevet underkendt af en domstol eller skatterådet. Skatterådet har ændret en skatteankenævnsafgørelse. Overdragelsessummen for et aktiv vedrørende en anden person som du har handlet med i en købs/salgsituation, er blevet ændret. Der foreligger øvrige særlige omstændigheder, fx længere varende sygdom eller at der er lavet myndighedsfejl. Det er et krav, at du anmoder om ændringen senest 6 måneder efter, at du er blevet bekendt med det forhold, der begrunder ændringen. Senest redigeret 12. juli 2012 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2012 Jeg skriver dette emne med røde øren, da jeg lige har indset at jeg har snydt mig selv for rentefradrag på mit svenske boliglån i de seneste 5½ år. Jeg har simpelthen overset muligheden! Flovt! Der er flere tråde her i dette forum der siger man godt kan trække det fra på den danske selvangivelse. Jeg arbejder i DK og bor i Malmø i en bostadsrätt. Er der nogen der ved om man kan have held til at få Skat til at refundere de tabte fradrag? Og hvordan? Angiver man bare det samlede beløb for de sidste 5½ år under renter af gæld? På forhånd tak! Æv æv ... Jeg ville helt klart møde personligt op hos skat ( sjællandsbroen ) og få det ændret omgående, kender en som lavede lignende ups og fik temmlig mange penge retur fra 3 års manglende fradrag . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
AbarthMau 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2012 Tak! Jeg siger mange tak til alle for de fine svar. Så vil jeg prøve at møde op hos Skat Øresund bevæbnet med mine papirer og masser af tålmodighed! Så må vi se hvad jeg kan lokke ud af dem... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites