øresunds 10 Anmeld indhold Skrevet October 11, 2012 hej. Jeg finanserede min bil gennem en forhandler som havde handelsbanken finans som partner. Da jeg dengang bare var glad for finanseringen gik igennem hørte jeg ikke engang om, hvordan lånet var stillet op. Selvom da den første regning kom ind og var rimelig høj i forhold til hvor meget jeg skyldte, betalte jeg bare, da min økonomi var i orden. Men nu 2,5 år efter hvor tingene er blevet lidt dyrere, ringede jeg ind til handelsbanken for at høre om jeg kunne lave mit lån om så jeg kunne betale lidt mindre, men det kunne jeg ikke og bla bla. Da mit svenske ikke er på top niveau og hele samtalen foregik på svensk, var der nogen ting som bare kørte igennem. Men jeg opfattede "næste år" "180.000" og tænkte så ikke mere over det. Da jeg så kigger i min app til min mobil kan jeg se, at min kredit slutter maj mdr 2013, men lige nu skylder jeg 200.000 så det går op for mig at jeg kun har lavet en finans på tre år. Så spørgsmålet er jo hvad der så sker med de 180.000 som jeg så stadig skylder i bilen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2012 Så spørgsmålet er jo hvad der så sker med de 180.000 som jeg så stadig skylder i bilen?De forfalder vel til betaling, medmindre du kan få re-finansieret igen - alternativt et andet sted. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
øresunds 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2012 Det jo det jeg var bange for, jeg har da ikke råd til at betale 180.000kr på engang. Jeg må lige ringe til dem imorgen og lige høre hvordan og hvorledes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2012 Et meget brugt trick herovre fra forhandlerne for at få månedsprisen ned er nemlig finten med restværdi... Skal man kun have bilen i kort tid er der som sådan ikke så meget galt med det, men er det en bil man skal have længe skal man nemlig være obs på at det skal betales eller refinansieres (såfremt man kan det)... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites