mark00 10 Anmeld indhold Skrevet September 25, 2012 Hej Jeg er i gang med at importere en dansk ind reg bil til Sverige. Det er lidt af en speciel bil for mig, da jeg skal arve den efter et dødsfald i familie, og vil derfor ikke bare skille sig af med den. Da jeg bor i Malmø, så skal den importeres. Jeg er nået så langt, hvor jeg har udfyldt en " ursprungskontrol" tror jeg det hedder, og har vedlagt org reg attest, slutseddel, synsrapport sammen med en blanket der hedder " verification of origin ". Men jeg er i tvivl om den afgift der skal betales på 700 skr , om det er noget jeg skal betale her og nu, eller skal jeg vente til de sender et girokort til mig. og også om det er rigtig hvad jeg har gjort i forbindelse med omregistreing af bilen til svenske. Er der andre ting jeg skal forholde mig til, eller venter jeg til , de sender et brev med et girokort? Håber nogen derude kan hjælpe... Og evt nogen, der selv har været igennem denne process, må gerne skrive deres erfaringer med import til sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2012 Har du været forbi told & skat ? Du skal jo have noget afgift tilbage : ) Og ja du skal betale de 700 kr med det samme, det skulle jeg ihvertfald. Hvad med bilsyn / importsyn. Afgiften fik jeg først tilbage ca 3 mdr efter alt var på plads. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2012 Ps... Det er en god ide at ringe til trafikstyrelsen og rykke dem lidt i ørene og høre om alt er som det skal være. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2012 Trafikstyrelsen har ikke noget med afgifter at gøre. Det er SKAT der skal rettes henvendelse til ved eksport af bil. PS ! Igelkottar, mente du ikke Transportstyrelsen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2012 Trafikstyrelsen har ikke noget med afgifter at gøre. Det er SKAT der skal rettes henvendelse til ved eksport af bil. PS ! Igelkottar, mente du ikke Transportstyrelsen? Jo ... Sorry forkert formuleret Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mark00 10 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2012 Har du været forbi told & skat ? Du skal jo have noget afgift tilbage : ) Og ja du skal betale de 700 kr med det samme, det skulle jeg ihvertfald. Hvad med bilsyn / importsyn. Afgiften fik jeg først tilbage ca 3 mdr efter alt var på plads. Hej Tak for din besked. Men hvordan betaler jeg de 700 kr ? Jeg har ikke fået nogen girokort. Det med told og skat, er det ikke først , når jeg har fået registreret bilen i Sverige ? De skal jo se mit svenske reg attest eller hvad ? Bilsyn / importsyn er det ikke bilprovning , som de kalder det i Sverige ? Og der har jeg læst mig frem til, at der skal lige godkendes fra transportstyrelsen først på " ursprungskontrol " . Hvis jeg tager fejl, må du meget gerne rette mig , så jeg kan får sat det rigtig i gang.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2012 Hej Tak for din besked. Men hvordan betaler jeg de 700 kr ? Jeg har ikke fået nogen girokort. Det med told og skat, er det ikke først , når jeg har fået registreret bilen i Sverige ? De skal jo se mit svenske reg attest eller hvad ? Bilsyn / importsyn er det ikke bilprovning , som de kalder det i Sverige ? Og der har jeg læst mig frem til, at der skal lige godkendes fra transportstyrelsen først på " ursprungskontrol " . Hvis jeg tager fejl, må du meget gerne rette mig , så jeg kan får sat det rigtig i gang.. Kan ikke huske hvordan jeg betalte de 700kr, jeg fik heller ikke noget girokort. Men som jeg skrev ... Ring til transportstyrelsen og forhør. Det første jeg gjore var få bilen vurderet hos told @ skat i tåstrup. Og så kommer alt det med "ursprungskontrol" osv bagefter og vupti så sender de en nummerplade med posten : ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesperjensen 10 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2014 Hejsa. jeg står i præcis samme situation og skal have min danske bil med til Sverige. Det er ikke så nemt at hitte ud af hvordan processen er step by step, den blanket SKAT henviser til findes ikke længere. Som jeg forstår det skal jeg: [step 1] Få bilen vuderet hos Told og Skat (kan en synhal ikke gøre dette eller FDM evt. ?) den blanket man skal bruge 21.044 fra Skat findes ikke længere. når det er gjort har man som jeg forstår det 1 måned til at afmelde bilen i DK ? [step 2] Man skal søge om "ursprungskontroll" i Sverige, er dette bare at sende registrerings attesten ind til den svenske trafikstyrelse, eller nogen som ved dette? [step 3] Registrerings syn i sverige, jeg går ud fra dette sker på bilprövningen ? [step 4] Aktivere bilen i Sverige, som jeg forstår er det mærke man sætter på den svenske nummerplade [step 5] Afmelde bilen i DK, som sker ved at aflevere de danske plader på skats motorkontor, samt den blanket 21.044 som ikke findes (?) og i den process får man en afgift retur på bilen. I hvilken af disse processer får bilen en svensk nummerplade er det ved Step 4? Jeg er meget forvirret over forløbet og syntes det virker meget tungt, men det er måske slet ikke så slemt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2014 Hejsa. jeg står i præcis samme situation og skal have min danske bil med til Sverige. Det er ikke så nemt at hitte ud af hvordan processen er step by step, den blanket SKAT henviser til findes ikke længere.http://www.oresunddirekt.dk/bil-bolig/bil/bilregistrering Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2014 Blanket 21.044 -> http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=106057 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesperjensen 10 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2014 Blanket 21.044 -> http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=106057 1000 1000 tak :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2014 http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/Arvegods/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites