Jump to content
CAC

Kan det betale sig at flytte bilen med til DK?

Recommended Posts

Vi overvejer at flytte tilbage til DK, men går også med overvejelser om at købe en ny bil. Kan det betale sig at købe ny bil i SE, for derefter måske at tage den med til DK på et senere tidspunkt, eller er det bedst at sælge den svenske bil, og købe en i dk? Grundpriserne uden diverse skatter og afgifter er jo billigere i DK, så derfor gætter jeg på at det ikke kan betale sig at importere den til DK, men der er sikkert noget jeg har overset. Hvad med den omvendte verden... kan det betale sig at købe en lettere brugt bil i DK og importere den til SE? Med tanke på kursen og den lavere grundpris virker det muligt, men der er sikkert igen noget jeg overser. På forhånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad med den omvendte verden... kan det betale sig at købe en lettere brugt bil i DK og importere den til SE? Med tanke på kursen og den lavere grundpris virker det muligt, men der er sikkert igen noget jeg overser.
Det kan næppe betale sig da staten ikke refunderer den fulde afgift ved eksport!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne det betale sig, ville du se en livlig trafik over grænserne. Så nej det kan ikke betale sig, med mindre du flytter fra DK til SE. Der er det typiske scenarie at du får mere tilbage i afgift end du kan få ved en forhandler. Den anden vej, er det langt billigere at købe i Tyskland lige nu.....og så hive den direkte til DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar til alle @ igelkottar - boliger er nu en del billigere i DK end for nogle år siden, og så er der også de sociale aspekter der trækker... men indtil videre er det bare overvejelser hmmm flexleasing... det er da vist kun interessant ved de rigtig sjove biler, eller hur?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til FlexLeasing - det tror jeg ikke. En kollega har leaset en Mercedes C200 - jeg husker ikke detaljerne med prisen lød meget rimelig, billig forsikring osv. Han nævnte at man også kunne lease endnu mere "jordnære" biler (ex Ford Mondeo). Hvis du skal ud og låne pengene så tror jeg godt det kan svare sig fordi man så slipper for at låne til afgiften men i stedet betaler den i "bidder". Jeg ville afgjort undersøge det nærmere hvis jeg skulle købe bil i Danmark :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ka næppe betale sig at købe en spritny bil i Sverige for straks at bringe den med til DK. Taler vi om en brugt vogn, giver det god mening: De seneste brugte svenske biler, jeg har solgt privat, blev netop solgt til danske købere... (annoncerede både i DK og S)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan bare ikke betale sig pga kursen er så høj...det betyder at biler købt i SE er forholdsvis dyrere end den samme bil i Tyskland.....
Ergo, kan det pga. kursen pt. vel egentlig bedst betale sig at hente en dyt i Tyskland..... såfremt man ikke tager forsikring og den slags med...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan ikke betale sig da forhandlerne i DK får bilen billigere fra fabrikkerne pga. den høje danske afgift... Skal du købe en vogn uden afgift i DK er den billigere end den præcist tilsvarende model i SE (eller DE)... Kan huske for et par år siden hvor fabrikkerne slog sig i tøjret da der var en del tyskere som hentede vogne i DK...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle. Er det hos SKAT i dk man skal finde ud af hvor meget afgiften vil blive på ens svenske bil, hvis man tager den med til dk for at omregistrere den? Og er det til at gennemskue? På forhånd tak.... ;o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej alle. Er det hos SKAT i dk man skal finde ud af hvor meget afgiften vil blive på ens svenske bil, hvis man tager den med til dk for at omregistrere den? Og er det til at gennemskue? På forhånd tak.... ;o)
Det er korrekt det er SKAT som kan fortælle dig hvad afgiften bliver... På deres hjemmeside kan du også finde en liste over tidligere vurderinger som kan give dig et fingerpeg om hvor du lander henne... Men hvad den rent faktisk bliver finder du først ud af den dag de vurderer den...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og tak for svaret. Har været inde på SKAT´s hjemmeside og se omkring ang udregning af dansk afgift på udenlandske køretøjer. Der er bla. en regnemaskine man kan bruge. Men når man skal indtaste køretøjets værdi (Oprindelig nypris inkl. moms og afgifter), og handelsværdi i danmark. Er der nogen som ved om "Oprindelig nypris inkl. moms og afgifter" prisen i Sverige eller Danmark? Fortsat god aften :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej og tak for svaret. Har været inde på SKAT´s hjemmeside og se omkring ang udregning af dansk afgift på udenlandske køretøjer. Der er bla. en regnemaskine man kan bruge. Men når man skal indtaste køretøjets værdi (Oprindelig nypris inkl. moms og afgifter), og handelsværdi i danmark. Er der nogen som ved om "Oprindelig nypris inkl. moms og afgifter" prisen i Sverige eller Danmark? Fortsat god aften :)
Det er prisen i DK vil jeg umiddelbart antage...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites