CAC 10 Anmeld indhold Skrevet September 16, 2012 Vi overvejer at flytte tilbage til DK, men går også med overvejelser om at købe en ny bil. Kan det betale sig at købe ny bil i SE, for derefter måske at tage den med til DK på et senere tidspunkt, eller er det bedst at sælge den svenske bil, og købe en i dk? Grundpriserne uden diverse skatter og afgifter er jo billigere i DK, så derfor gætter jeg på at det ikke kan betale sig at importere den til DK, men der er sikkert noget jeg har overset. Hvad med den omvendte verden... kan det betale sig at købe en lettere brugt bil i DK og importere den til SE? Med tanke på kursen og den lavere grundpris virker det muligt, men der er sikkert igen noget jeg overser. På forhånd tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2012 Hvad med den omvendte verden... kan det betale sig at købe en lettere brugt bil i DK og importere den til SE? Med tanke på kursen og den lavere grundpris virker det muligt, men der er sikkert igen noget jeg overser. Det kan næppe betale sig da staten ikke refunderer den fulde afgift ved eksport! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2012 Aner det ikke, men prøv at søg på skat's hjemmeside på det bil du gerne vi ha, der kan du få prisen på afgiften. Ps. Hvorfor vil i flytte hjem om jeg må spørge ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2012 Kunne det betale sig, ville du se en livlig trafik over grænserne. Så nej det kan ikke betale sig, med mindre du flytter fra DK til SE. Der er det typiske scenarie at du får mere tilbage i afgift end du kan få ved en forhandler. Den anden vej, er det langt billigere at købe i Tyskland lige nu.....og så hive den direkte til DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2012 Mht bil i DK så er flexleasing af en let brugt tysk bil ganske attraktivt så vidt jeg kan høre fra dem jeg kender der har gjort det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2012 Tak for svar til alle @ igelkottar - boliger er nu en del billigere i DK end for nogle år siden, og så er der også de sociale aspekter der trækker... men indtil videre er det bare overvejelser hmmm flexleasing... det er da vist kun interessant ved de rigtig sjove biler, eller hur? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2012 Med hensyn til FlexLeasing - det tror jeg ikke. En kollega har leaset en Mercedes C200 - jeg husker ikke detaljerne med prisen lød meget rimelig, billig forsikring osv. Han nævnte at man også kunne lease endnu mere "jordnære" biler (ex Ford Mondeo). Hvis du skal ud og låne pengene så tror jeg godt det kan svare sig fordi man så slipper for at låne til afgiften men i stedet betaler den i "bidder". Jeg ville afgjort undersøge det nærmere hvis jeg skulle købe bil i Danmark :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2012 Det ka næppe betale sig at købe en spritny bil i Sverige for straks at bringe den med til DK. Taler vi om en brugt vogn, giver det god mening: De seneste brugte svenske biler, jeg har solgt privat, blev netop solgt til danske købere... (annoncerede både i DK og S) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2012 Det kan bare ikke betale sig pga kursen er så høj...det betyder at biler købt i SE er forholdsvis dyrere end den samme bil i Tyskland..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2012 Det kan bare ikke betale sig pga kursen er så høj...det betyder at biler købt i SE er forholdsvis dyrere end den samme bil i Tyskland..... Ergo, kan det pga. kursen pt. vel egentlig bedst betale sig at hente en dyt i Tyskland..... såfremt man ikke tager forsikring og den slags med... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2012 Jeps :) Der er meget lille eksport af biler ud af Sverige pt pga kursen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2012 Det kan ikke betale sig da forhandlerne i DK får bilen billigere fra fabrikkerne pga. den høje danske afgift... Skal du købe en vogn uden afgift i DK er den billigere end den præcist tilsvarende model i SE (eller DE)... Kan huske for et par år siden hvor fabrikkerne slog sig i tøjret da der var en del tyskere som hentede vogne i DK... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JkMa 10 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2012 Hej alle. Er det hos SKAT i dk man skal finde ud af hvor meget afgiften vil blive på ens svenske bil, hvis man tager den med til dk for at omregistrere den? Og er det til at gennemskue? På forhånd tak.... ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2012 Hej alle. Er det hos SKAT i dk man skal finde ud af hvor meget afgiften vil blive på ens svenske bil, hvis man tager den med til dk for at omregistrere den? Og er det til at gennemskue? På forhånd tak.... ;o) Det er korrekt det er SKAT som kan fortælle dig hvad afgiften bliver... På deres hjemmeside kan du også finde en liste over tidligere vurderinger som kan give dig et fingerpeg om hvor du lander henne... Men hvad den rent faktisk bliver finder du først ud af den dag de vurderer den... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JkMa 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2012 Hej og tak for svaret. Har været inde på SKAT´s hjemmeside og se omkring ang udregning af dansk afgift på udenlandske køretøjer. Der er bla. en regnemaskine man kan bruge. Men når man skal indtaste køretøjets værdi (Oprindelig nypris inkl. moms og afgifter), og handelsværdi i danmark. Er der nogen som ved om "Oprindelig nypris inkl. moms og afgifter" prisen i Sverige eller Danmark? Fortsat god aften :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2012 Hej og tak for svaret. Har været inde på SKAT´s hjemmeside og se omkring ang udregning af dansk afgift på udenlandske køretøjer. Der er bla. en regnemaskine man kan bruge. Men når man skal indtaste køretøjets værdi (Oprindelig nypris inkl. moms og afgifter), og handelsværdi i danmark. Er der nogen som ved om "Oprindelig nypris inkl. moms og afgifter" prisen i Sverige eller Danmark? Fortsat god aften :) Det er prisen i DK vil jeg umiddelbart antage... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites