Jump to content
Gio

BMW's nøgler kopieres så let som ingenting

Recommended Posts

Interessant: http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1752092/billig-dims-fra-nettet-goer-det-muligt-at-stjaele-en-bmw-paa-faa-minutter/?ref=nyhedsbrev_politiken-tjek ...på den ufede måde!

Den engelske BMW-importør: »Vi er i gang med at tilbyde en teknisk løsning til ejerne af de berørte biler, og det vil gøre det umuligt at stjæle dem med det nævnte apparatur. En bil kan dog aldrig blive helt umulig at stjæle«, lyder det.
BBC-artikel inkl. video-klip: http://www.bbc.co.uk/news/uk-19562487

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mere info - her værktøjerne der kan bruges, som nemt bestilles i Polen (af alle lande!) http://edilock-bg.com/ ComOn samlede også op på sagerne: http://www.comon.dk/art/220253/hardware-hack-sender-de-hurtigste-bmw-er-fra-0-til-stjaalet-paa-to-minutter Når det er så nemt med en BMW - så kan man jo spekulere lidt på, om lignende metode kan have været brugt på det forum-medlems Mercedes, som vi snakkede om for noget tid siden. (sorry, kan ikke huske brugernavnet. Var det Kim Frederiksen?) Der påstod selskabet at Mercedes i hans model ikke kunne startes og stjæles, basta. Og dermed ingen erstatning. Hvis nu bare selskaberne ville indse problemet/muligheden, og ikke stille sig på bagben hver gang en moderne bil med startspærre forsvinder. Så kunne vi sove en smule mere roligt om natten, hvis vi vidste at vi ikke skulle til at slås SÅ hardcore med forsikringsselskabet, bare fordi bilen havde forladt sin parkeringsplads i løbet af natten - og den tilfældigvis var af nyere model med startspærre. Gad vide hvad forsikringsselskabernes kommentarer til det her er? Tror de skal til at vågne lidt op, og følge med i udviklingen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De ved det godt' date=' men de ved også at du løber tør for penge før de gør....[/quote']Ja - det undrer jo ikke nogen. Og derfor er det bare med at få de her informationer frem i lyset, så man kan kyle det i hovedet på dem inden det når så langt. Så kan de jo se om de fortsat vil påstå skidtet ikke kan stjæles, hvis et simpelt indkøb på nettet kan bevise det modsatte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja - det undrer jo ikke nogen. Og derfor er det bare med at få de her informationer frem i lyset' date=' så man kan kyle det i hovedet på dem inden det når så langt. Så kan de jo se om de fortsat vil påstå skidtet ikke kan stjæles, hvis et simpelt indkøb på nettet kan bevise det modsatte.[/quote'] Man burde næsten lave en demo hvor man stjal cheferne fra forsikringsselskabernes bimmere ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har spurgt BMW' date=' og det drejer sig i Sverige om ganske få luksusudgaver af BMW'er.[/quote']Der er altså kun solgt ganske få BMW'er op til MÅ2012? Hvad er dog det for at pladder-svar de har serveret for dig!? Kan de ikke selv se det lyder ret usandsynligt? :p :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det pladdersvar omhandler' date=' at der faktuelt kun er stjålet ganske få biler - og ikke, at der kun er få, som KAN stjæles, Gio ![/quote']Mogens - det var ikke en kritik af dig/dit indlæg, men af BMW's svar. Jeg læste dit indlæg, som om det kun var ganske få luksus-BMW'er der var berørt i Sverige. Ikke at der kun var stjålet et par luksus-BMW'er. Giver det bedre mening? :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Giver det bedre mening?
Det er fint nok. Jeg er ikke så negativt anlagt, at jeg straks behøver at sætte spørgsmåltegn ved BMW's svar. Dybest set er der nok alt andet lige mere hold i det end en skide journalists udlægning af een eller anden pressemeddelse fra een eller anden...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er fint nok. Jeg er ikke så negativt anlagt' date=' at jeg straks behøver at sætte spørgsmåltegn ved BMW's svar. Dybest set er der nok alt andet lige mere hold i det end en skide journalists udlægning af een eller anden pressemeddelse fra een eller anden...[/quote']Læs min undren som du vil, Mogens. Hvis du vil negligere problemet, så er du ganske velkommen til det. Hvis en svensk BMW-official kan overbevise dig om, at der ikke er noget problem...så er det jo fint. Hvis de kan rende med så mange BMW'er i UK, så kan de sikkert også i Sverige - når engang det bliver lidt for varmt at operere på den anden side af andedammen. Hvis man lurer forhandleren af værktøjet igennem, så kan man faktisk finde lignende systemer til Audi, Mercedes, Toyota m.fl. Men mon ikke de også siger det samme, skulle du spørge dem direkte om de ser et problem i at deres startspærre kan omgås på ingen tid. Jeg ved godt hvad jeg ville svare, hvis jeg var forhandler/importør/bilfabrikant... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I Sverige er svaret således indtil videre: "Det är fullt möjligt att man som BMW ägare installerar t.ex. gps sändare i sin bil för att utöver det skydd som bilarna redan har. Som BMW UK säger så finns ingen stöldfri bil, utan det är en kontinuerlig kamp mot organiserad brottslighet att ligga steget före i säkerhetssystem. BMW Sverige arbetar tillsammans med de stora försäkringsbolagen och Polisen för att vara dem behjälpliga med den problematiken med den organiserade brottsligheten." Altså som alltid, så sender man den videre til ejeren/forbrugeren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I Sverige er svaret således indtil videre: "Det är fullt möjligt att man som BMW ägare installerar t.ex. gps sändare i sin bil för att utöver det skydd som bilarna redan har. Som BMW UK säger så finns ingen stöldfri bil, utan det är en kontinuerlig kamp mot organiserad brottslighet att ligga steget före i säkerhetssystem. BMW Sverige arbetar tillsammans med de stora försäkringsbolagen och Polisen för att vara dem behjälpliga med den problematiken med den organiserade brottsligheten." Altså som alltid, så sender man den videre til ejeren/forbrugeren.
Havde forsikringsselskaberne så bare samme holdning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites