jacobe 10 Anmeld indhold Skrevet August 24, 2012 Nu har jeg boet i Jakriborg i snart tre år. I den tid har jeg talt mindst 5-6 biler, som tilsyneladende bare står forladt og rådner op langsomt. En enkelt gang er et par stykker blevet kørt væk af kommunen, men så kommer der bare nogle nye til, som igen bare står. Forleden fandt jeg, med lidt hjælp, via Transportstyrelsens fordonsuppgiftservice frem til ejeren af en af dem. Bilen, som var avstäld men stadig havde plader på, har stået på vores parkeringsplads i mindst et års tid, dørene er ikke låst, og tændingslåsen ligner noget, der har været pillet ved. Ejeren af bilen boede ikke i Jakriborg. Jeg skrev en mail til ham, hvori jeg fortalte, at hvis han havde fået sin bil stjålet, stod den altså her. Her er hans svar: "Hej Jacob! Måste säga att det är fantastiskt vänligt av dig att lägga ned så mycket tid och engagemang på att hjälpa mig att hittta min bil. Otroligt att det finns människor som bryr sig så mycket! Nej, bilen är faktiskt inte stulen. Ett stort tack för att du bryr dig så mycket! Med vänliga hälsningar, ....." Øøh, nåh??!! :rolleye: Er det normalt i Sverige?? Er det så skidehamrende besværligt og bekosteligt at skrotte sin bil, at det er nemmere bare at afmelde den og smide den et eller andet sted, ude af øje og sind?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2012 Jeg synes, du skal sende e-mailen videre til Jakri, så de kan tage hånd om sagen, for der er ganske rigtigt alt for mange, som misbruger muligheden for bare at skille sig af med en gammel bil ved bare at efterlade den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2012 Lars, hvis jeg gør mere, bliver det nok kommunen jeg kontakter, for "Jakri" og "tage hånd om sagen", det matcher ikke rigtigt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2012 Man forstår det ikke da det koster 50 om året så længe den ikke er skrottet. Åndsvagt beløb at skulle betale. Det er nu langt et rent svensk problem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2012 Mener det endda er hele 65:- man betaler!!! Men omvendt, hvis det er billigere og nemmere end at skrotte den, tjah.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2012 Lars, hvis jeg gør mere, bliver det nok kommunen jeg kontakter, for "Jakri" og "tage hånd om sagen", det matcher ikke rigtigt... Det kan du have ret i, men en af grundene til, at vi endnu ikke har fået nogen huslejestigning i år er faktisk netop, at Jakri ikke har sørget for at fjerne den slags biler og andet skrammel og ragelse i området, ligesom vedligeholdelse er som en by i Rusland ... Det er faktisk et krav fra Hyresgästföreningen at Jakri sørger for at tage hånd om den slags for at gå med til nogen som helst huslejestigning. Så jeg synes stadig, du skal kontakte Jakri, og så er det Jakri som i givet fald må kontakte kommunen, hvis de ikke selv kan fjerne bilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2012 http://www.sydsvenskan.se/Pages/ArticlePage.aspx?id=651465 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites