Jump to content
MKE

Hvad har tolden ret til, at få, at vide..?

Recommended Posts

Jeg har spurgt om det før. Og de har lov at hive dig ud af bilen, strippe dit tøj på stedet, stikke en finger op for lige at få en føler, udspørger dig om alt og derefter køre hjem til dig for lige at lave en 18 timers rangsagning af dit hjem (hvis du er heldig at bo i sverige) uden at have nogen grund eller oplyse dig hvorfor, just for the fun of it. sådan tolkede jeg ihvertfald svaret der kom fra forskellige personer ;-) som ikke engang synes det var forkert, det ville jo aldrig blive misbrugt.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har spurgt om det før. Og de har lov at hive dig ud af bilen, strippe dit tøj på stedet, stikke en finger op for lige at få en føler, udspørger dig om alt og derefter køre hjem til dig for lige at lave en 18 timers rangsagning af dit hjem (hvis du er heldig at bo i sverige) uden at have nogen grund eller oplyse dig hvorfor, just for the fun of it. sådan tolkede jeg ihvertfald svaret der kom fra forskellige personer ;-) som ikke engang synes det var forkert, det ville jo aldrig blive misbrugt.....
Ja, og så spurgte tolderen mig "bare", hvor jeg kom fra - og hvad jeg havde lavet. Og så kunne det altså blive meget værre..!! Tak. Mvh. MKE

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork - det er da standard spørgsmålet du har fået... Du kan jo svare hvad du har lyst til - jeg plejer bare at sige at jeg har været på arbejde i København... Der har aldrig været nogen følgespørgsmål efter det svar. Efter jeg er begyndt at køre i familie-slæde (bmw 5 stationcar) har de slet ikke ville snakke med mig - det skete ind imellem i min gamle narkosmugler 3'er med mørke bagruder... Så måske et bilskift kan gøre det lettere at passere :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så måske et bilskift kan gøre det lettere at passere
Kan varmt anbefale en VW Lupo... er kun blevet stoppet en håndfuld gange de sidste seks år, den ene gang juleaften, da vi var den absolut eneste bil på broen, og en anden gang af polisen, da jeg skulle trække vejret i en dims, og hun svarede: "Øj, hvor godt". Lupoen er fantastisk, tolderne giver mig det der empatiske blik... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tolderne stiller primært spørgsmålene for at se om du bliver nervøs eller giver inkonsistente svar. Metoden er tildels lånt fra Israels sikkerhedskontrol af deres lufthavne, som sikrer en hurtig gennemstrømning af passagerer. http://www.slate.com/articles/news_and_politics/explainer/2011/01/whats_so_great_about_israeli_security.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er holdt op med at spekulere over hvad toldere må stille af dumme spørgsmål efter at jeg på en tur til USA måtte svare på et "Landing card" hvori jeg blev stillet følgende spørgsmål: Are you a terrorist? Yes NO

Tolderne stiller primært spørgsmålene for at se om du bliver nervøs eller giver inkonsistente svar. Metoden er tildels lånt fra Israels sikkerhedskontrol af deres lufthavne, som sikrer en hurtig gennemstrømning af passagerer. http://www.slate.com/articles/news_and_politics/explainer/2011/01/whats_so_great_about_israeli_security.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg blev i dag standset af en tolder vil betalingsanlægget i Malmö. Men hvad har en svensk tolder ret til, at få, at vide? Er der nogen, som ved det? Lovtekst..? Mvh. Michael
Næste gang jeg bliver stoppet, si´r jeg, at jeg var ovre hos en luder. Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites