ronny85 10 Anmeld indhold Skrevet August 22, 2012 Hej. Jeg har en ven. som rejser meget. i forb. med det skulle jeg spørge om at deyåt var muligt at have en dansk bil i dk, mens man bor i sverige. altså bopæl i dk. men have dansk bil vh Ronny Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2012 Hej. Jeg har en ven. som rejser meget. i forb. med det skulle jeg spørge om at deyåt var muligt at have en dansk bil i dk, mens man bor i sverige. altså bopæl i dk. men have dansk bil vh Ronny Hmmm... ikke helt forstået. Hvis han har bopæl i SE, kan det vist ikke betale sig at have en bil på danske plader. Men forstår jeg det sådan, at han skifte folkeregisteradresse (/folkbokføring) ofte - altså går op på skattekontoret hver måned og skifter adresse? Det lyder kompliceret, og hvorfor? Hvis har er folkebogført i SE, bør han vel kunne have en bil på svenske plader stående i DK - med mindre hans "centrum for livsinteresse" primært ligger i DK... Men det er noget jura-noget, så man bør jo nok få et svar fra en advokat for at være sikkert. Reng ikke med det, jeg har skrevet herover er korrekt. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 Hej igen. Jamen det er pga. han skal bo i sve, i ca 1 år, og arb. der. Derfor om han kunne lade bilen stå her i dk, i sit eget navn. eller om det ville være smartest at omreg. den til et andet navn! Mvh Ronny Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 Ja, det er et lidt forvirrende spørgsmål, men som jeg forstår det, er det bare et spørgsmål om, hvad der er mest praktisk. Ret mig hvis jeg tager fejl. Din ven må svjv eje lige så mange dansk registrerede biler han vil. Skal han benytte bilen i perioden? Hvis ikke, ville jeg da nok afmelde den midlertidig og stille den hos nogen med plads til den, og dermed spare de penge på afgift og forsikring. Men så længe tingene er betalt mener jeg bestemt ikke der er nogen problemer i at lade den stå. Uanset hvad ville jeg nok lige spørge Skat til råds, for at være helt sikker. Bonus-info: man må jo også gerne eje en svensk indregistreret bil og lade den stå ved sit svenske sommerhus, og blot benytte den i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 Hej. Jeg har en ven. som rejser meget. i forb. med det skulle jeg spørge om at deyåt var muligt at have en dansk bil i dk, mens man bor i sverige. altså bopæl i dk. men have dansk bil Det er ikke helt enkelt at bo i Sverige og eje en dansk bil - den ka ikke forsikres uden dansk stråmand. Du ka heller ikke bo i DK og eje en bil i Sverige, medmindre du har en svensk adresse / personnummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 Det er ikke helt enkelt at bo i Sverige og eje en dansk bil - den ka ikke forsikres uden dansk stråmand. Du ka heller ikke bo i DK og eje en bil i Sverige, medmindre du har en svensk adresse / personnummer.Jeg havde, som diskuteret i tidligere tråd for år tilbage, min danske bil i næsten et år, da jeg flyttede herover. Det kræver bare at dit danske forsikringsselskab vil være med på idéen. Det vil de færreste - men de findes. Derudover, så er det snildt for dansk-boende med stuga i Sverige at have svensk bil, samt forsikring på denne. Det kræver ikke et personnummer, men bare et samordnings-nummer. Dette kan så bruges til forsikring - samt til alle andre kontakter til det svenske væsen, inkl. forsikring, bank, el, telefon osv i stugan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MicCo 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 Hej Det lyder som om at følgende kan lade sig gøre : - Jeg bor og har adresse i DK - Jeg har en bostadsrätt i SV, som ferie-bolig - Jeg køre op til lejligheden i SV på ferie i min dansk registret bil, som jeg stiller på p-pladsen - imens jeg er på ferie i SV, køre jeg så rundt i min svensk registreret bil, som jeg henter i garagen, i SV Eller hvad ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 - imens jeg er på ferie i SV' date=' køre jeg så rundt i min svensk registreret bil, som jeg henter i garagen, i SV[/quote']Jeps. Ikke noget problem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MicCo 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 Men Jeg må vel så ikke køre i den svensk registreret bil i DK ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 Men Jeg må vel så ikke køre i den svensk registreret bil i DK ? Nej Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 Nej+1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 - Jeg køre op til lejligheden i SV på ferie i min dansk registret bil, som jeg stiller på p-pladsen - imens jeg er på ferie i SV, køre jeg så rundt i min svensk registreret bil, som jeg henter i garagen, i SV ... bortset fra, at det virker lidt fjollet at køre til SE i én bil, og køre rundt i SE i en anden! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MicCo 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 Ikke hvis Jeg havde råd til at købe den samme bil i DK :th2: - men så ville der ikke være råd til bostadsrätten i SV. Men nu vil jeg da fremover benytte bilen i garagen i SV, når jeg er der oppe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 Man skal passe på med at bare kører med sin fine bil bare en dag i DK. HVORFOR? Pga. hvis nu politiet stopper dig, og beder om din brobiz nr, så har man et forklaring problem. Hvad gør man så her, en ven oplevede det samme Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 Men nu vil jeg da fremover benytte bilen i garagen i SV' date=' når jeg er der oppe [/quote'] Øh, ja... gør du bare det. Men underligt, at du var nødt til at spørge, selvom du allerede havde bilen stående?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MicCo 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 Næ, egentligt ikke, prisen var god, så jeg købte den, og stillede den i garagen, men nu skal den da bruges, helt klart! Det der forhindrede mig tidligere, var at jeg er blevet oplyst om at en person som er på ferie ( eller en asyl-ansøger) i SV, IKKE må føre et svensk indregistreret køretøj, med mindre at det drejer sig om en lejet bil, hvor der jo laves en lejeaftale og en forsikring gældende for lejeperioden, ligesom når man som dansker lejer bil på charterferie. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2012 Næ, egentligt ikke, prisen var god, så jeg købte den, og stillede den i garagen, men nu skal den da bruges, helt klart! Det der forhindrede mig tidligere, var at jeg er blevet oplyst om at en person som er på ferie ( eller en asyl-ansøger) i SV, IKKE må føre et svensk indregistreret køretøj, med mindre at det drejer sig om en lejet bil, hvor der jo laves en lejeaftale og en forsikring gældende for lejeperioden, ligesom når man som dansker lejer bil på charterferie.Din bil skal jo forsikres i Sverige for at måtte køre på offentlig vej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MicCo 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2012 Selvfølgelig! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites