dannemare 21 Anmeld indhold Skrevet August 14, 2012 Windows 7 medfulgte køb af laptop for en rum tid tilbage. Nu vil jeg så smide en SSD i maskinen og installere Windows på ny (har gyldig product key), men går det at downloade et lovligt/officielt ISO image fra nettet, eftersom der ikke fulgte nogen OS install CD/DVD med laptop'en...? Tjekkede MS's website, men faldt ikke over noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2012 Tror muligvis jeg har fundet noget, som jeg kan bruge: http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/428068-legal-windows-7-download-links-just-like-vista-before.html Prøver... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2012 Nopes, ingen officielle medier til download hos MS... Du kan kontakte producenten af din maskine, som skal levere dig en medie du kan reinstallere fra... Alternativt napper du bare et image af din nuværende disk og læser ind på den nye... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2012 Det plejer at følge med på et medie, eller også har man mulighed for at brænde genoprettelsesdiske. Det er i hvert fald min erfaring med bærbare fra Dell, HP, Fujitsu-Siemens Lenovo og Packard Bell. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2012 No worries, jeg fulgte guiden i mit eget link. Virker 100% og gav mig et fint lille DVD ISO image af Windows 7, som jeg uden problemer kunne bruge sammen med den product key, som fulgte med laptop'en. Og som det står angivet i guiden, så er Digital River en godkendt Microsoft-distributør, så jeg formoder, at de ved, hvad de gør, når ligger Win7 ud til fri download på denne facon. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2012 En anden gang kan du bare clone disken ved hjælp af Clonezilla og dette USB stik http://www.av-cables.dk/sata-adapter/usb-3-0-til-2xsata-3gb-s-2-5-3-5.html Så er det en eksakt kopi af disken, men bare på SSD. Så flyver du den i istedet og så kører det uden probs. Kan også bruges som backup hvis man vil det. No worries, jeg fulgte guiden i mit eget link. Virker 100% og gav mig et fint lille DVD ISO image af Windows 7, som jeg uden problemer kunne bruge sammen med den product key, som fulgte med laptop'en. Og som det står angivet i guiden, så er Digital River en godkendt Microsoft-distributør, så jeg formoder, at de ved, hvad de gør, når ligger Win7 ud til fri download på denne facon. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2012 At klone var også min første tanke, men den gamle disk var proppet til bristepunktet med junk og samtidig fyldt med clutter/efterladenskaber efter utallige uninstalls af diverse programmer gennem 2 års brug, så jeg lystede at starte på en helt frisk. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2012 At klone var også min første tanke' date=' men den gamle disk var proppet til bristepunktet med junk og samtidig fyldt med clutter/efterladenskaber efter utallige uninstalls af diverse programmer gennem 2 års brug, så jeg lystede at starte på en helt frisk. :)[/quote'] Jeg har en win 7 professional skive liggende (både i 32-bit og 64-bit). Hvis du er heldig kan du også bruge din key på den ... ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2012 Jeg har en win 7 professional skive liggende (både i 32-bit og 64-bit). Hvis du er heldig kan du også bruge din key på den ... ? Nej, product keys knytter sig mig bekendt til en bestemt udgave. Prof. er vel en dyrere licens end home prem.? Og hvad er forskellen på de to? Hvad kan jeg med min lille laptop med en prof., som jeg ikke allerede kan med min home prem.? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2012 Nej, product keys knytter sig mig bekendt til en bestemt udgave. Prof. er vel en dyrere licens end home prem.? Og hvad er forskellen på de to? Hvad kan jeg med min lille laptop med en prof., som jeg ikke allerede kan med min home prem.? Hvis du ikke ved det savner du nok heller de features? :D Men mener der er nogen små netværks forskelle og så kan man vist heller ikke låse sin computer i home edgaven ud over med pauseskærm. Det kan du i pro udgaven. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2012 http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/products/compare Domæne håndtering er én af tingene og det er ret vitalt i et normalt virksomheds-setup... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2012 Jeg ved med Vista skiven, der kunne man installere flere forskellige versioner fra DVD'en, afhængigt af hvilken kode du tastede ind. Ved dog ikke med denne, har ikke prøvet forskellige koder =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2012 http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/products/compare Domæne håndtering er én af tingene og det er ret vitalt i et normalt virksomheds-setup... Dette er bare min egen lille spillemaskine. Og på arbejds-laptop'en er der et helt andet OS... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites