Jump to content
Swan

Broen lukkes 4x15 min midt i myldretiden her til morgen (14-08-12)

Recommended Posts

For at jokke endnu mere i den fejlende logik. Man lukker broen fordi det kan være farligt i tunellen. Men man gør ingenting med hensyn til den tunnel, der findes længere inde på Øresundsmotorvejen, hvor kemikalierne også skal passere. Det er det sædvanlige - resten af vejnettet får lov til at sejle sin egen sø, men på Øresundsbron sidder der nogen, som skal retfærdiggøre deres "sikkerhedsjob", og er derfor nødt til at finde anledninger til at lukke broen i ny og næ. Derfor lukkes broen i realiteten fordi man kan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fik en SMS fra broen igår aftes omkring det. Men underligt de ikke kørte om natten hvor netop farlig gods transporter er tilladt.
Der er tilsyneladende klare regler for, hvornår man må køre med farligt gods. Hvis de har lukket broen pga. eksplosionsfare i tunellen, må det have været farligt gods i kategorien B jf. http://dk.oresundsbron.com/page/1197 Disse regler foreskriver, at kørslen SKAL foregå mellem kl. 23 og 6. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Disse regler foreskriver, at kørslen SKAL foregå mellem kl. 23 og 6. Vh, Lars.
Klart vigtigst at I slipper for ventetid!!! Så må den rådne brand bare gå hjem og lægge sig og vente de 18-20 timer ekstra på at blive efterslukket! :fight: :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er tilsyneladende klare regler for' date=' hvornår man må køre med farligt gods. Hvis de har lukket broen pga. eksplosionsfare i tunellen, må det have været farligt gods i kategorien B jf. [url']http://dk.oresundsbron.com/page/1197 Disse regler foreskriver, at kørslen SKAL foregå mellem kl. 23 og 6. Vh, Lars.
Al farlig gods over frimængderne skal køres ml 23-06 jf de skilte der er på adgangvejene til broen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Klart vigtigst at I slipper for ventetid!!! Så må den rådne brand bare gå hjem og lægge sig og vente de 18-20 timer ekstra på at blive efterslukket! :fight: :p
Nu vidste de jo i går at branden nok skulle efter slukkes. Altså kunne man fint have kørt over on natten og have klaret efter slukningen tidligere på dagen Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu vidste de jo i går at branden nok skulle efter slukkes. Altså kunne man fint have kørt over on natten og have klaret efter slukningen tidligere på dagen Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Forudsat at kemien til slukningen befandt sig i nærheden af broen. Sverige er nu engang temmelig langt, og den slags transporter foregår af gode grunde ikke med høj hastighed!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og den slags transporter foregår af gode grunde ikke med høj hastighed!
Så var det da vældig heldigt at de ikke lukkede resten af det svenske motorvejsnet.... :p Der sker vel heller ikke det store hvis sådan en tank nitrogen slipper ud med mindre altså det er i et lukket rum med mennesker i....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker problemet ligger i hvis der sker en ulykke og der går hul på skidtet så kan man risikere at den fortrænger ilten i røret, og hvis det samme rør er fyldt op med myldretrafik som ikke kan komme væk, så vil disse mennesker stille kvæles i deres biler. Siden røret ville være fyldt med trafik, så kan redningstjenesten nok ikke nå frem før der opstår hjerneskader pga. iltmangel. Det afhænger selvfølgelig af mængden af gas og luftgennemstrømningen i tunnellen, men mon ikke det er for at være på den sikre side (som nævnt tidligere).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad gjorde man egentlig før broen blev bygget? (retorisk spørgsmål) Man tømte en færge og sejlede skidtet over... Hvorfor kan man ikke gøre det i dag? (ikke retorisk spærgsmål)
Vel fordi der som udgangspunkt ikke er nogen færgeløsning klar med undtagelse af Helsingborg-Helsingør. Man kunne nok kapre Finnlines, men jeg antager at tabt fortjeneste overfor Finnlines ville være større end det krav som pendlerne til sammen kan stille (hvilket jeg antager er 0 kr eftersom broen advarede i forholdsvis god tid .. til dem som er tilmeldt ... og nåede at se sms'en .. osv.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja! Var så tæt på at nå over... Og så ikke :-( Håber det er en yderst vigtig transport og underligt det ikke bare kunne være kørt i løbet af natten.....
Du kunne da godt lige være kommet over til Mazdarattien :-) Lader til jeg holder lidt længere fremme til venstre....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites