Jump to content
ronny85

bilsyn i sverige

Recommended Posts

Altså...de har jo en bunke værdier at forholde sig til - og dem følger de, er min erfaring. Nu er dit problem nok ikke en show-stopper - men nok til at du ender med en bemærkning, som skal udbedres inden næste syn...som minimum. Ofte kan der også blive tale om et om-syn indenfor en defineret dato, hvor de bare tjekker den ene/de få ting bemærkningerne har gået på. Men det koster stadig ekstra tid og en lille basøre. Udover karburatorsprit-finten, så plejer det at hjælpe at strække bilen godt ud på vej til synshallen. Men skal du holde og vente 30-40 minutter før du kommer til, så når den jo næsten at køle af igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer helt an på synsmanden... Teoretisk set skal den dumpe på for høje forureningsværdier og så til omsyn... Men er han i godt humør slipper man som regel... Men ellers er rådet som du selv nævner at komme en smule karburator sprit i tanken, og så ud og krudte skidtet godt af inden den skal ind i synshallen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Udover karburatorsprit-finten' date=' så plejer det at hjælpe at strække bilen godt ud på vej til synshallen. Men skal du holde og vente 30-40 minutter før du kommer til, så når den jo næsten at køle af igen.[/quote'] Da BMWen stadig levede havde den også lidt problemer med værdierne som lå lige omkring grænsen. De fleste gange var synsmanden forholdsvist tålmodig og lod den lige blive varm først =)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er pga. jeg har hørt mange historier fx. med at en synsman i malmø, pillede en vens bagsæder ud, da han vidste at lige denne model(civic) havde problemer med rust ved bagsæderne osv. og en anden gang, da ville synsmanden slet ikke se på bilen, Han godkendte den bare, mens den stod på pplads ved indgangen(også i malmø) Men hvad er jeres generelle erfaring?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er pga. jeg har hørt mange historier fx. med at en synsman i malmø, pillede en vens bagsæder ud, da han vidste at lige denne model(civic) havde problemer med rust ved bagsæderne osv. og en anden gang, da ville synsmanden slet ikke se på bilen, Han godkendte den bare, mens den stod på pplads ved indgangen(også i malmø) Men hvad er jeres generelle erfaring?
Jeg er generelt blevet meget fair behandlet. De har gennemgået de ting som de nu skal, men meget metodisk og ikke maniske efter at finde fejl blot for at finde fejl. Hvis det bare er en værdi der ligger lidt over max, så vil jeg tro du bare får 30 dage til at fixe det, så det er vel bare at køre ned og se hvad der sker. Hvis den bliver kaldt til omsyn er omsynet lynhurtigt, du ryger bare i hurtigkøen og de tjekker det den dumpede på og du er videre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er pga. jeg har hørt mange historier fx. med at en synsman i malmø, pillede en vens bagsæder ud, da han vidste at lige denne model(civic) havde problemer med rust ved bagsæderne osv. og en anden gang, da ville synsmanden slet ikke se på bilen, Han godkendte den bare, mens den stod på pplads ved indgangen(også i malmø) Men hvad er jeres generelle erfaring?
Jeg har været til et par i DK og 4-5 syn i Sverige. Synene i Sverige var i Valdemarsro (Malmö) og Trelleborg (en dejlig køretur og så kan man lige varme katten lidt op :D) De fejl de har fundet og som skulle laves inden ombesiktning/omsyn vil jeg sige har været ganske fair. De fleste af fejlene vidste jeg også godt var et problem, men 'går den så går den' :) At nogle synsmænd kender nogle modeller bedre end andre forekommer jo, men jeg har som sagt ikke mødt nogen synsmænd som har været urimelige ... endnu ;-) Ang. den der med bilen blev godkendt på P-pladsen, det skulle vel ikke have været i Valdemarsro vel? Der var en større skandale for nogle år siden, hvor en del biler var blevet godkendt derude uden nogensinde at have været på matriklen :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er pga. jeg har hørt mange historier fx. med at en synsman i malmø, pillede en vens bagsæder ud, da han vidste at lige denne model(civic) havde problemer med rust ved bagsæderne osv. og en anden gang, da ville synsmanden slet ikke se på bilen, Han godkendte den bare, mens den stod på pplads ved indgangen(også i malmø) Men hvad er jeres generelle erfaring?
Det er meget afhængigt af hvilken synsmand du får fat i... For et par år siden dumpede en af mine biler på at lygterne lyste for højt, så jeg trillede ned til værkstedet som overhovedet ikke kunne måle det men for en sikkerheds skyld stillede de lygterne en lille smule ned... Ud igen hvor den dumpede IGEN ved den samme synsmand... Trillede så til en anden synshal som godkendte den på stedet, der var ingen problemer men de kommenterede at den lyste lidt for lavt så ved næste service skulle jeg lige huske at få lygten justeret en smule op :rolleye:
Ang. den der med bilen blev godkendt på P-pladsen' date=' det skulle vel ikke have været i Valdemarsro vel? Der var en større skandale for nogle år siden, hvor en del biler var blevet godkendt derude uden nogensinde at have været på matriklen :-)[/quote'] Det var vist mod klækkelig betaling at det foregik, og ovenstående må jo siges at ha indfundet sig på matriklen ;) Spøg til side, har prøvet et sted hvor bremsetesten foregik ved at synsmanden skulle ud og køre en tur... Mig som passager, og så fik øsen ellers noget at leve af... Mistænkte lidt at han gerne ville prøve den, for andre biler kunne godt komme ind på bremsefeltet, så det var skam ikke i stykker :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Spøg til side, har prøvet et sted hvor bremsetesten foregik ved at synsmanden skulle ud og køre en tur... Mig som passager, og så fik øsen ellers noget at leve af... Mistænkte lidt at han gerne ville prøve den, for andre biler kunne godt komme ind på bremsefeltet, så det var skam ikke i stykker :)
Det har jeg også prøvet, med samme mistanke. Han sagde også med et glimt i øjet at den gik godt. Motoren var varm og han voldtog den ikke, så det var ikke noget der generede mig. Moralen er vist at der er idioter alle vegne, også i synshallerne og rammer man idioten, så kør videre til næste :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er generelt blevet meget fair behandlet. De har gennemgået de ting som de nu skal, men meget metodisk og ikke maniske efter at finde fejl blot for at finde fejl.
Jeg har lige den modsatte oplevelse :). Jeg har endnu ikke været til et syn hvor der ikke blev fundet 1 ting (sjovt nok hvis der var en pære der var sprunget kikkede de ikke videre), men når de ikke har kunnet finde andet så har standard tingen altid været at mine blink lygter havdet et for orange skær. (hvilket hver gang bliver forsøgt afhjulpet af nye glas og pærer på værkstedet). Sidste gang skulle der dog laves lidt EL om da bilen er importeret fra US og åbenbart var der for få (eller for mange) lygter tændt ved almindeligt kørelys.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til for højt lysende forlygter var synsmanden så venlig at han justerede dem på plads da jeg var til syn med BMW'en og derefter godkendte den uden anmærkninger. Jeg syntes i det hele taget de har givet fin og god service når jeg har været der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej igen. Mit bremselys det overste er der kun 3 dioder som lyser. Gør det noget, eller skal jeg skifte alle de 10 dioder. Det er det 3 bremselys. ved bagvinduet
Det udstyr der findes på bilen skal fungere helt. Så det er en bytter

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det udstyr der findes på bilen skal fungere helt. Så det er en bytter
Er du helt sikker på det? Jeg mener da ikke at alle pærerne på bimmerens bagrude diodebjælke virkede da den blev synet. Så vidt jeg kunne se så var synsmanden optaget af pærerne i baglygterne?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nej så er det intet som helst da. Jeg fik sat solfilm på ruderne i min nye (brugte) bil - i sidedøre og bagrude/bagagerums vinduerne. I følge AW Tech som jeg havde til at gøre det må det være så mørkt man har lyst til, det er kun de forreste sideruder og forruden man skal afholde sig fra at pille ved.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...