Jump to content
Hyacinten

Fosiedal, Styrelsen i Brf. Malmöhus 24

Recommended Posts

Hmmmm tilsyneladende er der ingen :( Nåh men så kan jeg måske få lidt råd herfra vedr. problemet. Det er sådan at der blev konstateret fugt på vores badeværelse som er bygget i 1970érne med tapet og vinyl.Efter en omgang affugtning som foreningen stod for, skulle der i gerne bygget et nyt baderum op og til det skal man søge om tilladelse hos foreningen hvilket vi gjorde. Afløbet, som hele problematikken drejer sig omkring, er idag placeres således at det er beregnet til et badekar, så det står sådan lidt i MIDTEN af vores 5kvm baderum. Men eftersom vi IKKE vil have et badekar, men derimod brusedører, så vil vi jo gerne flytte afløbet de 30-40 cm. så det ligger INDENFOR brusehjørnen. Vi skal naturligvis ikke selv pille i noget, men har ansat dygtige kvalificerede håndværkere til formålet. Problemet er så at foreningen har nægtet os tilladelse til at flytte på afløbet hvorfor renoveringen nu er gået i stå. Sammen med håndværkeren har vi været på kontoret for at tale med ordförande som endte med at han flippede fuldstændig ud og sagde at brunnen får inte flyttas punkt slut! Efter en nærlæsning af vedtægterne, kan jeg konstatere at de vi ikke må nægtes tilladelse medmindre det er til skade for ejendommen. Det samme svar kan jeg umiddelbart se en jurist svarer på nettet vedr. problemstillingen. Jeg har skrevet til foreningen og bedt dem sende mig en skriftlig årsag, dvs styrelsen beslutning om dette, men har ikke modtaget noget respons. Så har jeg kontaktet Riksbyggens hovedkontor som siger de ikke kan hjælpe med noget og at vi må hyre en advokat. Nu står vi så i den situation at vi ingen badrum har, og overvejer om vi skal gå rettens vej? Hovedkontoret sagde i øvrigt at hvis sagen kom for retten ville Brf. højst sandsynligt tabe den! Men spørgsmålet er om det er det værd? Det vil tage tid og en masse penge, og så vil vi ende med at de penge vi skulle låne til renoveringen bliver brugt på advokaten og så kan det vel være ligemeget?? Efter sådan en gang dårlig behandling (der har tidligere været episoder med foreningen) så er vi ikke længere interesseret i at bo her og skalbare have renoveret baderummet og flytte!! Bør vi bare få det skide badekar og så afslutte sagen her? er det overhovedet moderne med badekar idag??? Eller hvad med blot et forhæng (hvor afløbet stadig vel atmærke vil ligge udenfor).... hvordan vil en potentiel købere se på det?? Jeg vil jo helst ikke gøre noget som alligevel ik har en værdi i den anden ende!! Nogen der kan give nogle råd!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, sikke en møgsag, hvad med at sætte en af de højt elskede svenske brusekabiner op og få sluttet den sag ? Vi er selv lidt i samme problem, vi købte et rækkehus ( HSB) i en privat handel hvor tidligere ejer havdet renoveret 2 badeværelser af en elleranden klamhugger , vi har forespurgt hos HSB hvordan vi skal forholde os i tilfælde af videresalg men har endnu ikke efter 2 år fået noget svar, men vi tør ikke sælge til nogen før der ligger et klart svar om hvordan vi står. På det ene badeværelse har tidligere ejer fået flyttet gulvafløbet og hsb har gjort tidligere ejer opmærksomt på at der ikke må bades på badeværelset medmindre der bliver sat brusekabine op. Og hvis badeværelserne skal laves rigtig skal det håndværkere med vådrums certifikat ... Ca pris 100.000 kr pr badeværelse !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker at i din sag, hvorfor hæftede den tidligere ejere ikke for det dårlige udførte arbejde? Fik du besigtning badrummene inden køb? ja brusekabine tanken har jeg også tænkt men der er bare lige to ting. 1) Røret til afløbet kommer til at ligge uden for kabinen og meget synlig hvilket håndværkeren mente vil se grimt ud 2) det fylder jo næsten det halve badrum og får d til at se så lille ud! Hvad hvis jeg ingen ting får sat op og blot anvender et forhæng? Er det for grimt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tænker at i din sag, hvorfor hæftede den tidligere ejere ikke for det dårlige udførte arbejde? Fik du besigtning badrummene inden køb? ja brusekabine tanken har jeg også tænkt men der er bare lige to ting. 1) Røret til afløbet kommer til at ligge uden for kabinen og meget synlig hvilket håndværkeren mente vil se grimt ud 2) det fylder jo næsten det halve badrum og får d til at se så lille ud! Hvad hvis jeg ingen ting får sat op og blot anvender et forhæng? Er det for grimt?
Ja for at sige det lige ud, så var familien under stort pres, havde lige solgt vores hus i DK, havde ikke noget sted at flytte hen, med to børn og med to hunde, troede vi havde en aftale med udlejer i SE, men udlejren ændrede hele tiden lejeaftalen og (set i bakspejlet) måske bevist trak tiden ud og dermed pressede situationen, 2 uger før vi skulle flytte kunne vi ikke leje alligevel, men vi var velkommen til at købe, vi havde pengene og valgte at købe ved en hurtig handel uden ejendomsmægler.! Vi havde viceværten og formanden til at se på ejendomme indvendig, der var også en del elektriske installtioner som ikke var iorden, men ikke værre end dette kunne ordnes. Faktisk prøvede tidligere ejer også at presse flere penge ud af os under bordet, men uden succes. Så ja ..... til besigtning af baderum, men ved købstidspunktet så vi ikke dette som nogetproblem, udover at vi ville have lavet begge badeværelser om med tiden men der viste vi ikke at nyt baderum SKAL laves af svenske håndværkere med vådrumscertifikat, og jeg kender et par danske håndværkere som kan lave den slags og til mere overkomlig pris helt efter bogen. Men vi arbejder videre på sagen og håber på en løsning. Nej det ser ikke pænt ud med afløb midt i lokalet, nok heller ikke et forhæng.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites