milea 10 Anmeld indhold Skrevet July 16, 2012 Jeg har lige et spørgsmål. Er der nogen der ved hvilke dokumenter men skal have med til udlandet for at bevise at vores børn har ret til lægehjælp i sverige? Skal man have en seperat forsikring på dem for at have ret til lægehjælp i tyskland? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2012 Her http://www.forsakringskassan.se/privatpers/utomlands/ Du skal bestille et blåt kort til hvert barn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
milea 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2012 Tusind tak for det hurtige svar. Skal kæresten og jeg også have noget eller er det nok med vores gule sygesikring fra dk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2012 I skal også have et blåt kort - det kan I få fra Danmark hvis I er dækket af den danske sygesikring https://www.borger.dk/Sider/EU-sygesikringskortet-det-blaa-kort.aspx Jeg bestilte dog et på den svenske side og de har faktisk udstedt et til mig på trods af at jeg arbejder i Danmark - det er måske nok det nemmeste. Og god ferie!! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
milea 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2012 Mange tusind tak og tak for hjælpen. Det er guld værd :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2012 https://www.borger.dk/Sider/EU-sygesikringskortet-det-blaa-kort.aspx Jeg bestilte dog et på den svenske side og de har faktisk udstedt et til mig på trods af at jeg arbejder i Danmark - det er måske nok det nemmeste. Jeg har siden jeg er flyttet til Sverige forsøgt at få et blåt kort fra Danmark - forgæves Tak for linket - vil nu prøve om den svenske side giver mere success, bortset fra, at jeg får fejlen "Tyvärr kan vi inte ta emot din beställning" på ovenstående link. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2012 Hvis man har det danske gule 'særlige sundhedskort' og ikke er ude over 1 måneds rejse, så dækker det fint for de voksne: https://www.borger.dk/Sider/Rejsesygesikring-med-det-gule-sundhedskort.aspx?NavigationTaxonomyId=90224c9f-a4ce-456d-b6ba-bff06135dd19 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2012 Jeg har lige fået fornyet mit blå i DK. En opringning til Borgerservice om at det var udløbet og ca 10 dage efter lå det i posten. Jeg har siden jeg er flyttet til Sverige forsøgt at få et blåt kort fra Danmark - forgæves Tak for linket - vil nu prøve om den svenske side giver mere success, bortset fra, at jeg får fejlen "Tyvärr kan vi inte ta emot din beställning" på ovenstående link. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
milea 10 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2012 Ringede til forsikringskassen i tirsdags og bestilte de blå kort. Nu har jeg så fået afslag og vi kan ikke få til vores børn. Alt skal bestilles i DK hos sygesikringen i dk ved de ikke om vi kan få til vores børn? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2012 Det giver *ingen* mening. Børnene bor og er registreret i Sverige (går jeg ud fra) og har ikke arbejde i Danmark (går jeg også ud fra). Ergo hører de hjemme under den svenske sygeforsikring. Har du forsøgt at bestille ved brug af børnenes svenske personnummer via hjemmesiden? Det var det vi gjorde for vores datter og det forløb problemfrit. Med hvilken begrundelse afslog de at udstede kort til børnene? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2012 Vi får også vores børns blå kort fra DK fordi vi hører til I DK selv. Fik det forklaret en gang, men kan ikke huske hvorfor. Det klares nu også bare med en opringning. Det giver *ingen* mening. Børnene bor og er registreret i Sverige (går jeg ud fra) og har ikke arbejde i Danmark (går jeg også ud fra). Ergo hører de hjemme under den svenske sygeforsikring. Har du forsøgt at bestille ved brug af børnenes svenske personnummer via hjemmesiden? Det var det vi gjorde for vores datter og det forløb problemfrit. Med hvilken begrundelse afslog de at udstede kort til børnene? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites