Kim Andersen 10 Anmeld indhold Skrevet July 10, 2012 De ved sgu godt hvad de vil have for det de kære svensker, har lige fået et par tilbud på renovering af vores badeværelse, Vindu, våtrumsskivor, El-och VVS-installation for i alt 12.000 kr Arbejdsløn 58.000 kr. arbejdet vil ifl. tilbud tage 8 dage a 8 timer pr dag Vi har selv købt kakler, klinker, toilet, skab, vask og spejl. så nu venter vi lige på det sidste tilbud. :) jeg er jo ikke en rig dansker jeg er jo bare pædagog :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2012 Nu kan de kære svenskere jo også udnytte rot-avdrag under normale omstændigheder. Derved kan der spares betragtelige summer på arbejdslønnen. Dén mulighed har vi danskere ikke i samme grad, eftersom vi ikke har svensk indkomst der kan fradrages i. Mener dog du kan udnytte den danske pendant til rot. Men om arbejdet så skal være udført af dansk momsregistreret håndværker er jeg lidt i tvivl om. Måske andre lige kan byde ind hér, eller opfriske min aldrende hukommelse (emnet har været oppe at vende herinde tidligere) ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2012 jeg mener kun det var en begrænset periode man kunne det, og så var der vist noget med at man "kun" fik 15000 ekstra i fradrag, så det dækker jo ikke så meget som op til de 50000 man kan få i Sverige, eller halvdelen af arbejdslønnen op til de 50.000 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2012 Det er jo 1450kr i timen ????? Det er mere end jeg får udbetalt for 12 timers overarbjde(!) på en ambulancevagt !!! Jeg har sgu valgt det forkerte fag ..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2012 Det er jo 1450kr i timen ????? Det er mere end jeg får udbetalt for 12 timers overarbjde(!) på en ambulancevagt !!! Jeg har sgu valgt det forkerte fag ..... Noget af en hamper timeløn de håndværkere har - 906kr/timen på de 58.000 kr. 1094 kr/timen hvis man tager de 12.000 kr. med i regnestykket. Det er jo hvad en billig advokat tager i timen :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2012 Det er jo ikke en høj time pris pr. mand hvis de kommer 3-4 mand for at klare opgaven i 8 timer om dagen! Meen det lyder lidt pebret, alt efter hvad tilbudet ellers indebærer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2012 Hvis de kommer 3-4 mand, så er de der jo kun i 2-2,5 timer. Så same same. Jeg fik engang et sindssygt "tilbud" på elarbejde på vores badeværelse. Han ville have SEK 94.000 for at sætte el op. Så kunne han da fra starten sige, at han ikke var interesseret. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2012 Her er beskrivelsen som står på brabyggar.se der er 4 firmaer der har taget kontakt og givet tilbud efter besigtelse Tilbudne lyder på en mand 8 dage a 8 timer Vi har ett badrum som skall renoveras ca 6 m2 Vi behöver ditt företag för detta arbete Flytta 3 avlopp ( vask, toalet och dusch ) Der måste ordnas lite elarbeten Sätta upp golv, tak och veken (Det gamla måste rivas ned) På den nya golvet ska där vara kakel och på duscvägen klinker, duschkabinen separeras från resten av badrummet med glas-block Installera ny toalettstol och möbelset och varme i gulve. Jag har kakeler, klinker, toalettstol och möbelset. (allt är nytt). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2012 Med andre ord den kreative håndværker har sat en høj timepris pga Rot-avdraget. som man kun kan få hvis man betaler skat i SV Eksempel. da den svenske skatte yder kan få 50 % Rot-avdraget den kreative håndværker sætter da bare prisen op med 50 % eller mere på den måde får de også løn fra skat det er sgu da smart. Smiler Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2012 Jeg havdet helt klart fundet en dansk håndværker til opgaven Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2012 Jeg havdet helt klart fundet en dansk håndværker til opgavenDer er lige det der med godkendt (svensk) vådrumscertifikat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2012 Der er lige det der med godkendt (svensk) vådrumscertifikat. Kan det mon ikke klassificeres som en teknisk handelshindring i EU regi? Et udenlands firma kan jo lave opgaven lige så godt, men vil sjældent have mulighed for at opnå dette certifikat... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites