Emmi 10 Anmeld indhold Skrevet July 9, 2012 Hej venner, jeg sidder og kæmper med mit forsikring og har gjort det i nu 2/3 mdr. vi har haft indbrud i vores lejlighed hvor tyvene stak af med divs dagligdags smykker og nogle elektronik vare. problemet er den at de nægter at betale nogle af vores guldsmykker. til at starte med sendte vi billedere af smykkerne og en beskrivelse samt vurdering fra deres egne guldsmed. men de nægtede at betale, da de ikke kunne se udfra billederne om der var tale om ægte (ca 10 forskellige billeder). efter ca en mdr tid efter at have gennemgået alle vores papir fandt vi så kvittering på smykkerne men du skriver de at: kvittering er håndskrevet og at man ikke kan se nogen steder at der er tale om hvilke slags smykke og hvem køberen er. så jeg ville hører om i kender nogen advokater som har forstand på forsikrings sager.? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2012 Jeg ved at man for nogle år siden kunne gå til en guldsmed og få lavet nogle papirer i tilfälde af at man havde fået stjålet sine smykker. Her blev der skrevet ned präcis hvad det var man havde haft, og hvilken värdi de ville have idag. Guldsmeden tager selvfölgelig noget for dette, men så var det også noget forsikringen kunne bruge. Jeg ved ikke hvad de svenske forsikringer siger, men det er da et forsög värd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2012 det godtager forsikringerne normalt... har selv lige været igennem det, og har afsluttet vores indbruds sag for 2 dage siden. Men hun skriver jo at hun HAR været i forbindelse med en guldsmed. Problemet som jeg forstår det er at de ikke tror på at det var ægte ting hun havde... Hvem er du forsikring hos Emmi ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2012 Sverige har som i Dk et ankenævn så vidt jeg ved - det er bare at gå til dem og får sagen prøvet (koster 150 kr i Dk, ved ikke hvad prisen er i S). Får du ikke medhold - tjah så havde selskabet ret til - udfra de betingelser du har købt forsikringen under - at afvise den. Får du ret - ja så får du erstatning. Advokat er også en mulighed - og det er formentlig noget dyrere med en timepris på vel ca 2000 kr. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites