Jump to content
bonne

Opdateret info omkring ADSL - hvilken udbyder er "bedst"

Recommended Posts

Har desværre ikke mulighed for billig fiber hvor jeg bor )-: Har haft NetAtOnce gennem 5 år. Valget faldt på dem dengang, fordi de kunne tilbyde ufiltreret internet, ren ethernetsnit, mulighed for eget udstyr og to faste, offentlige IP adresser. Problemet er bare deres weekend support. Den er ikke eksisterende. Har lidt for mange gange været ude for, at ADSL-modem'et viser at alt er OK, men at internetforbindelsen så er nede (kan ikke pinge default gateway indefra, men kan godt udefra). Når det så sker i weekenden er man lost. F.eks. her i lørdags, hvor forbindelsen ryger, og man kan ikke komme i kontakt med nogle fra supporten. Så bliver det mandag, og man ringer kl. 10. Ingen tager telefonen. Man lægger en besked, og der bliver ringet tilbage kl. 13. Kl. 14 er forbindelsen oppe igen. Så har den været nede fra lørdag eftermiddag til mandag eftermiddag. Det er bare ikke i orden, synes jeg. Det er ikke en erhvervsforbindelse, men jeg er alligevel voldsomt afhængigt af, at det fungerer. Kender I til nogle leverandører, der kan tilbyde det samme som NetAtOnce, men med bedre support og oppetid? Der må også godt være native IPv6 support. Så at TDC tilbyder dette,,, Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har desværre ikke mulighed for billig fiber hvor jeg bor )-: Har haft NetAtOnce gennem 5 år. Valget faldt på dem dengang, fordi de kunne tilbyde ufiltreret internet, ren ethernetsnit, mulighed for eget udstyr og to faste, offentlige IP adresser. Problemet er bare deres weekend support. Den er ikke eksisterende. Har lidt for mange gange været ude for, at ADSL-modem'et viser at alt er OK, men at internetforbindelsen så er nede (kan ikke pinge default gateway indefra, men kan godt udefra). Når det så sker i weekenden er man lost. F.eks. her i lørdags, hvor forbindelsen ryger, og man kan ikke komme i kontakt med nogle fra supporten. Så bliver det mandag, og man ringer kl. 10. Ingen tager telefonen. Man lægger en besked, og der bliver ringet tilbage kl. 13. Kl. 14 er forbindelsen oppe igen. Så har den været nede fra lørdag eftermiddag til mandag eftermiddag. Det er bare ikke i orden, synes jeg. Det er ikke en erhvervsforbindelse, men jeg er alligevel voldsomt afhængigt af, at det fungerer. Kender I til nogle leverandører, der kan tilbyde det samme som NetAtOnce, men med bedre support og oppetid? Der må også godt være native IPv6 support. Så at TDC tilbyder dette,,, Vh, Lars.
Bahnhof kan vidst... Men IPv6 support som privatkunde kan du vist godt glemme alt om for nærværende (hos TDC er det kun for erhvervskunder, og kun med en speciel abbonementstype... Har lige været møllen igennem for en kunde der skulle bruge det)...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bahnhof kan vidst... Men IPv6 support som privatkunde kan du vist godt glemme alt om for nærværende (hos TDC er det kun for erhvervskunder' date=' og kun med en speciel abbonementstype... Har lige været møllen igennem for en kunde der skulle bruge det)...[/quote'] Tilbyder Bahnhof ADSL? Synes kun jeg kan finde noget omkring statsnät osv. Omkring TDC og IPv6: "Från och med 1 februari 2012 får samtliga nyteckningar av Internetabonnemang från TDC Sverige automatiskt en IPv6-address. " http://tdc.se/element.php?dogtag=tdcs_erb_int_ip6 Deres produkt "Internet ADSL" er vel også et internetabonnenemt? Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tilbyder Bahnhof ADSL? Synes kun jeg kan finde noget omkring statsnät osv.
Det ser jeg så nu, det må de så være stoppet med...
Omkring TDC og IPv6: "Från och med 1 februari 2012 får samtliga nyteckningar av Internetabonnemang från TDC Sverige automatiskt en IPv6-address. " http://tdc.se/element.php?dogtag=tdcs_erb_int_ip6 Deres produkt "Internet ADSL" er vel også et internetabonnenemt? Vh, Lars.
Jeg troede sku TDC havde lukket ned i Sverige for mange år siden, men bortset fra det så ligner det noget erhvervshalløj ud fra dit link at dømme...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites