larscph 18 Anmeld indhold Skrevet July 1, 2012 Min ellers fine MacBook gav i dag en advarsel om at det var tid til service af batteriet. "Hmmm" - tænkte jeg er det ikke noget med 1000 opladninger / 5 år de siger... Jo det er det da: [ATTACH]4356[/ATTACH] Så er det bare surt at mit batteri nu ser sådan her ud efter 38 måneder og 354 opladninger. [ATTACH]4357[/ATTACH] Har en ide om at Apple vil påstå at det er bare ærgerligt og jeg må købe et nyt. Men det skal nu ikke være før jeg har været en tur forbi Kullander hvor maskinen er købt og har prøvet at få dem til at dække én eller anden rimelig andel af hvad et nyt koster.. Hrmpffff.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2012 De "1000 opladninger / 5 år" - er det en ny tekst eller noget du har gemt fra da du købte maskinen? Det er ikke sikkert det gælder et 3 år gammelt batteri - men måske kun for nye Macs med nyere generation batteri... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2012 De "1000 opladninger / 5 år" - er det en ny tekst eller noget du har gemt fra da du købte maskinen? Det er ikke sikkert det gælder et 3 år gammelt batteri - men måske kun for nye Macs med nyere generation batteri... Den er hvad de skriver - og var hvad de skrev om det da jeg købte maskinen. Der var en del diskussion om det da modellerne kom frem da man ikke selv kan (læs: må) skifte batteriet i dem - og Apple så afviste det med at det var skam intet problem da batterierne holder meget længe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2012 Ja men hurra indtil videre - jeg var forbi Kullander hvor maskinen er købt. De eneste de lige kunne tilbyde var at jeg fik skiftet batteriet for den lille sum af 2.400 sek! Nå men nu var deres servicefolk så gået hjem da jeg var der så må ringe i morgen og høre hvad de siger. Damen jeg talte med var ikke uforstående overfor mit argument med at jeg syntes det var en smule urimeligt at batteriet dør efter 30% af den annoncerede levetid. Men ja - nu må vi se... Uanset hvad så er det da en latterlig høj pris - man kan købe batteriet løst til under 500 dkk.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2012 Hmmm - strange!! Nu har jeg så ladet den køre på batteri noget tid - og ligeså langsomt er max kapaciteten øget igen. Godt nok underligt - men det ser straks noget bedre ud nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2012 Har du prøvet at kalibrere det? http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.4/en/mh2339.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2012 Jeg endte med at købe et nyt her www. cheap-laptop-batteries.com/laptop-battery/apple-macbooks-pro-17-unibody-a1297.htm - fint og originalt batteri med posten til langt under hvad Kullander & Co vil have for det. Det kræver kun at man køber sådan en tri-ving skruetrækker for at montere det - men den koster nærmest ingenting på ebay. Så nu med nyt batteri - det tog 10 minutter at skifte... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites