bananas 14 Anmeld indhold Skrevet June 25, 2012 Berlingske har har givet et link til Deloitte, hvor man kan beregne konsekvenserne for en selv: http://www.business.dk/skat/skatteberegner-se-din-nye-skat-her http://deloittedk.deloitteresources.dk/deloittedk/homepage/Skattereform/index.html Jeg synes at det er en god reform. Ud over skattelettelser til det arbejdende folk har man for første gang i mange år, turdet pille bare en lille smule ved hastigheden, hvormed overførselsindkomsterne bliver justeret opad, således at det går den rigtige vej henimod at det igen kan betale sig at arbejde for lavtlønnede. Samtidigt bliver topskattegrænsen forhøjet, så mange almindelige lønmodtagere får fornyet incitament til at arbejde over eller tage et bedre lønnet job. Det er bestemt ikke en reform som kurerer alt, men der er efter min mening klart flere skridt i den rigtige retning end den forkerte retning for Danmark som helhed. Jeg havde aldrig troet at jeg skulle give ros til en skatteminister fra SF, men Thor Møger har i min optik gjort det godt. Jeg forstår bare ikke hvorfor han er medlem af SF??? I det hele taget er SF noget i opløsning. Det er lidt som at se en diskussionsklub, der er blevet enige om at 2 plus 2 giver 5!. Nu er de ledende medlemmer så blevet kaldt til tavlen og bedt om at regne efter - der var de godt nok ikke vant til. Oppe ved tavlen har de ved nærmere eftertanke opdaget at "det giver sgu kun 4"!! - resten af diskussionsklubben sidder nede bagi og befinder sig stadigvæk et eller andet sted mellem "vrede" og "fornægtelses"-stadiet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2012 Fint med en beregner. En del af finansieringen skulle delvist ske via forhøjelse for diesel bilister. Er der nogen der ved om det er via diesel prisen eller ved forøget vægtafgift. Det sidste er jo bedst for os...:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 27, 2012 Fint med en beregner. En del af finansieringen skulle delvist ske via forhøjelse for diesel bilister. Er der nogen der ved om det er via diesel prisen eller ved forøget vægtafgift. Det sidste er jo bedst for os...:D Ingen af delene - eller måske lidt vægtafgiften, som jo hedder "grøn afgift", og i denne afgift er der i dag en udligningsafgift, som diesel biler betaler - det er denne udligningsafgift som bliver berørt. Taget herfra (side 12): http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/C0665763-C9F4-4376-B342-F580B7FC4735/3947482/aftale_om_skattereform.pdf Parterne er enige om, at udligningsafgiften på nye og eksisterende dieseldrevne person- og varebiler forhøjes for at udjævne den afgiftsmæssige fordel for diesel frem for benzin og reducere udledningen af skadelige partikler fra dieselbiler. Udligningsafgiften forhøjes med knap 52 pct. fra 2012 til 2013 med udgangspunkt i en gennemsnitlig årskørsel for nye person- og varebiler på omkring 22.000 km. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites